صبحانه های مغذی برای بچه‌ها

صبحانه های مغذی برای بچه‌ها
صبحانه مغذی
صبحانه های مغذی برای بچه‌ها

کلوچه (Muffin) موز سبوس

دیگر برای صبحانه غلات سرد نخورید! صبحانه قدرت مغز کودکان را تقویت می‌کند و برای روزهای شلوغ به آن‌ها انرژی می‌دهد. همچنین شکم آن‌ها را برمی‌کند و باعث می‌شود که تنقلات کمتری بخواهند. بعضی از این دستور پخت ها را امتحان کنید تا صبحانه‌ای خوشمزه و مغذی درست کنید. مثل مافین! با استفاده از چیپس‌های شکلاتی که سرشار از فیبر و پروتئین هستند و با یک فنجان شیر کم‌چربی یک وعده مناسب برای صبحانه داشته باشید. بعلاوه این مافین ها برای بردن نیز مناسب‌اند، وقتی فرزندان شما وقت زیادی برای خوردن صبحانه ندارند.

 نان‌شیرینی (Bagel) موزی

نان‌شیرینی و موز به این صبحانه فیبر و کره بادام‌زمینی نیز پروتئین اضافه می‌کند.

دو قاشق غذاخوری کره بادام‌زمینی با یک قاشق چای‌خوری عسل و اندکی نمک را مخلوط‌کنید.

و روی یک نان شیرنی گرد بمالید.

روی آن را با موز تزیین کنید.

یک نان شیرنی گرد برای دونفر کافی است.

یک لقمه پرتقال و کشمش

وقتی کودکان به دنبال یک غذای شیرین برای خوردن هستند، این غذای رنگارنگ یک انتخاب مناسب است که پروتئین و فیبر دارد، همچنین مخلوطی از طعم‌های ترش و شیرین است. اجازه دهید که کودکان خودشان این لقمه‌های بامزه را در روزهایی که مدرسه تعطیل است درست کنند تا برای تغذیه مدرسه با خودشان ببرند.

ساندویچ پنیر خامه‌ای و توت‌فرنگی

ساندویچ فقط برای نهار نیست! خصوصاً اگر مثل این ساندویچ خوشمزه و میوه‌ای باشند. یک قاشق پنیر خامه‌ای کم‌چرب، یک‌چهارم قاشق چای‌خوری عسل و یک‌هشتم قاشق چای‌خوری عصاره پرتقال را مخلوط‌کنید.

روی دوتکه از نان ساندویچی برشته پخش‌کنید.

دو توت‌فرنگی معمولی را خرد کرده و روی نان بگذارید.

کرم ژله انگور

این صبحانه را با اضافه کردن انگور و تکه‌های سیب به این اسنک موردعلاقه کودکان مغذی و جالب کنید. ژله (Jello Jigglers) را با ماست کم‌چرب یا بدون چربی  – با کمتر از ۳۰ گرم شکر در هر 200 گرم – مخلوط‌کنید تا کلسیم و پروتئین آن تأمین شود. پنیر کم‌چرب رشته‌ای نیز برای این صبحانه مناسب است.

املت سفیده تخم‌مرغ و پنیر و بروکلی

یک راه عالی برای اضافه کردن سبزیجات به صبحانه!

تمام چیزی که لازم دارید سفیده تخم‌مرغ، پنیر موزارلا و بروکلی است. این املت مزه فوق‌العاده‌ای دارد و حدوداً ۲۰ گرم پروتئین به بدن می‌رساند. برای رشد عضلات و پر نگه‌داشتن شکم کودکان از غلات صبحانه شکردار مناسب‌تر است.

خوراک جودوسر و سیب

به خوراک جودوسر صبحانه فرزندانتان سیب اضافه کنید تا یک صبحانه سالم داشته باشید.

یک‌چهارم پیمانه جودوسر و یک سیب 1 وعده از غلات سبوس‌دار و 1 واحد میوه است. کمی ماست یونانی و اندکی شکر قهوه‌ای به این غلات اضافه کنید.

پرتقال دارچینی

صبحانه‌ای فوق‌العاده با میوه و فیبر به فرزندتان بدهید.

چهار پرتقال را پوست‌کنده و به پنج یا شش قسمت تقسیم کنید.

دو قاشق غذاخوری آب پرتقال و دوقاشق غذاخوری آب‌لیمو و یک قاشق غذاخوری شکر و یک‌چهارم قاشق چای‌خوری دارچین را مخلوط کرده و تند بهم بزنید و روی پرتقال‌ها بریزید.

با دادن یک لیوان شیر در کنار این غذا به کودکان یک وعده کامل همراه با پروتئین خواهید داشت.همچنین این پرتقال‌ها در کنار تخم‌مرغ و یا پنکیک برای روزهای تعطیل مناسب‌اند.

توپ­های کره بادام‌زمینی و سیب و جودوسر

یک کاسه از این مواد حاضر کنید:

سیب‌های قطعه قطعه، هویج، کره بادام‌زمینی و جو دوسر را با دست گلوله کنید. می‌توانید به بچه‌ها اجازه دهید که خودشان این توپ‌ها چسبنده سیب و جو دو سر را درست کنند و با کشمش رو آن شکلک‌های جالب بسازند.

موسلی میوه توتی فروتی

موسلی یک غله غنی از فیبر، پروتئین ساخته‌شده از جو دوسر نپخته، میوه خشک، تخمه‌ها و دانه‌ها است. برای داشتن یک صبحانه تازه و رنگارنگ می‌توانید به آن، میوه و ماست اضافه کنید.

روش تهیه:

یک‌چهارم پیمانه موسلی را با یک دوم پیمانه ماست کم‌چرب یا بدون چربی مخلوط‌کنید.

یک دوم پیمانه بلوبری یا هر میوه دلخواه با یک‌چهارم پیمانه سیب و یک‌چهارم پیمانه موز تکه شده را اضافه کنید.

با یک پیمانه عسل یا شیره افرای خالص هم بزنید.

بازارطب
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *