راه هایی طبیعی برای سفید کردن دندان ها

راه کارهایی طبیعی برای سفید کردن دندان ها
راه های سفید کردن دندان
راه کارهایی طبیعی برای سفید کردن دندان ها

چه کاری اثر بخش است و چه کاری بیهوده؟

اگر می خواهید لبخند جذابی داشته باشید بدون آن که پول یا وقت خود را صرف درمان های کلینیکی بکنید یا نمی خواهید از داروخانه انواع ژل یا محصولات دیگر را تهیه کنید، برخی درمان های طبیعی درخانه هستند که می توانند دندان های شما را سفید و زیبا کنند و در این بخش به آنها مپردازیم. ببینید روشهای موثر و روش های بی فایده چیست.

 مسواک زدن و استفاده از نخ دندان

بهداشت دهان یک روش آزموده شده برای زیبا تر نشان دادن لبخند شماست. خمیر دندان به آرامی جرم را از بین دندان های شما بیرون می کشد. خمیر دندان های سفید کننده به همان روش ولی با عناصر بیشتر کار می کنند، آنها دندانهای شما را سفید نمی کنند. نخ دندان شما را از شر مواد غذایی و باکتری هایی که می تواند موجب ایجاد پلاک شود و دندانهای شما را تیره کند، خلاص می کند.

پاک سازی با روغن

این روش در طب (آیورودا) محبوب است. با یک قاشق غذا خوری روغن (مانند کنجد، نارگیل یا روغن زیتون) دهانتان را به مدت ۲۰ دقیقه شستشو دهید تا باکتری ها را بیرون بکشید. یک مطالعه جدید دریافته است که استفاده از روغن نارگیل می تواند از پوسیدگی دندان جلوگیری کند، اما هیچ علمی برای حمایت از این روش برای سفید کردن دندان وجود ندارد.

جوش شیرین

غیر از کمک به ور آمدن خمیر، جوش شیرین یک ساینده ملایم نیز هست که می تواند جرم های دندان را بزداید. می توانید یک خمیر دست ساز جوش شیرین را امتحان کنید، اما اگر بجای آن یک خمیر دندان با سدیم بی کربنات استفاده کنید ممکن است نتیجه بهتری بگیرید. مطالعات نشان می دهند که شستشوی دندان با محصولاتی که جوش شیرین دارند به مرور بر روی جرم های سطح دندان موثر می افتد.

سیب، آناناس، توت فرنگی

اسید مالیک موجود در سیب باعث افزایش بزاق برای شستن اسید ها می شود. خمیر دندان حاوی بروملین (یک ترکیب موجود در آناناس) به سفید کردن دندان ها کمک می کند اما هیچ مدرکی وجود ندارد که خوردن این میوه ها باعث درخشش لبخند شما بشود.  توت فرنگی را نیز فراموش کنید، یک مطالعه در دندانپزشکی ترمیمی دریافته است که مسواک زدن با مخلوطی از آن میوه ها و جوش شیرین هیچ اثر سفید کننده ای ندارد. حتی بدتر، اسید سیتریک در توت فرنگی می تواند موجب شکستن مینای دندان ( پوسته بیرونی دندان) شما شود.

آب اکسیژنه

این ماده عامل سفید کننده موجود در بسیاری از کیت های سفیدکننده خانگی است. این ماده در واقع رنگ دندان را تغییر می دهد. یک مطالعه نشان داده است که استفاده از یک ژل دارای 6٪ آب اکسیژنه بر روی دندان پس از 2 هفته یک تفاوت قابل توجه ایجاد می کند. بطری های ارزانی که معمولاً می توانید از داروخانه تهیه کنید درصد کمتری از این ماده دارند. انجمن دندانپزشکی آمریکا می گوید شستشو با این ماده احتمالا قبل از آنکه دندان تان را سفید کند، لثه شما را تحریک خواهد کرد.

 سرکه سیب

گفته می شود که قرقره کردن سرکه سیب قبل از مسواک زدن برای کمک به ازبین بردن باکتری ها و حذف جرم های روی دندان مفید است و می توانید به این وسیله یک لبخند سفید داشته باشید؛ اما با عرض پوزش، هیچ مطالعه ای این ادعا را تایید نمی کند! به وسیله این سرکه می توانید طعم و مزه سس سالاد خود را بهتر کنید، اما انتظار نداشته باشید که سرکه سیب برای درخشان کردن کردن دندان های تان کمکی کند.

زرد چوبه

 ادویه گرم و تلخی که به عنوان طعم دهنده کاری شناخته شده است٬ همچنین یک رنگ طبیعی برای طلایی کردن پارچه های سفید است. گفته شده خمیر زرد چوبه می تواند دندان های تیره شده را دوباره به سفیدی مروارید کند. این یک باور عمومی است ولی هیچ مطالعه ای صحت آنرا ثابت نکرده است.

به آنچه می خورید توجه کنید

 پیشگیری بهتر از درمان است. مواد غذایی مثل توت سیاه و نوشیدنی مانند قهوه، شراب قرمز و نوشابه عامل تیرگی دندان شناخته شده اند، اما لازم نیست که مصرف آنها را قطع کنید. در حد اعتدال از خوردن آنها لذت ببرید؛ و بعد از خوردن این مواد دهان خود را شستشو دهید٬ به این ترتیب احتمال کمتری برای تیره شدن دندان هایتان وجود دارد. (قبل از مسوک زدن، برای محافظت از مینای دندان ۳۰ دقیقه صبر کنید.) سیگار کشیدن و استفاده از تنباکو همچنین می تواند باعث ایجاد جرم  شود، این دلیل دیگری برای ترک سیگار است.

مترجم : سحر ابراهیمی

بازارطب
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *