راه‌های کاهش چین و چروک

راه‌های کاهش چین و چروک
چین و چروک
راه‌های کاهش چین و چروک

راه‌های کاهش چین و چروک

به پشت بخوابید

خوابیدن به پهلو منجر به ایجاد چین‌های چانه و گونه می‌شود و وقتی به‌صورت بخوابید شیارهای بین ابرو زیاد می‌شود پس بهتر است که به پشت بخوابید.

 ماهی‌هایی مثل سالمون را بیشتر بخورید

سالمون که ماهی آب‌های سرد است منبع غنی از پروتئینی است که پایه اصلی سازنده پوست سالم است هم‌چنین حاوی اسید چرب امگا 3 است،متخصصین معتقدند که اسیدهای چرب ضروری پوست را تغذیه می‌کند و آن را شاداب و جوان‌تر نگه می‌دارد و چروک‌ها را کمتر می‌کند.

با چشم نیمه‌باز نگاه نکنید، با عینک مطالعه کنید

استفاده زیاد از عضلات صورت شیارهای سطح پوست را عمیق می‌کند که منجر به ایجاد چین‌وچروک می‌شود ،با چشم‌های کاملاً باز نگاه کنید ،اگر شما نیاز دارید که موقع مطالعه عینک بزنید، حتماً از آن استفاده کنید، عینک آفتابی را فراموش نکنید که پوست اطراف چشمتان را از آسیب آفتاب محافظت می‌کند

آلفاهیدروکسی اسید را زیاد استفاده کنید

این اسید طبیعی لایه‌های بالای پوست را از سلول‌های مرده پاک می‌کند و منافذ ،چروک‌های سطحی و خطوط ریز را خصوصاً در اطراف چشم کاهش می‌دهد ،انواع آ اچ آ های قوی‌تر ممکن است تولید کلاژن پوست را افزایش دهد .استفاده از آ اچ آ پوستتان را نسبت به نور آفتاب حساس‌تر می‌کند بنابراین هرروز ضد آفتاب مصرف کنید.

صورتتان را زیاد نشویید

مرطوب‌کننده­ها و روغن‌های طبیعی پوست را در مقابل چین‌وچروک شدن محافظت می‌کند برای شستشوی صورت از صابون‌های حاوی نرم‌کننده ،ژل یا پاک‌کننده صورت استفاده کنید.

کرم‌های ویتامین C مصرف کنید

بعضی تحقیقات نشان داده که کرم‌های حاوی ویتامین C می‌تواند تولید کلاژن را افزایش دهد و علیه آسیب‌های اشعه یو وی ای و یو وی بی محافظت کند ،به کاهش لکه‌های تیره و قرمزی پوست نیز کمک می‌کند ،مخصوصاً اگر کرم‌های حاوی ویتامین C مصرف کنید.گرچه ال اسكوربيك ممکن است برای برطرف کردن چروک‌ها بهتر باشد.

سویا برای مراقبت از پوست

سویا ممکن است ظاهر پوست را بهتر و یا حتی محافظت کند ،مطالعات نشان داده که خوردن سویا و یا حتی مکمل‌های حاوی آن می‌تواند محافظت‌کننده پوست و یا حتی ترمیم‌کننده پوست در مقابل نور خورشید باشد در ضمن قوام پوست را بهبود می‌بخشد .

مصرف کاکائو

در یک مطالعه محققان یافته‌اند که کاکائو با سطوح بالای آنتی اکسیدان پوست را از آسیب نور خورشید محافظت می‌کند ،جریان خون را به سلول‌های پوست بهبود بخشیده و به رطوبت پوست کمک زیادی می‌کند.

مراقبت‌های پایه‌ای پوست

 اگر شما می‌خواهید پوست جوان‌تری داشته باشید از اقدامات اولیه مراقبت از پوست شروع کنید: 1- اجتناب از نور خورشید 2- استفاده از ضد آفتاب 3- پوشیدن لباس‌های محافظ نور 4-سیگار نکشید 5- استفاده از مرطوب‌کننده

مترجم  و ویرایشگر : دکتر مریم صابر راد (پوست، مو و لاغری)

بازارطب
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *