با آغاز فصل گرما بیماری وبا در کشور تحت رصد قرار می‌گیرد

بیماری وبا

دکتر محمدمهدی گویا بیان کرد در فصل بهار سال جاری در کشور موردی از بیماری وبا گزارش نشده است اما باید ملزومات بهداشتی برای جلوگیری از این بیماری مخصوصاً در مناطق مرزی که احتمال شیوع وبا در آن‌ها زیاد است در نظر گرفته شود.

رئیس مرکز بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت بیان کرد : خوشبختانه می‌توان بیان کرد که در سال جاری تابه‌حال موردی از ابتلا به بیماری وبا در هیچ نقطه از کشور مشاهده نشده است. اما باید به این موضوع نیز توجه داشت که این بیماری با گرم شدن هوا احتمال وجودش بیشتر می‌شود. باوجوداینکه کشورهای همسایه ما به‌ویژه کشور عراق با شیوع این بیماری دست‌وپنجه نرم می‌کند این نگرانی در ایران و سازمان بهداشت جهانی وجود داشت که ایران نیز به شیوع این بیماری دچار شود اما خوشبختانه تا اینجای سال جاری موردی مشاهده نشده است.

وی در ادامه گفت: مهم‌ترین دلیل عدم مشاهده بیماری در کشور نتیجه تلاش تعداد زیادی از افراد است تا از شروع بیماری در کشور جلوگیری کنند. در مرکز بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت افراد زیادی در تلاش‌اند تا سلامت آب را آزمایش کنند تا بیماری وبا از طریق آب آلوده شیوع پیدا نکند.

محمدمهدی گویا همچنین گفت : به ساکنین مناطق مرزی که بیشتر از مناطق دیگر در معرض ابتلا به بیماری وبا هستند، توصیه می‌شود که نکات بهداشتی را با دقت بالاتری رعایت کنند. ساکنین این مناطق باید از آب آشامیدنی که مصرف می‌کنند مطمئن باشند و یکی دیگر از مواردی که باید به آن توجه کنند این است که به شست و شوی مرتب دست‌های خود اهمیت ویژه‌ای بدهند.

در آخر وی افزود: شاید بعضی نکات ساده به نظر برسند ولی رعایت آن‌ها می‌تواند اهمیت ویژه‌ای در جلوگیری از ابتلا به وبا داشته باشد پس هنگامی نکاتی توصیه می‌شود باید در رعایت آن­ها کوشا بود. ساکنین مناطق مرزی کشور که با کشورهای عراق و افغانستان و پاکستان هم‌جوار هستند باید به نکات توصیه‌شده وزارت بهداشت بیشتر توجه داشته باشند.

بازارطب
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *