کلم بروکلی باعث جلوگیری از سرطان دهان می‌شود

کلم بروکلی باعث جلوگیری از سرطان دهان می‌شود

به گزارش مدیکال دیلی در تحقیقی که توسط گروهی از پزشکان آمریکایی صورت پذیرفته است مشخص شد که کلم بروکلی نقش مؤثری در جلوگیری از سرطان دهان دارد.

در این تحقیق، گروهی از پزشکان بر روی ترکیبات سولفورافان موجود در سبزیجاتی به‌مانند کلم بروکلی دریافتند که ترکیبات سولفورافان در جلوگیری از سرطان دهان مؤثر است. این آزمایش بر روی افرادی که از قبل به سرطان سر و گردن مبتلا بودند انجام شد و نتایج بدین گونه به دست آمد که استفاده از عصاره کلم بروکلی باعث جلوگیری از رشد تومورهای سرطانی در این افراد می‌شود.

بر اساس آمارهای موجود در امریکا هرسال بالغ‌بر 30 هزار فرد جدید به افرادی که دارای سرطان دهان هستند افزوده می‌شود و نزدیک به 8000 نفر در سال از افرادی که به این سرطان مبتلا هستند جان خود را از دست می‌دهند.

 در این گزارش آمده است افرادی که به سرطان سر و گردن مبتلا می‌شوند پس از درمان‌های اولیه با رشد تومورهای سرطانی مواجه می‌شوند که به همین دلیل احتمال رشد سرطان و جان باختن آن‌ها بالا می‌رود.

دکتر جولی باومن پزشک ارشد این تیم تحقیقاتی بیان کرده است که تاکنون تلاش‌های فراوانی برای ارائه دارویی که بتواند از رشد تومورهای این نوع سرطان جلوگیری کند صورت گرفته بود اما تأثیر آن‌چنانی بر جلوگیری رشد تومورهای سرطانی نداشت و همچنین مصرف آن‌ها برای بیماران سخت و پرهزینه بود.

در این آزمایش در محیط آزمایشگاهی سلول‌های سرطانی سر و گردن بیماران تحت شرایط خاص موردبررسی قرار گرفت و پس از قرار گرفتن آن‌ها در معرض عصاره کلم بروکلی این سلول‌های سرطانی با سلول‌های سالم مقایسه شدند و مشخص شد که رشد تومورهای سرطانی در این سلول‌ها کمتر شده است.

در این گزارش آمده شده است که ترکیبات سولفورافان موجود در سبزیجاتی به‌مانند کلم بروکلی باعث می‌شود که سطوح پروتئین‌های فعال‌کننده ژن‌های ضد سرطان افزایش یابد و باعث گردد که سلول‌ها در مقابل سرطان دهان مقاوم شوند.

بازارطب
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *