پف زیر چشم‌ را به راحتی از بین ببرید!

پف زیر چشم‌

چشم‌ها به عنوان یکی از اجزای مهم تشکیل دهنده صورت نقش بسیار مهمی در زیبایی دارند، به همین دلیل کمترین تغییر حالت در آن می‌تواند ناخوشایند یا نازیبا باشد. پف زیر چشم معمولا به عنوان یکی از نشانه‌های مهم در تشخیص بیماری‌ها موردتوجه قرار میگیرد ولی اگر مورد خاص پزشکی ندارید و این مسئله به صورت ژنتیکی در شما وجود دارد، میتوانید با راههای زیادی آن را کنترل و درمان و درمواقع ضروری‌تر پوشش دهید. این مطلب به شما کمک میکند تا با استفاده از ترفندهای خانگی چشمان زیبایی داشته باشید.

چرا پلک‌ها پف می‌کنند؟

در ایجاد پف زیر چشم عوامل مختلفی تاثیرگذار هستند از جمله بیماری‌های داخلی مانند مشکلات کلیوی، کبدی و مشکلات تیروئیدی.

اگر این مشکل ناشی از مشکلات داخلی نباشد می‌توان با کرم‌های ضدپف آن را درمان کرد البته این کرم‌ها در موارد شدید و طولانی تاثیر زیادی نخواهند داشت و برای رهایی از این مشکل جراحی پلک پایین و سوزاندن و خارج کردن چربی‌های آن توصیه می‌شود. ولی باید گفت در اکثر افراد پف چشم ‌زمان‌های خاصی ایجاد می‌شود و به جز یکی، دو مورد، بقیه موارد قابل درمان است.

دلایلی مانند‌ کمبود مایعات، مصرف زیاد نمک‌، کمبود خواب، استرس و نگرانی زیاد، آلرژی‌ها و حساسیت‌هایی که با ریزش اشک چشم و عطسه کردن همراه است، تغییرات هورمونی بدن در دوران بارداری و قاعدگی، گریه‌های طولانی‌مدت و کهولت سن و پیری که این مورد آخر قابل درمان نیست.

معجزه‌آسا و فوری

اگر همه راهکارهای پیشگیری و درمان پف زیر چشم را انجام دادید ولی قبل از آرایش صورت همچنان شما را آزار می‌دهد، بهترین کار استفاده از راه‌های خانگی است. کمپرس شیرخنک، اولین، کارآمدترین و بهترین شیوه درمان پف زیر چشم است. برای این کار به کمی شیر خنک و پنبه احتیاج دارید.

پنبه‌ها را به صورت هلالی برش بزنید. در یک ظرف گود شیر خنک را بریزید و اجازه دهید تا پنبه‌ها به شیر خنک آغشته شوند. پنبه‌های خیس شده را زیر چشم و پایین‌تر از خط مژه قرار دهید. 3 تا 5 دقیقه زمان بدهید. این کار به سرعت پف زیر چشم‌تان را از‌بین می‌برد.

مرهم سیب‌زمینی

یک سیب‌زمینی خام را داخل یخچال قرار دهید تا خنک شود. آن را دو تکه کنید و روی چشمان‌تان قرار دهید. سیب‌زمینی‌ها را طوری روی چشم‌های‌تان بگذارید که نواحی پف کرده زیر چشم‌تان را هم بپوشاند. 20-15 دقیقه زمان بدهید تا دیگر اثری از پف زیر چشم نماند.

روغن درمانی

ویتامین E به آن اضافه کرده و خوب مخلوط کنید. دو تکه پنبه را در این مخلوط خیس کرده و برای 20 دقیقه روی چشم‌های‌تان بگذارید. این کار به برطرف کردن تورم دور چشم‌های‌تان کمک می‌کند.

خیار بزنید

خیار داروی طبیعی بسیار عالی برای خلاص شدن از پف زیر چشم است. دو تکه خیار خنک و تازه برداشته و برای 25 دقیقه روی چشم‌های‌تان بگذارید تا گرگرفتگی و پف چشم به سرعت از بین برود.

 آب یخ بمالید

با کمک یک لیوان آب یخ و چهار قاشق استیل پف‌ها را فراری دهید. برای این کار لازم است قاشق‌ها را در آب یخ، خنک کنید و بعد روی چشم‌های‌تان قرار دهید. مدام قاشق‌ها را تعویض کرده و دوباره برای خنک شدن در آب یخ بیندازید. آن‌قدر این کار را ادامه دهید تا پف‌ها محو شوند.

تخم‌مرغ بزنید

چند عدد سفیده تخم‌مرغ را هم زده و با استفاده از برس مخصوص دور چشم‌های‌تان بزنید. این کار باعث می‌شود ناحیه دور چشم‌های‌تان کشیده‌تر شده و کمتر پف کرده به نظر برسد. بگذارید سفیده تخم‌مرغ 20 دقیقه روی پوست‌تان بماند و بعد صورت‌تان را با آب خنک بشویید.

سبک زندگی پف‌ساز

پف چشم در آب و هوای گرم بیشتر می‌شود، زیرا بدن مایع موجود در بافت‌ها را ‌کمتر دفع می‌کند. مصرف دخانیات نیز موجب بروز پف چشم می‌شود، زیرا وضعیت خواب و هورمون‌های بدن را تغییر می‌دهد.

گریه ‌کردن و پاک نکردن آرایش قبل از خواب هم باعث ایجاد پف زیر چشم می‌شود.

جالب است بدانید حالتی که می‌خوابید هم روی پف چشم تاثیر می‌گذارد برای مثال خوابیدن روی شکم یا به‌ اصطلاح دمر، می‌تواند باعث التهاب‌هایی زیر چشم شود. مصرف فست‌فودها و خوراکی‌های حاوی نمک زیاد هم در ایجاد پف زیر چشم بی‌تاثیر نیستند.

تکنیک‌های آرایشی ویژه چشم‌های پف‌دار

اگر پف در پلک بالایی شماست، می‌توانید با استفاده از سایه‌های تیره‌رنگ، آن را بپوشانید. ابتدا دو رنگ سایه متناسب با لباس و پوشش‌تان انتخاب کنید. رنگ تیره‌تر را از قسمت زیر ابرو تا روی پلک‌تان بزنید و رنگ روشن‌تر را روی سایه تیره پخش کنید.

توصیه می‌شود که فقط در قسمت پلک آرایش کنید، با همین کار ساده می‌بینید که چقدر پف پلک‌تان محو می‌شود.

چای کمپرس کنید

دو عدد چای کیسه‌ای را در آب خنک خیس کنید و بگذارید کمی در یخچال بمانند. سپس به مدت 30-25 دقیقه آنها را روی چشمان‌تان بگذارید. این کار به سرعت پف‌های زیر چشم را برطرف می‌کند.

کانسیلرهای تیره بزنید

با استفاده از کرم پودر یا کانسیلرها می‌توانید پف زیر چشم را مخفی کنید. اگر پف خیلی زیاد  است، اطراف چشم را با استفاده از کرم‌ پودر یا کانسیلر‌های تیره‌تر نسبت به دیگر بخش‌های صورت استفاده کنید. با این کار پف چشم دیگر خیلی مشخص نخواهد بود.

دور چشم را با کانسیلر تیره‌تر بپوشانید. سپس با استفاده از سایه تیره، پلک بالا را سایه بزنید و با یک خط تیره نازک هم پشت چشم‌تان بکشید و با استفاده از ریمل آرایش چشم‌تان را کامل کنید.

در قدم بعدی یک لایه خیلی نازک از کرمی که کمی براق است را درست زیر چشم و بالای استخوان گونه بمالید. براقی این کرم باعث می‌شود که توجه از روی پف زیر چشم برداشته شود و خیلی به چشم نیاید.

نکته خیلی مهم: آرایش چشم را فقط به پلک بالایی محدود کنید تا نگاه‌ها از بخش پایینی چشم دور شود. در آخر با استفاده از کمی رژگونه یک هاله کمرنگ زیر چشم‌تان بزنید این کار هم به محو کردن پف زیر چشم کمک زیادی می‌کند.

استفاده از کانسیلرهایی با رنگ روشن و حاوی اکلیل ورم زیر چشم را به شدت بزرگنمایی می‌کند.

مژه‌های را بلند و حالت‌دار کنید

یکی از بهترین راهکارهایی که باعث کم کردن توجه از پف زیر چشم می‌شود، استفاده از مژه‌های بلند و فر و ابروهای پهن و زیباست. اگر مژه‌ها و ابروها زیبا به نظر برسند کسی به زیر چشم‌تان نگاه هم نمی‌کند. پس کافی است با استفاده از فرمژه و ریمل، مژه‌ها را آرایش کنید و با یک مداد یا سایه ابرو به ابروها فرم دهید تا خیلی نازک نباشند.

از مداد سفید کمک بگیرید

خیلی از خانم‌ها از مداد سفید برای چشم استفاده نمی‌کنند ولی برای کم کردن توجه به پف زیر چشم و زیباتر کردن آرایش چشم استفاده از مداد چشم سفید بسیار موثر است.

 منبع: سیب سبز

بازارطب
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *