وسایل آلوده در خانه

وسایل آلوده در خانه

1-اسفنج آشپزخانه

علی رغم اینکه به نظر نمیرسد برای ما مضر باشد، اما اسفنج احتمالاً کثیف ترین چیز در خانه شماست. به این خاطر که با سطوح مختلفی در تماس است. اسفنج میتواند در خود قارچ های انگلی، باکتری ای کویل و سالمونلا و دیگر مواردی را در بر داشته باشد که همگی منجر به واکنش های حساسیت زا و بیماری های جدی میشوند.

اسفنج مرطوب را به مدت روزانه دو دقیقه در روز در ماکروفر قرار داده و هر دو هفته یک بار تعویض نمایید.

2-سینک آشپزخانه

وقتی گوشت خام ، میوه و سبزیجات را خورد میکنید، باکتری ها باید جایی برای خود پیدا کنندو چه جایی بهتر از سینک ظرف شویی. احتمالاً شما با همان اسفنج آن را پاک میکنید.

برای تمیز نگه داشتن سینک بهتر است اطراف آن را هر هفته دو بار ضد عفونی کنید. شما میتوانید یک قاشق چای خوری مایع سفید کننده را در یک چهارم لیتر آب حل کرده و درون سوراخ سینک ظرف شویی بریزید. نیازی نیست نگران گوشت خورد شده و یا گوشت مرغ باشید. طبخ این مواد غذایی در دمای مناسب باعث کشته شدن باکتری ها می شود.

3-جای مسواک

دهان انسان میزبان انواع مختلفی از باکتری هاست. بنابر این خیلی هم دور از انتظار نیست که خود مسواک نیز همینگونه باشد. این میتواند توضیح خوبی برای این موضوع باشد که چرا جای مسواک یکی از آلوده ترین مکان ها در خانه شماست. تقریباً سومین از نظر مقدار و گوناگونی باکتری ها.

میتوانید برای تمیز کردن جا مسواکی هر هفته آن را در ماشین ظر شویی قرار دهید و یا آن را با آب صابون داغ شستشو دهید و یا با ضد عفونی کننده پاک کنید.

4-قهوه ساز

شاید به این فکر نکرده بودید. قسمتی که آب را در خود نگه میدارد یکی از آلوده ترین نقاط در خانه شماست. به این دلیل که باکتری ها در محیط مرطوب و تاریک آن رشد می کنند.

برای تمیز کردن این قسمت، ظرف را با چند استکان سرکه پر کرده و نیم ساعت بگذارید در همین حالت بماند. سپس دستگاه را روشن کنید و سرکه را از آن رد کنید. سپس، یک بار دیگر همین کار را با آب تمیز انجام دهید.

5-ظرف غذای سگ خانگی

ظروف غذای حیوانات خانگی جزو 5 مکان اول از نظر آلودگی در خانه شماست. اما شما نمیتوانید از سگ خود درخواست کنید آن را تمیز کند. بنابر این خودتان باید این کار را به عهده بگیرید. هر روز بوسیله شستشو با آب و صابون و یا با قرار دادن در ماشین ظرفشویی. هفته ای یک بار آن را در محلول مایع سفید کننده و آب (یک سر بطری در یک گالن) و به مدت ده دقیقه  قرار دهید.

6-دستگیره گاز

شاید این قسمت در لیست تمیزکاری معمول شما نباشداما بهتر است که آن را هم جزء لیستتان قرار دهید. به این مسئله فکر کنید که روزانه چقدر آن رالمس و چقدر آن رامیشویید؟ آنها را بیرون بیاورید و درآب گرم و صابونی هفته ای یکبار بشوید.

7-شیرآب حمام

این موضوع کاملا مشخص است که شیر حمام در قسمت سینک حاوی باکترهای بیشتری نسبت به دستگیره در حمام و یا دستگیره دستشویی است. شیر آب حمام و دستشویی را روزانه با یک ماده ضدعفونی کننده پاک کنید.

8-روی کابینت

قسمتی که غذاها را روی آن آماده میکنید ، فضای بیشتری را برای حضور باکتری هایی چون سالمونلا و باکتری ای کویل نسبت به سایر قسمت ها ایجاد میکند. درستی این مسئله بیشتر زمانی مشخص میشود که این سطح بااسفنج آشپزخانه،تلفن، کیف و حیوانات خانگی در تماس باشد.روزانه یک باراین سطوح را با آب گرم صابونی بشویید و اصول بهداشتی توصیه شده برای پاکسازی روی کابینت ها را در نظر بگیرید.

بازارطب
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *