افراد سرشناس دچار دیابت

افراد سرشناس دچار دیابت

تام هنکس:

این بازیگر برنده اسکار زمانی که از او در سال 2013 در مورد لاغر شدنش پرسش شد، گفت که دچار دیابت نوع 2 شده است. وی گفت من نزد دکتر رفتم و دکتر گفت آن عددهای بالای گلوکز که در آزمایش هایت از سن 36 سالگی بود را به یاد می‌آوری؟ خب، تو ارتقا پیداکرده‌ای. تو دیابت نوع 2 داری مرد جوان. سپس تام هنکس اضافه می‌کند که بیماری او قابل‌کنترل است، ولی هم‌چنین به شوخی می‌گوید که دیگر نمی‌تواند به وزن زمان دبیرستانش، یعنی حدود 45 کیلوگرمی برگردد.

هال بری:

بله یک برنده اسکار دیگر که دیابت نوع 2 دارد. شایع شده بود که هال بری خودش را از دست انسولین رها کرده است و دیابت نوع 1 خود را به نوع 2 تبدیل کرده است، ولی این ممکن نیست. افراد دچار دیابت نوع 1 نمی‌توانند انسولین بسازند و در تمام طول زندگی خود نیاز به انسولین خواهند داشت. برخی از افراد دچار دیابت نوع 2 نیز نیاز به انسولین دارند که این جدای از داروهای خوراکی کنترل‌کننده قند است. ولی اغلب افراد دچار دیابت نوع 2 می‌توانند بدون استفاده از انسولین زندگی کنند و برخلاف آن‌ها تمام افراد دچار دیابت نوع 1 نیاز به انسولین دارند.

لری کینگ:

این مجری سرشناس تلویزیون دیابت نوع 2 دارد. لری کینگ می‌گوید این بیماری مطمئناً قابل‌کنترل است. دیابت باعث بیماری قلبی، سکته مغزی، بیماری کلیوی و دیگر مشکلات بهداشتی می‌شود. لری کینگ عمل جراحی قلب بازداشته است. دیابت تنها چیزی نیست که خطر این مشکلات را بالا می‌برد: وی همچنین مصرف‌کننده سیگار بوده است. ولی با کنترل کردن دیابتش و کنار گذاشتن سیگار، او می‌تواند به بهبود سلامتی خود کمک زیادی بکند.

سلما هایک:

این نامزد اسکار دیابت حاملگی داشت که در طول حاملگی در حالی که منتظر دخترش والنتینا بود، اتفاق افتاد. هایک یک سابقه خانوادگی دیابت دارد. متخصصان می‌گویند که تمام زنان باید در بین محدوده زمانی 24 تا 28 هفتگی حاملگی چکاب شوند. آن‌هایی که در ریسک دیابت نوع 2 هستند، باید در اولین ویزیت حاملگی چکاب شوند. دیابت حاملگی معمولاً بعد از زایمان از بین می‌رود، ولی ممکن است که در حاملگی‌های بعدی مجدداً عود کند. در این افراد احتمال دچار شدن به دیابت نوع 2 در آینده افزایش می‌یابد.

نیک جوناس:

این خواننده در سال 2007 اعلام کرد که دیابت نوع 1 دارد. او گفته بود که علائم شامل کاهش وزن و تشنگی بوده است. زمانی که دیابت نوع 1 وی تشخیص داده شد، قند خون وی بالای 700 بود و این در حالی است که محدوده طبیعی قندخون بین 70 تا 120 است. جوناس بستری شد ولی یاد گرفت که چگونه شرایط خودش را کنترل کند. دیابت نوع 1 که زمانی دیابت نوجوانی نامیده می‌شد، شایع‌ترین دیابت در افراد زیر 20 سال است. ولی ممکن است در هر سنی بروز کند.

پولا دین:

این آشپز سرشناس در ژانویه سال 2012 اعلام کرد که دیابت نوع 2 دارد. او که برای غذاهای پر از شکر و کره‌اش شناخته‌شده است، گفت که او از چند سال قبل از بیماری خودآگاه بوده است. ولی به علت آنکه هنوز آمادگی نداشته، بیماری خود را اعلام نکرده است. اکنون می‌گوید که می‌خواهد تمام دنیا بدانند که دیابت، یک محکومیت به مرگ نیست.

دلتا برک:

این بازیگر نامزد جایزه امی که همیشه در حال مبارزه با افزایش وزن خود بوده است، ممکن است به همان دلیل دچار دیابت نوع 2 شده باشد. با کمک پزشکان، یک رژیم سالم، پیاده‌روی و داروها او وزن خود را کم کرده است. او می‌گوید چیزهای زیادی هست که شما باید در این زمینه جست‌وجو کنید، یاد بگیرید و به آن عمل کنید.

درو کری:

این هنرمند سرشناس می‌گوید که او دیابت نوع 2 داشته است ولی از مشکلات سلامتی و افزایش وزنی که داشته است، خسته شده است. او مصرف کربوهیدرات‌ها را در غذای خود حذف کرده است و شروع به ورزش مرتب در باشگاه کرده است. پس از کاهش وزن 40 کیلویی، او دیگر دیابتی نیست و نیاز به دارویی هم ندارد.

شری شفرد:

بعد از اینکه تشخیص دیابت این هنرمند معروف مشخص شد، مدت زمانی نسبتاً طولانی نیاز بود تا او بتواند رژیم غذایی پر از پاستای خود را تغییر دهد. درنهایت او فهمید که سبزیجات بدون سس و بدون شکر برای او مناسب است. او غذاهای سرخ‌شده و نان سفید را نیز کنار گذاشت. یک رژیم غذایی سالم به همراه ورزش شروع کرد که وزن خود را کم کند و تا احساس سلامتی بیشتری بکند.

رندی جکسون:

این قاضی سابق برنامه امریکن آیدل در سال 2001 فهمید که دچار دیابت نوع 2 است. در آن زمان وی چاق بود که باعث افزایش احتمال دیابت نوع 2 می‌شود. وی همچنین به خاطر سابقه خانوادگی خود و ریشه‌ی آمریکایی-آفریقایی خود احتمال بیشتری برای ابتلا به دیابت، نسبت به سفیدپوستان داشت. وی تحت عمل جراحی بای پس معده قرار گرفت و حدود 50 کیلو وزن خود را کم کرد. او هم‌چنین رژیم غذایی خود را بهبود بخشید و شروع به ورزش نمود که شامل پیاده‌روی روی تریدمیل و یوگا می‌شد.

بیلی جین کینگ:

این ستاره بزرگ قدیمی تنیس می‌گوید که به‌عنوان یک ورزشکار همیشه به فکر رژیم غذایی و ورزش بوده است. ولی وقتی‌که در سال 2007 دچار دیابت نوع 2 شد، اصلاح رژیم غذایی و ورزش خود را دوباره بهبود بخشید. سخت‌ترین تغییر برای او قطع کربوهیدرات‌ها و شکر بود. او می‌گوید که اگرچه این تغییر رژیم غذایی برای خیلی از مردم جالب نیست، ولی مطمئناً احساس بهتر کردن برای همه جالب است. او می‌گوید که افرادی که دچار دیابت شده‌اند باید بدانند که می‌توانند یک زندگی طبیعی، شگفت‌انگیز و فعال را داشته باشند.

جی کاتلر:

این بازیگر آمریکایی در سال 2008 زمانی که بیش از 15 کیلو وزن خود را از دست داد و احساس می‌کرد که انرژی‌اش کم شده است، فهمید که دچار دیابت نوع 1 است. ولی او اجازه نداد که دیابت او را به عقب براند. هم‌اکنون یک پمپ انسولین به خود وصل می‌کند و قند خونش را دائماً کنترل می‌کند و شرایطش را قابل‌کنترل می‌داند. در دیابت نوع 1 سیستم ایمنی به سلول‌هایی که انسولین می‌سازند حمله می‌کند و مانع تولید این هورمون کنترل‌کننده قندخون می‌شود.

برت میشل:

این خواننده سرشناس در حالی که  زندگی فعال یک ستاره  راک را داشت و یک شخصیت معروف تلویزیونی بود با دیابت در مبارزه بود. او در سن 6 سالگی دچار دیابت شد. در حال حاضر او 4 تزریق در روز دارد و 8 بار قند خونش را چک می‌کند. در سال 2010 او دچار مشکلات سلامتی متعددی ازجمله خونریزی مغزی شد ولی باوجود این در همان سال یک مسابقه تلویزیونی را برد. او جایزه 250000 دلاری خود را به انجمن دیابت آمریکا اهدا کرد.

پتی لابله:

این خواننده دیابت نوع 2 دارد. در وب‌سایت خود در مورد تشخیص این بیماری می‌گوید من در روی صحنه از هوش رفتم و پزشکم به من گفت آیا تو می‌دانستی که دیابت نوع 2 داری و من پاسخ دادم من اصلاً نمی‌دانستم. وی سابقه خانوادگی دیابت دارد. از زمان تشخیص دیابت، او کتاب‌های “آشپزی سالم” متعددی نوشته است و به‌صورت منظم ورزش می‌کند.

مری تایلر مور:

این بازیگر دیابت نوع 1 دارد. او در سن 30 سالگی دچار این بیماری شد و در آن زمان بعد از یک سقط جنین بستری شد. یک تست آزمایشگاهی روتین در بیمارستان نشان داد که سطح قندخون وی بسیار بالا است، یعنی 750. بلافاصله درمان وی با انسولین شروع شد. در حال حاضر در دهه 70 زندگی خود است و درزمینهٔ تحقیقات دیابت بسیار فعال بوده است.

مترجم و ویرایشگر: دکتر شهرام اعظمی (متخصص و جراح استخوان و مفاصل )

بازارطب
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *