انتخاب محصول:
در فروشگاه بازار طب تلاش شده است تا تمامی محصولات سلامت و درمان در یک مجموعه کامل فراهم شود. دستهبندیهای مختلفی برای محصولات قرار دادهشده است تا خریداران محترم سریعتر و با صرف زمان کمتر محصولات موردنیاز خویش را در فروشگاه بیابند. پس از بررسی و حتی مقایسه محصولات، محصول موردنظر را انتخاب و بر روی گزینه اضافه به سبد خرید، در کنار محصول، آن را انتخاب کرده و به سبد خود اضافه نماید. (این قابلیت برای خریدار در نظر گرفتهشده است که تعداد را نیز مشخص کند) خریدار میتواند در گوشه بالا سمت چپ فروشگاه، سبد خرید خویش را مشاهده کند.
ویرایش سبد خرید:
پس از انتخاب محصولات موردنظر توسط خریدار با کلیک بر روی گزینه سبد خرید در گوشه بالا سمت چپ فروشگاه میتواند سبد خرید کامل خود را مشاهده کنید. خریدار در این صفحه امکان ویرایش محصولات سبد خرید خود را دارد. همچنین میتواند محصولی را از سبد خرید خود حذف کند یا تعداد آن را تغییر دهد.
خریدار با کلیک بر روی گزینه ادامه خرید میتواند به صفحه محصولات بازگشته و به سبد خرید خود، محصولات موردنیاز دیگر را نیز اضافه کند.
در این قسمت خریدار اگر کد کپن یا کارت هدیهای داشته باشد میتواند آنها را وارد کند تا تخفیف آنها شامل خریدش شود.
ثبت سفارش:
برای ثبت سفارش خریدار هنگامیکه به صفحه سبد خرید وارد شد و سبد را ویرایش کرد با کلیک بر روی گزینه تسویهحساب به صفحه ثبت نهایی (تسویهحساب) وارد میشود. این صفحه شامل 6 مرحله است که باید کامل شود.
مرحله اول: گزینههای تسویهحساب
خریدار میتواند بهعنوان مشتری جدید یا مشتری قدیمی اقدام به خرید کند، مشتری جدید میتواند در فروشگاه ثبتنام کرده یا بهصورت مهمان اقدام به خرید کند. (به خریداران گرامی توصیه میشود در فروشگاه ثبتنام کنند. خریدار با ایجاد یک حساب کاربری میتواند سریعتر خرید نماید، تاریخچه سفارشات خود را دیده و همچنین از وضعیت سفارش خودآگاهی پیدا نماید)
مرحله دوم : اطلاعات حساب و مالی
در این قسمت خریدار اطلاعات شخصی (نام و نام خانوادگی، ایمیل، تلفن و ….) رمز عبور و آدرس را وارد میکند تا خرید خود را در این مرحله تکمیل کند اگر خریدار بهعنوان مشتری قدیمی وارد شود نیازی به واردکردن این اطلاعات نیست.
مرحله سوم : اطلاعات آدرس
در این قسمت خریدار میتواند آدرس حساب کاربری خود را بهعنوان آدرس مشخص کند یا آدرس جدیدی را وارد کند.
مرحله چهارم : روش حملونقل
در این قسمت دو گزینه برای خریداران مشخصشده است. گزینه خریداران تهرانی و هزینه پست پیشتاز (این گزینه مخصوص خریداران شهرستانی است. هزینه برای تمامی شهرستانهای کشور و همچنین تمامی محصولات ثابت و مبلغ 15000 تومان است).
در بخش سفارشات خریدار میتواند توضیحات در مورد نحوه حمل محصول خریداریشده خود را وارد کند.
مرحله پنجم : روش پرداخت
دو روش برای پرداخت در نظر گرفتهشده است:
1. روش پرداخت آنلاین : پرداخت آنلاین بهصورت اینترنتی است و با کارتهای بانکی عضو شبکه شتاب قابل انجام است. با انتخاب گزینه پرداخت آنلاین خریدار میتواند پایانه بانک موردنظر را از بین پایانههای موجود انتخاب کرده و از این طریق نسبت به پرداخت هزینه سبد خرید خود اقدام کند.
2. روش پرداخت آفلاین : اگر خریدار اطلاعات پرداخت اینترنتی خود را نداشته باشد میتواند از این طریق هزینه سبد خرید خود را بپردازد. در این روش کافی است مبلغ خرید را به شمارهحسابهای مشخصشده در این قسمت بهوسیله اینترنت بانک یا دستگاه خودپرداز و یا بانک واریز کرده و شناسه پرداخت بانکی را در قسمت مشخصشده وارد کند.
مرحله ششم : تائید سفارش
پس از انجام 5 مرحله بالا، خریدار سفارش خود را تائید کرده و فرآیند خرید به پایان میرسد.
پس از تکمیل فرآیند خرید، فروشگاه بهصورت خودکار برای خریدار ایمیلی به رایانامه ارسال خواهد کرد که بهمنزله تائید خرید است. در ساعات اداری، کارشناسان فروش جهت تائید سفارش و هماهنگی برای ارسال کالا، با خریدار تماس خواهند گرفت. خریدار میتواند در هر زمان به فروشگاه مراجعه کرده و در قسمت سفارشات، تاریخچه سفارشات خود و وضعیت هر سفارش را مشاهده کند. وضعیت سفارش میتواند دریکی از حالات، معلق، تکمیلشده، پرداختشده، انصراف دادهشده، ارسالشده باشد.
ارسال سفارش :
ارسال محصولات خریداریشده به 2 طریق انجام میشود:
1. روش اول (مخصوص خریداران تهرانی) : خریداران تهرانی سفارشات خود را از طریق پیک موتوری دریافت خواهند کرد.
2. روش دوم (مخصوص خریداران شهرستانی) : خریداران شهرستانی سفارشات خود را از طریق پست پیشتاز دریافت خواهند کرد.
خدمات پس از فروش :
تمامی تجهیزات فروشگاه بهجز محصولات مصرفی شامل خدمات پس از فروش است که برگه گارانتی، ورانتی و … به همراه محصول برای خریدار ارسال میشود. اطلاعات گارانتی و خدمات پس از فروش هر محصول در قسمت اطلاعات و مشخصات محصول آورده شده است.