مواد غذایی که برای واریس ضرر دارند!

بازدید: 170 بازدید
غذاهای مضر برای واریس

مواد غذایی که برای سلامت عروق ضرر دارند!

غذاهای مضر برای واریس

درصورتی که مبتلا به واریس یا رگ‌های عنکبوتی هستید نباید اجازه دهید درد یا ناراحتی واریس و عروق عنکبوتی بر زندگی روزمره شما تأثیر بگذارد. در کنار پیگیری درمان‌های پزشکی و روش‌های درمانی کم تهاجمی و مراقبت‌های شخصی برای کمک به درمان مشکلات سلامت ورید، عادات روزانه ساده‌ای مانند ورزش کردن، هیدراته نگه داشتن بدن و محدودیت های غذایی خاص نیز می توانند به کاهش درد و علائم ورید واریسی یا رگ‌های عنکبوتی کمک کنند.

در این لینک 👈 مواد غذایی مفید برای واریس

از خوردن کدام مواد غذایی اجتناب کنیم؟

نمک و سدیم – این ماده می تواند بر فشار و غلظت خون تأثیر بگذارد. فردی که دچار درد ناشی ازرگ‌های عنکبوتی یا واریس، مشکلات سیستم گردش خون یا مشکلات سلامت قلبی عروقی است، باید از خوردن غذاهای حاوی سدیم بالا خودداری کند. خوشبختانه امروزه انواع کم سدیم و کم نمک غذاهای مورد علاقه افراد در حال تبدیل شدن به گزینه های محبوب و به راحتی در دسترس شده، که استفاده از آنها برای کسانی که مشکلات سلامت عروق دارند بهتر است.

غذاهای سرخ شده – این غذاها می توانند دارای محتوای چربی و سدیم بالایی بوده و به ندرت ارزش غذایی داشته باشند. غذاهای سرخ شده نه تنها می توانند وضعیت رگ های واریسی را بدتر کنند، بلکه سبب بروز بسیاری از بیماری های دیگر نیز خواهند شد. غذاهای تازه و غنی از مواد مغذی همیشه انتخابهای بهتری هستند.

غذاهای کنسرو شده – این غذاها حاوی ماده شیمیایی بیسفنول آ هستند که می تواند عملکرد هورمون های بدن را مختل کند، سبب ایجاد رگ های واریسی یا رگ های عنکبوتی بیشتر شود، وضعیت رگ های واریسی موجود را تشدید و وخیم کند و خطر بروز بیماری های قلبی و قلبی عروقی را افزایش دهد. طبق هشدارهای سازمان غذا و داروی آمریکا، بیسفنول آ که همچنین به عنوان BPA نیز شناخته می شود، نوعی ماده شیمیایی صنعتی است که برای ساختن پلاستیک های خاصی استفاده می شود که اغلب برای ذخیره غذاها و نوشیدنی ها استفاده می شود. از این رو بهتر است به جای مواد غذایی کنسرو شده سعی کنید خوردن مواد غذایی تازه یا غذاهای منجمد شده را در اولویت قرار دهید.

کربوهیدرات های تصفیه شده یا ساده – این موارد غذایی، مانند نان سفید، برنج سفید و یا ماکارونی می توانند باعث بروز مشکلات سلامتی و بیماری های عروقی شوند. بهتر است به جای چنین موادی، رژیم غذایی غنی از فیبر و کربوهیدرات های پیچیده مانند جو و برنج قهوه ای را انتخاب کنید. این جابه‌جایی ساده مواد غذایی روزانه می تواند به کاهش درد وریدهای واریسی و بهبود سلامت رگ ها کمک کند.

🔥 جوارب واریس از کجا بخریم؟

قندهای افزوده – این نوع قندها که در غذاهای فرآوری شده مانند آب نبات، کلوچه، یا حتی مواد غذایی دیگری مانند کراکر، چاشنی ها و سس ها وجود دارند باعث افزایش قند خون می شوند که به هیچ وجه برای عملکرد سیستم گردش خون مفید نیست. بهتر است مواد غذایی حاوی قندهای طبیعی مانند میوه های تازه را انتخاب کنید که قند را به آرامی وارد سیستم خون کرده و همچنین می توانند به سایر مشکلات مربوط به سلامت عروق کمک کنند.

نوشیدنی‌های الکلی – نوشیدنی حاوی الکل می توانند منجر به کم آبی بدن و همچنین باعث ایجاد رگ های واریسی بیشتری نیز شوند. هنگامی که بدن کم آب می شود، سیستم گردش خون زمان بیشتری را برای حرکت خون در سراسر بدن صرف کرده، گردش خون دشوارتر شده و این امر می تواند باعث واردشدن فشار بیشتری بر روی سیستم وریدی شود و در نتیجه، درد یا ناراحتی های وریدی را بدتر کند.

غذاهای شور، خوراکی‌های حاوی شکر و غذاهای حاوی کربوهیدرات‌های تصفیه‌شده در صدر فهرست مواردی هستند که در صورت ابتلا به واریس و یا علایم آن نباید مصرف کنید. پرهیز از این غذاها و نوشیدنی های ناسالم فواید زیادی دارد و نه تنها می تواند به کاهش علائم واریس کمک کند، بلکه بسیاری از خطرات سلامتی دیگر را نیز کاهش می دهد. شما همچنین می توانید برای خوردن غذای تازه و مغذی به متخصص تغذیه مراجعه کرده و دستور العمل های ساده و سالمی را برای رژیم غذایی خود دنبال نمایید.

دسته بندی بیماری های عروقی واریس
نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود به سایت