کاربرد پرده آمنیون در چشم پزشکی

پرده آمنیون در چشم پزشکی

استفاده از پرده آمنیوتیک در چشم پزشکی

پرده آمنیوتیک از ترکیبی از بافت و سلول تشکیل شده است ، که اگر به عنوان پانسمان بیولوژیکی استفاده شود ، به عنوان زیربنایی برای رشد مجدد بافت نرم ، به بهبود زخم کمک می کند.

سلولهای فعال بیولوژیکی در لایه های اپیتلیال و استرومایی آمنیون ، فاکتورهای رشد و سیتوکین ها را با خواص ضد التهابی ، ضد باکتریایی ، ضد ایمنی و ضد فیبروتیک را منتقل می کنند.

پرده جنینی انسان برای اولین بار در اوایل سال 1900 به عنوان جایگزین پوست استفاده شد.

این روش ها شامل غشاهای آمنیوتیک و غشاهای کوریونی است. پرده آمنیوتیک برای اولین بار در چشم پزشکی در سال 1940 استفاده شد ، زمانی که دی روت آن را برای استفاده در درمان زخم سوختگی چشمی پیشنهاد داد .

مطالعه بیشتر > پانسمان آمنیون

این درمان موفقیت آمیز بود ، اما استفاده از پرده آمنیوتیک تا اوایل 1990 ، که تکنیک های بهبود پردازش و ذخیره سازی توسعه یافته بود ، مورد پسند قرار گرفت.

در طول 25 سال گذشته ، به معنای واقعی کلمه هزاران روش جراحی چشم با استفاده از پرده آمنیوتیک برای درمان بیماریهای مختلف چشمی استفاده شده است و بیش از 700 مقاله منتشر شده است در این زمینه.

پرده آمنیون همچنین در روش های مختلف جراحی ترمیمی به عنوان پانسمان بیولوژیکی استفاده شده است.

این روش ها شامل: بانداژهای بیولوژیکی برای سوختگی و زخم های دیابتی و وریدی غیر التیام بخش ، ترمیم فتق شکمی ، بسته شدن پریکارد و مانعی برای جلوگیری از چسبندگی جراحی است. 3 ، 4 آناتومی و فیزیولوژی غشا آمنیوتیک در رحم ، غشا آمنیوتیک از بافت خارج جنینی شامل اجزای جنین و مادر ایجاد می شود که توسط پرزهای جفتی کنار هم نگه داشته می شوند.

پرده آمنیون جز جنینی شامل غشاهای جنینی آمنیوتیک و جفتی است که جنین را از آندومتر جدا می کند پرده آمنیون (AM) داخلی ترین لایه غشای جنینی جفت است. این عروقی است و دارای یک لایه اپیتلیال با یک لایه استرومایی عروق زیر مجاور است .

غشا آمنیوتیک یکی ازضخیمترین غشا ها دربدن انسان است. تصویر مجاور 4 یک مقطع از غشا membrane آمنیوتیک انسان را نشان می دهد که مشخصات بیوشیمیایی پنج لایه آن را نشان می دهد 7: لایه اپیتلیوم مکعبی. پوسته ی مقر اصلی؛ لایه فشرده لایه فیبروبلاست؛ و لایه میانی (اسفنجی).

غشا آمنیوتیک چگونه بر بهبودی تأثیر می گذارد

غشای پایه غشا am آمنیوتیک یک لایه نازک است که از الیاف شبکه تشکیل شده است و از نزدیک به اپیتلیوم آمنیوتیک چسبیده است ، در حالی که لایه فشرده مجاور متراکم تر و فاقد سلول است که از یک شبکه پیچیده شبکه تشکیل شده است.

بازارطب