نکاتی درباره چشم هایتان

نکاتی درباره چشم هایتان
چشم
نکاتی درباره چشم هایتان

نکاتی درباره چشم هایتان

1. دید تار ناگهانی:

دید تار ممکن است نشانه ای از مشکل جریان خون به چشم هایتان و یا به مغزتان باشد . رسیدگی سریع پزشکی میتواند از صدمات جدی جلوگیری کند و حتی میتواند زندگی شما را نجات دهد. دید کم میتواند یک نشانه یا اخطار از ضربه یا سر درد های میگرنی باشد، حتی اگر دید شما سریعا بهتر شود. 

2. چشم های بر امده :

بیماریهای گریوز (خطرناک) باعث میشوند که غده تیرویید شما هورمون های زیادی را ترشح کنند که میتوان منجر به ایجاد چشم های بر امده بشود. همچنین میتواند باعث اسهال ، کاهش وزن و لرزش دستان بشود. عمل جراحی یا دارو میتواند به کنترل میزان هورمون های تیروییدی کمک کند اما نمیتوان بیماری های اساسی را درمان کند و ممکن است به چشم هایتان کمکی نکند .

3. دید تار:

دید تار میتواند نشانه ای از دیابت باشد که دیابت باعث افزایش قند در خون میشود . اگر به خوبی کنترل نشود ممکن است رتینوپای بگیرد.(دیابت رتینوپای یعنی هنگامی که از رگ های خونی بسیار کوچک در چشم شما خون و مایعات نشست میکند) ممکن است دیدتان تار باشد و در شب ها به سختی ببینید . دکترها میتوانند از لیزر برای بستن رگ های نشست کننده استفاده کنند و از رگ های خونی ناخواسته خلاص شوند که ممکن است در دید شما تاثیر بگذارد اما میتواند دید مرکزی شما را نجات دهد .

3. حلقه در اطراف قرنیه:

این حالت را حلقه قرینه مینامند که باعث میشود خطوطی از چربی به رنگ خاکستری- سفید ته نشین شده لبه بیرونی قرینه رشد کند.( قرینه یک سطح روشن و منحنی شکل است که در جلو چشمان شما قرار دارد و به تمر کز ان کمک میکند.) گاهی اوقات این چربی های ته نشین شده یک حلقه کامل میسازد. اگر پیر هستید احتمالا چیز نگران کننده ای نیست. اما اگر سن شما کمتر از ۴۰ سال است، ممکن است نشانه ای از کلسترول بالا باشد. 

5. پلکهای افتاده :

پلک های افتاده میتواند نشانه ای از mg ( فلج ماهیچه ای یا همان ضعف وخیم عضلانی) باشد که باعث میشود سیستم‌ایمنی بدن حمله کند و ماهیچه ها را ضعیف کند. او‌بر روی چشم‌ ها، صورت و ماهیچه های گلو بیشتر از جاهای دیگر تاثیر میگذارد و میتوان باعث شود که به سختی بتوانید چیزی را قورت دهید یا بجوید و یا حتی به سختی صحبت کنید . دکتر شما ممکن است خون شما را تصفیه کند که نشانه ها و علایم حذف شوند اما تاثیر دایمی ندارد وموقت است. برای این مورد دارو نیز موجود است اما برای برداشتن غده تیموس در بعضی موارد نیاز به جراحی میباشد.

6. زردی چشم :

هنگامی که پوست و‌چشم‌هایتان زرد است به ان یرقان میگویند . معمولا یرقان به این معنی است که کبد  شما دچار مشکل شده است که این مشکل به دلیل بالا بودن سطح بیلی روبین است ، بیلی روبین ماده ای است که کبد شما ان را بیشتر می سازد متدامی که کبدتان ملتهب  شده و یا صدمه دیده رژیم غذایی بد، سرطان عفونت و مصرف زیاد الکل مزمن میتواند تمام کبد شما را صدمه زند .محدوده ی درمانی ان از روش های زندگی تا دارو و پیوند کبد تغییر میکند. 

7. جمع شدن چشم ها:

جمع شدن چشم ها عادی میباشد و‌معمولا بی ضرر است . انها میتوانند به الکل ، خستگی، کافیین و یا سیگار کشیدن وابسته باشد . در موارد بسیار نادر انها میتوانند علایمی از مشکلات سیستم عصبی باشد مانند ms یا همان اسکروز متعدد است اما اگر جمع شدن چشم ها به ms و یا دیگر مشکلات دیگر مشکلات سیستم عصبی مربوط شوند . شما باید علایمی دیگر مانند به سختی راه رفتن ، صحبت کردن و به سختی‌ استهمام کردن را دارا باشید. 

8. شب کوری:

اگر در نور کم به سختی‌ دید دارید احتمالا به عینک نیاز دارید و یا احتمالا شما اب مروارید دارید . (اب مروارید یک حالت طبیعی در سالخوردگان است). اما شب کوری در میان افراد جوان در u.s عادی نیست در شرایط غیر عادی ممکن است به قدر کافی ویتامین A دریافت نکرده  باشید .که این مورد در کشور های فقیر تر عادی میباشد . شب کوری با مکمل یا رژیم غذایی که در انها مقدار ویتامن A زیاد است مانند سیب زمینی ، اسفناج، مرغ ، کدو حلوایی درمان میشود.

بازارطب
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *