سلامت قلب نوزادان نارس با شیر مادر تأمین می‌شود.

سلامت قلب نوزادان نارس

در گزارشی که در مدیکال دیلی آورده است مطالعات حاکی از آن است که اساسی‌ترین رکن برای تأمین سلامت قلب نوزادان نارس تغذیه با شیر مادر است.

 اینکه تغذیه نوزاد با شیر مادر بهترین گزینه برای سلامتی نوزادان است از گذشته موردتوجه بوده است. در مطالعاتی که اخیراً انجام‌شده است یافته‌ها نشان می‌دهند که نوزادان نارسی که از شیر مادر تغذیه کرده‌اند در طولانی‌مدت ساختار قلبی بهتری کسب کرده‌اند.

متخصصان اطفال بیان می‌کنند که نوزادان نارس که پیش از موعد طبیعی به دنیا آمده‌اند نسبت نوزادان که به‌صورت طبیعی به دنیا آمده‌اند با مشکلات قلبی همچون کوچک بودن حفره قلب، جداره‌های قلب ضخیم‌تر مواجه هستند. نارس بودن نوزادان در عملکرد قلبشان در آینده تأثیرگذار خواهد بود و آن‌ها را دچار مشکل خواهد کرد. مشکلاتی که بیان شد خود را پس از چند ماه از تولد نوزاد در ساختار قلب نشان می‌دهند.

در دانشگاه آکسفورد متخصصان اطفال با بررسی‌هایی که انجام دادند در پی آن بودند که بتوانند روشی را بیایند که در چند ماه اولیه بتواند ساختار قلبی نوزادان نارس را تا حدودی ه شکل طبیعی برگرداند تا این نوزادان با مشکلات قلبی در آینده مواجه نشوند. آن‌ها بر روی رژیم غذایی نوزادان در چند ماه اول متمرکز شدند تا تأثیر آن بر رشد ساختار قلب نوزادان را موردبررسی قرار دهند.

متخصصان دریافتند که نوزادان نارسی که از شیر مادر در دوران چند ماه بعد از تولد در تغذیه خود استفاده کرده‌اند نسبت به همین دسته از نوزادان که از شیر خشک تغذیه کرده‌اند ساختار قلبی بهتری کسب کرده‌اند و ساختار قلبی آن‌ها نزدیک به ساختار قلبی طبیعی شده است.

بازارطب
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *