روش های طبیعی برای افزایش تستوسترون

روش های طبیعی برای افزایش تستوسترون
افزایش تستوسترون
روش های طبیعی برای افزایش تستوسترون

 روی را به وعده های غذایی خود بیفزایید: پیاز و سیر مواد کمکی در آشپزخانه و نیز تختخواب شما هستند. آنها به تولید بیشتر و بهتر اسپرم کمک کرده، سطح هورمونهایی را که تولید تستوسترون را در بدن شما افزایش می دهند، زیاد می کنند. پیاز و سیر هر دو حاوی مقدار زیادی ماده شیمیایی با نام فلاونوئید هستند که  اسپرم ها را نیز در برابر آسیب ها حفاظت می کند.

افزایش پروتئین

گوشت گاو ، مرغ ، ماهی و تخم مرغ  و همچنین توفو (کشک حاصل از شیر سویا)، آجیل و تخمه ها بعضی از گزینه های شما برای مصرف پروتئین است. سعی کنید روزانه 140 تا 170 گرم پروتئین مصرف کنید. اگرچه میزان دقیق مصرف پروتئین شما به سن ، جنسیت و نحوه فعالیتتان بستگی دارد. زمانی که شما مقدار کافی از این مواد غذایی را مصرف نمی کنید، بدن شما تولید ماده ای را که به تستوسترون متصل می شود، افزایش می دهد و در نتیجه میزان دسترسی به تستوسترون را برای انجام فعالیت بدن شما کاهش می دهد.

مصرف ماهی

انواع ماهی های چرب مانند سالمون ، ماهی تون و ماهی خال مخالی ، سرشار از ویتامین D هستند که همگی افزاینده تستوسترون محسوب می شوند، چرا که نقش مهمی در تولید هورمون بازی می کنند.

منیزیوم بیشتر

این ماده معدنی از اتصال پروتئین به تستوسترون جلوگیری می کند و در نتیجه مواد شناور مربوط به مردانگی در بدن شما بیشتر قابل استفاده خواهد بود. اسفناج سرشار از منیزیوم است. بادام ، بادام هندی و بادام زمینی نیز منابع خوبی برای منیزیوم هستند.

صدف سفارش بدهید

دلایلی مبتنی بر ارتباط حلزون های صدف دار با افزایش باروری وجود دارد. مقدار دوز روی موجود در صدف تقریبا پنج برابر مقدار توصیه شده در یک روز است. این مواد معدنی به بدن شما در ساخت تستوسترون کمک می کند. همچنین می توانید روی را از گوشت گاو و لوبیایی که معمولا به غلات صبحانه اضافه می شود؛ جذب کنید. نکته دیگر اینکه روی ، سیستم ایمنی شما را نیز تقویت می کند.

انار را انتخاب کنید

روز خود را با یک لیوان از آب این میوه پردانه باستانی شروع کنید. انار سطح هورمون های استرس مانند کورتیزول را کاهش می دهد که این موضوع به افزایش سطح هورمون های جنسی مانند تستوسترون کمک می کند و این موضوع می تواند فشار خون شما را نیز کاهش داده، حال شما را بهتر کند .

رژیم کاهش وزن

یک رژیم مدیترانه ای به شما کمک می کند که وزن خود را کنترل کنید تا از مقاومت به انسولین جلوگیری کند. مقاومت به انسولین خود باعث کاهش سطح تستوسترون می شود و با کاهش میزان تستوسترون، بدن شما به خوبی از انسولین استفاده نخواهد کرد. شما می توانید این چرخه را بشکنید. 

اسیدهای چرب غیر اشباع مانند روغن زیتون، آووکادو و آجیل استفاده کنید. مصرف غلات ، سبزیجات و میوه ها را افزایش و مصرف گوشت را کاهش دهید.

مصرف آبجو را کاهش دهید

تنها پنج روز طول می کشد تا نوشیدن منظم آبجو میزان تستوسترون شما را کاهش دهد. ممکن است الکل بخشی از سیستم هورمونی بدن شما را مختل کند. چروک شدن بیضه ها، نازک شدن موهای سینه و ریش ، همچنین افزایش هورمون های زنانگی مانند استروژن ، می توانند از عوارض مصرف طولانی مدت این نوشیدنی ها باشد.

ظروف شیشه ای را جایگزین ظروف پلاستیکی کنید

به این موضوع توجه کنید که باقی مانده غذای خود را در چه ظرفی نگه می دارید. بیسفنول-آ (BPA) ماده شیمیایی موجود در ظروف پلاستیکی ، قوطی ها و سایر ظروف بسته بندی غذاست که می تواند در پروسه تولید هورمون هایتان ایجاد اختلال کند. مردانی که شش ماه تحت تاثیر روزانه BPA ، مورد آزمایش قرار گرفتند ؛ میزان تستوسترون کمتری را نسبت به سایر مردان نشان دادند.

قدرت خود را افزایش دهید

به تمریناتتان روی ماهیچه ها تمرکز کنید. در باشگاه دمبل بزنید یا از یک مربی برای تمرینات روزمره تان با دستگاه کمک بگیرید. ورزش های هوازی نیز مزایای مخصوص به خود را دارد اما نمی توانند به اندازه ورزش های قدرتی میزان تستوسترون شما را افزایش دهند.

توجه کنید که در انجام این ورزش ها زیاده روی نکنید چرا که انجام بیش از حد آنها ممکن است تستوسترون شما را کاهش دهد مصرف کند.

به اندازه کافی بخوابید

بدنتان میزان  تستوسترون را در زمان خواب شما افزایش می دهد. سطح تستوسترون با دیدن رویا و ادامه آن تا زمان بیداری افزایش می یابد. اما در طول روز ، چنانچه پنج ساعت در شبانه روز بخوابید، میزان تستوسترون شما پانزده درصد کاهش می یابد. برای هفت الی هشت ساعت خواب در شب برنامه ریزی کنید، حتی اگر برای اینکار مجبور به تغییر برنامه روزانه خود یا محدود کردن برنامه های شبانگاهی تان شدید. 

بازارطب
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *