درمان آکنه با استفاده از ترکیب عسل و دارچین

درمان آکنه

عسل و دارچین برای درمان آکنه

آکنه غیر از اینکه ظاهر پوست را دچار مشکل می کند اغلب دردناک و مقاوم به درمان است. درمان های شیمیایی و دارویی که گاهی به دلیل وجود ترکیبات قوی منجر به خشکی و کم آبی پوست می شوند. می توان در کنار این روش ها از ترکیبات طبیعی و درمان های خانگی برای کاهش تغییرات غیر طبیعی پوست بهره برد. روش های سنتی اغلب با پوست سازگاری بیشتری داشته و حتیا گر مفید نباشند اغلب بی ضرر هستند. ماسک های طبیعی تهیه شده ازمواد خوراکی یا گیاهان از جمله این روش ها هستند.

فواید درمان طبیعی آکنه با عسل

عسل مایع غلیظی است که عمدتا از گلوکز و فروکتوز (قندهای ساده) تشکیل شده است. اما ترکیبات مفید دیگری همچون انواع ویتامین ها، پروتئین ها، اسید های آمینه، آنتی اکسیدان ها، آنزیم ها و مواد معدنی نیز در عسل وجود دارند. استفاده از عسل در درمان مشکلات پوستی حتی انواع زخم های عفونی قدمتی تاریخی دارد. درمان پسوریازیس، خشکی پوست، سوختگی و عفونت های قارچی از جمله مشکلات پوستی از کاربردهای درمان با عسل هستند. همچنین سالهاست که از عسل در تولید انواع محصولات آرایشی و بهداشتی به عنوان یک ماده طبیعی مغذی استفاده می شود.

خواص عسل

  • خاصیت مرطوب کنندگی
  • رشد سلولی را تحریک می کند
  • دارای اسیدیته سازگار با پوست
  • سرشار از مواد مغذی پوست و مو
  • تولید چربی را در پوست تعادل می بخشد 
  • میزان بالای قند در عسل نقش آنتی سپتیک دارد
  • دارای ترکیباتی که التهاب و درد را تسکین می دهد
  • عسل دارای مواد آنتی باکتریال و ضد قارچ وسیعی است.
  • سرشار از آنتی اکسیدان ها که با اثرات مخرب سموم، اشعه های مضر و استرس مقابله می کنند

بیشتر بخوانید > انواع آکنه

خواص آنتی آکنه دارچین چیست؟

دارچین نیز مانند عسل دارای ترکیبات آنتی باکتریال متعددی است. همچنین دارچین خاصیت قابض کننده داشته و منافذ پوست را کوچک تر می کند. به این ترتیب میزان ترشح چربی پوست و در نتیجه تکثیر باکتری ها را کم می کند. در تحقیقات متعدد خواص این دو ماده به صورت جدا بر کاهش و درمان آکنه بررسی شده و به اثبات رسیده است. بنابراین قرار دادن دارچین و عسل در کنار یکدیگر به عنوان یک آنتی باکتریال قوی و تنظیم کننده چربی عمل می کند. بهتر است قبل از استفاده از هر نوع درمان حتی طبیعی تاثیر آن را روی پوست داخلی بازوی خود تست کنید. اگر تا ۲۴ ساعت بعد هیچ نوع التهاب، قرمزی، خارش یا راش پوستی را تجربه نکردید تست حساسیت شما منفی است.

درکنار استفاده از مواد سنتی می توانید از محصولاتی با منشا گیاهی و طبیعی مانند محصول زیر نیز استفاده کنید:

بازارطب