انواع خالکوبی، امنیت و پاک کردن آن

انواع خالکوبی، امنیت و پاک کردن آن
خالکوبی
انواع خالکوبی، امنیت و پاک کردن آن

انواع خالکوبی امنیت و پاک کردن آن

1. حقایقی در مورد خالکوبی

برای پیدا کردن افرادی که خالکوبی دارند نيازى به گشتن زياد نيست. بین افراد 18 تا 30 ساله ، یکی از هر چهار نفر خالکوبی دارد.در آينده نزدیک  40 درصد از این گروه سنی  خالکوبی خواهد داشت.روزگاری خالکوبی مخصوص مردها بود و امروز 65 درصد کسانی که خالکوبی دارند زنان هستند.آیا به فکر خالکوبی بدن خود هستید؟ در این مقاله می‌فهمید که چرا مردم خالکوبی می‌کنند ، مشکلات سلامتی که با آن مواجه می‌شوند چه مشکلاتی هستند و گزینه‌های شما اگر خواستید که نظر خود را در مورد آن تغییر دهید، چيست.

2. انواع : خالکوبی­های غیرحرفه‌ای

هر کسی می‌تواند با سوزن، جوهر، ذغال و یا خاکستر را زیرپوست تزریق کند . این‌جور خالکوبی­ها معمولاً به كيفيت کار متخصصین هنری نیستند.

چنین خالکوبی­هایی به دلیل این‌که در شرایط نامناسب و غیربهداشتی  انجام می‌شوند ریسک بیشتر عفونت را دارند.

3. خالکوبی­های فرهنگی

فرهنگ‌های متفاوت سنت‌های خالکوبی متفاوتی دارند.این خالکوبی­ها ممکن است راه مشخصی برای انجام آن باشد و هدف مشخصی داشته باشد. و ممکن است برای مثال به‌منظور  تشریفات و یا زیبایی از آن‌ها استفاده شود.

4. خالکوبی­های تخصصی

این خالکوبی­ها توسط هنرمندان خالکوبی که دستگاه  خالکوبی دارند انجام می‌شود. این یک شرط است که هر هنرمندی به یک سلاح خالکوبی نیاز دارد!

5. تتوهای آرایشی

خالکوبی یا تتو همیشه طراحی‌شده نیستند و همیشه پیامی را منتقل نمی‌کنند.بعضی وقت‌ها از آن‌ها به‌عنوان آرایش همیشگی استفاده می‌شود.

افراد خط لب ، خط چشم، رژ لب ، رژ گونه ، ابرو و یا حتی موی ساختگی تتو می‌کنند. به دلیل این‌که تتو ها در طول زمان کمرنگ می‌شود ، تزریق رنگ‌ها باید تکرار شود تا آن‌ها تازه و طبیعی بمانند.

6. تتوهای پزشکی

بعضی از مردم به دلایل پزشکی خالکوبی می‌کنند.

کسانی از بیماری‌های مزمن رنج می‌برند مثل کسانی که دیابت دارند ممکن است برای آگاه کردن کادر درمانی بیمارستان از شرایط اضطراری آن‌ها از خالکوبی استفاده کنند. اگر شما بیش از  یک‌بار تحت راديوتراپى قرار می‌گیرید، ممکن است پزشک شما از خالکوبی ای استفاده کند که موقعیت راديوتراپى اول را مشخص کند . همچنین بعد از جراحی بازسازی سینه ، ممکن است از خالکوبی براى ايجاد ظاهر نوك پستان استفاده شود.

7. چرا خالکوبی ؟

بیشتر مردم به یکى دو دلیل خالکوبی می‌کنند .  آن‌ها می‌خواهند خودشان را نشان دهند و نشان دهند که منحصربه‌فرد هستند. و دلیل دوم اینکه تعلق خود را به گروهی نشان دهند. برای طرح یک خالکوبی وقت بگذارید. سپس تصمیم بگیرید که کجا را می‌خواهید خالکوبی کنید و چه کسی آن را خواهد دید؟

8. خالکوبی امن :انتخاب کردن یک استودیو خالکوبی

داشتن یک تتوی دائمی نیازمند شکافتن پوست و ارتباط با خون و مایعات بدن ماست. مهم‌تر از همه مطمئن شوید که جایی که در آن تتو بر روی شما انجام می‌شود جای تمیزی است درست به‌اندازه مطب یک پزشک ( نکته : دستشویی را چک کنید! ) و مطمئن شوید مدرک کاری هنرمندی که تتو را بر بدن شما انجام می‌دهد به‌روز است.خالکوبی باید در اتاق مجزایی انجام شود.باید زمین سخت و تمیزی داشته باشد و اشياى دیگری نباشند که باعث کاهش بهداشت محیط کار شوند.

9. نکته‌های  خالکوبی امن و سالم

شب قبل از خالکوبی کردن و یا در حین آن  ، از الکل و مواد مخدر استفاده نکنید. (بخصوص آسپیرین)

اگر بیمارید ، خالکوبی نکنید.

مطمئن شوید تمامی وسایل موردنیاز دربسته‌های یک‌بارمصرف استریل تهیه‌شده باشند.

ببینید که آیا استودیوی خالکوبی دستگاهی برای پاک کردن میکروب‌ها بعد از هر بار استفاده دارد یا خیر.

مطمئن شوید که کسی که تتو را انجام می‌دهد دست خود را قبل از کار شسته باشد و از دستکش‌های استریل استفاده کرده باشد. خیلی چیزها برای جلوگیری از بروز بیماری‌هایی که از طریق خون گسترش پیدا می‌کنند باید آموزش داده شود.

مطمئن شوید که محل خالكوبى تمیز است.

از جزئیات موادی که برای خالکوبی از آن‌ها استفاده می‌شود باخبر شوید که شامل رنگ‌ها، كارخانه سازنده رنگ‌ها و شماره سريال آن می‌شود.

به‌دقت به تمام پیشنهاد درمانى عمل کنيد. ممکن است برای مثال به شما گفته شود از پماد ضد باکتریال پس از تتو استفاده کنید.

10. ریسک‌های خالکوبی : عفونت

هر شکلی از تتو ریسک‌هایی برای سلامتی دارد. بدترین آن نوع خیلی بدی از عفونت است مثل HIV  و يا هپاتیت سی که در اثر استفاده از وسایل غیربهداشتی به وجود می‌آید. همچنین می‌توانید دچار MRSA و يا زرد زخم شوید که در گروه عفونت‌های استافیلوکوکی قرار دارند و یا سلولیت که یک نوع عفونت شدید پوستی است. دیگر خطری که وجود دارد جوهر ناخالصی است که در آن قارچ و باکتری وجود داشته باشد. این موضوع می‌تواند منجر به مشکلاتی در چشم‌ها، ریه‌ها و دیگر اندام‌های بدن شود.

11. واکنش آلرژیک

بعضی از افراد به جوهر خالکوبی حساسیت دارند . این اتفاق بیشتر در مورد جوهر قرمز می‌افتد . زنی که در تصویر است ، واکنش حساسیت  به جوهر قرمزی که در تتوی آرایشی وجود داشته ، بروز داده است. واکنش بدی که به رنگ‌ها يا آهن استفاده‌شده در آن ايجاد می‌شود ، می‌تواند به بافت آن منطقه آسیب بزند و منجر به تورم و یا جوش شود.

12. پاک کردن خالکوبی

از خالکوبی خود خسته شده‌اید؟ می‌توانید آن را پاک‌کنید.

نتیجه‌ها می‌تواند خوب باشد و می‌تواند عالی باشد اگر فقط از جوهر سیاه در آن استفاده‌شده باشد.توقع نداشته باشید که پوست شما درست مثل قبل از خالکوبی به نظر برسد.

13. تکنیک‌های پاک کردن خالکوبی

سه راه اساسی برای از بین بردن این ظاهر وجود دارد. پوست آن ناحیه بریده شود، خراشیده شود ( خراش سطح پوست) و یا با لیزر پاک شود.

بیشتر پزشکان ترجیح می‌دهند از لیزر استفاده کنند.این تصویر نشان می‌دهد که چطور تتوی آن پاک شده است. اثر زخمی که بجا مانده است در اثر پاک کردن به‌وسیله‌ی خراشیدن پوست ایجاد شده است. بعضی از جوهرها نسبت به باقی جوهرها بیشتر روی پوست می‌مانند و به جلسات مکرر بیشتری برای پاک کردن آن نیاز دارند. خالکوبی شما هیچ‌وقت به‌صورت کامل و صد در صد پاک نمی‌شود. به‌هیچ‌وجه از یک محصول برای پاک کردن خالکوبی توسط خودتان استفاده نکنید. این محصول‌ها شامل اسیدهایی هستند که می‌توانند باعث واکنش‌های مضر پوستی شوند. بهترین کار این است که برای پاک کردن آن‌ها ، نه به یک متخصص خالکوبی بلکه به یک پزشک مراجعه کنید.

14. پاک کردن خالکوبی : توقع چه چیزی را دارید ؟

لیزرهای مختلف برای پاک کردن رنگ‌های متفاوت استفاده می‌شوند که رنگینه های آن را به ذره‌های کوچک تبدیل می‌کند که به‌تدریج از بين می‌روند.

درست بعد از درمان، پوست زیر خالکوبی ممکن است سفید شود. رنگ طبیعی پوست معمولاً در طی زمان‌بر می‌گردد.

15. واکنش‌های آلرژیک

وقتی‌که لیزر باعث شكستن ذرات رنگ‌ها می‌شود، ممکن است  بدن شما به آن حساسیت نشان دهد. در این خالکوبی قلب که اینجاست ،

درمان‌های لیزر متفاوتی باعث ایجاد تاول‌ها شده‌اند. این تاول‌ها با مراقبت معمول از پوست بهتر می‌شود.

16. جای زخم

همه‌ی تتو ها به‌خوبی پاک نمی‌شوند . این تصویر نشان می‌دهد که چطور بعد از پاک کردن یک خالکوبی جای زخم باقی‌مانده است.

17. حتی خالکوبی های موقت هم ریسک‌هایی دارند.

شما می‌توانید با استفاده از خالکوبی های موقت ، مثل حنا از استفاده از یک خالکوبی دائمی جلوگیری کنید.  همان‌طور که این تصویر نشان می‌دهد حتی چنین خالکوبی هایی می‌تواند منجر به واکنش‌های آلرژیک شود. حنا توسط FDA  برای استفاده بر روی مو پذیرفته شده است ولی نه برای طراحی روی پوست.

از حنای سیاه و حنای آبی دوری‌کنید.این رنگ ممکن است از ذغال سنگ تهیه‌شده باشد که معمولاً باعث ایجاد حساسیت‌های آلرژیک فراوان می‌شود.

بازارطب
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *