اختلال پرخوری چگونه به سلامت شما صدمه می زند

اختلال پرخوری چگونه به سلامت شما صدمه می زند
اختلال پرخوری
اختلال پرخوری چگونه به سلامت شما صدمه می زند

اختلال پرخوری می تواند به سلامت شما صدمه بزند

1. افزایش وزن و چاقی

اگر به طور منظم عادت به خوردن مقدار زیادی غذا در یک زمان کوتاه دارید، ممکن است دچار اختلال پر خوری (BED) باشید. این اختلال می‌تواند سلامتی شما را به روش های مختلفی تحت تأثیر قرار دهد، اما دوتا از مهم ترین خطرهای آن افزایش وزن و چاقی است. دو سوم مبتلایان به این اختلال چاق هستند، البته تصور می شود که افرادی با سایز و وزن معمولی نیز میتوانند دچار این اختلال باشند.

2 برای اضافه وزن چه کار باید کرد

هدفی مبنی بر کاهش وزن اضافی بدن خود تنظیم کنید. می توانید با ورزش، کنترل میزان وعده هایی که می خورید و انتخاب درست غذاها به یک وزن سالم برسید؛ اما به یک برنامه خاص که اختلالات خوردن تان را کنترل می کند نیز نیاز دارید. پزشک تان میتواند در پیدا کردن چنین برنامه ای به شما کمک کند.

3 دیابت نوع دوم

پر خوری می تواند منجر به دیابت شود. دیابت به این معنی است که بدن شما نمی تواند هورمون انسولین را به درستی مصرف کند، این موضوع کنترل میزان قند خون شما را سخت تر می کند. با گذشت زمان باعث آسیب به کلیه ها، چشم ها، و قلب تان می شود.

4 چگونه دیابت را کنترل کنیم

هر چه بیشتر از دیابت بدانید، بهتر می توانید وضعیت خود را کنترل کنید. شما نیاز خواهید داشت که مرتباً پیگیر میزان قند خون خود باشید، غذاهای سالم بخورید و به مقدار کافی ورزش کنید. ممکن است برای کنترل بیماری نیاز به مصرف دارو داشته باشید، البته همه اینطور نیستند.

5 افسردگی و اضطراب

اختلال پرخوری معمولا همزمان با مشکلات خلق و خوی ایجاد می شود. پزشکان معتقداند که عوامل زیادی می تواند منجر به ایجاد BED شود. به همین دلیل مشکل است بگوییم که افسردگی و اضطراب دلیل آن هستند، اما افرادی که پرخوری می کنند معمولاً بخاطر این مشکل احساس شرم دارند و اکثراً سعی می کنند که آن را از دیگران مخفی کنند

6. چگونه اختلالات خلق و خوی را کنترل کنیم

غذاهای مغذی بخورید ورزش کنید و خوب بخوابید، زیرا عادت های سالمی مانند اینها می تواند به شما در مقابله با اضطراب و افسردگیتان کمک کند، اما درمان BED همچنین شامل جلسات مشاوره با یک متخصص سلامت روان است، که می تواند به شما پیشنهاد گفتار درمانی، داروهای ضدافسردگی – یا داروهایی که می توانند به درمان به درمان رفتار پرخوری کمک کنند- بدهند

بیشتر بخوانید > اختلال خوردن

7. مشکلات گوارشی

سوزش سر دل طولانی مدت و سندرم روده تحریک پذیر (IBS) نیز مشکلاتی هستند که ممکن است برای افرادی که پر خوری می کنند اتفاق بیافتد. این مشکلات گوارشی معمولاً وابسته به افزایش وزن و چاقی می باشند، بنابراین پزشکان مطمئن نیستند که این اختلال خود موجب این مشکلات می شود یا اضافه وزن عامل آن است.

8 درمان سوزش سر دل و IBS (سندرم روده تحریک پذیر)

سوزش سر دلی که بهبود نمی یابد میتواند باعث مسائل جدی تری شود، از جمله صدمه به مری (لوله ای که دهان شما را به معده تان متصل می سازد). اگر دوبار در هفته یا بیشتر دچار این مشکل می شوید به پزشک خود مراجعه کنید، یا به شما نسخه ای می دهد و یا ممکن است بگوید به پزشک دیگری که متخصص گوارش است، مراجعه کنید. برای بهبود IBS داشتن رژیم غذایی سالم و کم کردن استرس می تواند مفید باشد، اما ممکن است به دارو نیز نیاز پیدا کنید.

9 بیماری های کیسه صفرا

بسیاری از مشکلات سلامتی مرتبط با BED – چاقی، کلسترول بالا، تری گلیسیرید بالا (چربی موجود در خون) و افزایش و کاهش وزن نوسانی ـ خطر مشکلات کیسه صفرا را بالا می برند. کیسه صفرا کیسه کوچکی است که در زیر کبد قرار دارد است. شایع ترین مشکل آن سنگ کیسه صفرا است، تجمع کلسترول یا صفرا در بدن باعث آن می شود.

10 درمان سنگ های صفراوی

پزشک شما می تواند این سنگ ها را با جراحی بیرون بکشد یا ممکن است مجبور شود کیسه صفرا را خارج کند. بعضی اوقات پزشکان دارویی را برای حل کردن کلسترول پیشنهاد می کنند، اما این درمانی برای مدت طولانی نیست.

11 سکته مغزی و بیماری های قلبی

فشار خون و کلسترول بالا با BED مرتبط هستند و می توانند شانس سکته مغزی و بیماری های قلبی در شما را افزایش دهند. هنگامی که فشار خون شما برای یک مدت طولانی بیش از حد بالا باقی می ماند، عروق خونی تان را تنگ میکند؛ و کلسترول می تواند شریان های شما را ببندد.

12 تغییراتی بدهید که به سلامت قلب تان کمک میکنند

سیگار را ترک کنید، وزن اضافی را کم کنید و به طور منظم ورزش کنید تا فشار خونتان پایین بیاید. همین کارها می تواند کلسترول شما را نیز پایین بیاورد، همچنین رژیمی پر از سبزیجات، غلات سبوس دار و پروتئین بدون چربی نیز می تواند به شما کمک کند. دکتر شما ممکن است دارو نیز تجویز کند تا میزان فشار خون و کلسترول تان را پایین بیاورد.

مترجم: سحر ابراهیمی

بازارطب
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *