کنترل هزینه ها در بیمه سلامت امری اجتناب پذیر است

کنترل هزینه ها در بیمه سلامت امری اجتناب پذیر است

مدیر عامل بیمه سلامت بیان کرد که : کنترل هزینه ها و به طبع آن مدیریت هزینه ها در بیمه سلامت امری اجتناب پذیر است.

 دکتر محمد جواد کبیر در نشستی که برای ارزیابی هزینه های بیمه سلامت با تاکید بر نیازمندی های بیمه سلامت به سیستم ثبت گزارش دهی منظم و دقیق برگزار شده بود در جمع معاونان وزیران تعاون، کار و رفاه اجتماعی، درمان و  آموزش پزشکی گفت: اگر بر هزینه های این بیمه به صورت سراسری در کل کشور کنترل بهتری انجام شود و هزینه ها تحت مدیریت قرار بگیرند، بیمه سلامت می تواند در حوزه فعالیت خود عملکرد بهتری را نشان دهد.

وی در ادامه از اداره بیمه سلامت سه استان اصفهان، کرمان و یزد که توانسته اند عملکرد بهتری نسبت به دیگر استان ها داشته باشند تقدیر کرد و گفت اداره بیمه سلامت این بیمه ها، تبادل اطلاعات مناسب در ارتباط با دانشگاه های علوم پزشکی داشته اند و تجربیات مناسبی را در زمینه بیمه سلامت ایجاد کرده اند.

دکتر کبیر بیان کرد سیستم “HIS” در مدیریت هزینه ها کمک بسیاری کرده است. در دانشگاه های علوم پزشکی که از این فناوری اطلاعاتی بهره گرفته شده است و تعامل بیمارستان ها و سازمان های بیمه گر مناسب تر کرده است سرعت رسیدگی به کارها و اسناد بسیار بالا بوده است و باعث شده است تا مبالغ کسری ها به میزان مناسبی کاهش یابد.

مدیر عامل بیمه سلامت در ادامه اضافه کرد : سازمان های بیمه گر پایه کشور به شدت نیاز به یک سیستم گزارش دهی دقیق و منظم نیاز دارند در این راستا دولت باید زیرساخت مناسب برای این سیستم را فراهم کند تا بتواند نواقص نظام بیمه را تامین منابع و هزینه ها را از بین ببرد تا نظام بیمه کشور به ثبات برسد.

وی در انتها بیان کرد که همانطور که همه می دانیم سازمان های بیمه گر سلامت، مانند سازمان تامین اجتماعی و دیگر سازمان ها بیمه گر دولتی، سازمان های غیر انتفاعی محسوب می شوند که باید با یک سیستم منظم و دقیق کار کنند تا بتوانند به ثبات در منابع و اعتبارات خویش برسند. این به خودی خود باعث می شود که مراکز درمانی و سازمان های وابسته که با این بیمه ها در تعامل هستند بتوانند مطالبات خود را به موقع دریافت کنند و نظام بیمه با کسری در پرداخت مواجه نشود. وی گفت : بیمه سلامت شروع کننده، نظام و سیستمی است که نواقصی که تا به حال وجود داشته است را برطرف کند و از معاونان وزیران محترم خواست که در راستای به ثمر رسیدن اهداف نظام سلامت، همکاری و همدلی خویش را در به کار بگیرند.

بازارطب
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *