مواردي كه به ظاهر ترسناک هستند

مواردي كه به ظاهر ترسناک هستند

مواردي كه ترسناك به نظر ميرسند اما ترسناك نيستند.

كراتوسيس پیلارس ( پوست مرغی):

ایا اون پسو ریازیس (خارش پوستی) است!!؟ایا کهیر است؟! ایا در بخش توليدي جوش هاي وحشتناك زده ايد؟! ريلكس باشيد، ان زخم هاي خشن روي پوستتان ، برامدگی های کوچک فقط كراتوسيس پیلارس میباشد.که به معنای یک وضعیت بی ضرر که معمولا روی بازو ،ران و گونه هایتان پیدا میشود . تعدادی مرطوب کننده میتواند کمک کند تا پوستتان را نخارانید…خوب خواهيد شد.

بیشتر بخوانید > پوست مرغی چه علائم و درمانی دارد؟

شالازيون(تورم کوچک کنار چشم):

هنگامی که کنار چشمتان برامده میشود، کمی ترسناک است.شما فقط دوتا از ان را دارید اما شالازیون یک برامدگی درون پلک شما که میتواند کمی بزرگ شود و بدتر و‌وحشتناک تر به نظر میرسدو به دلیل مسدود شدن مجرای چربی میباشد که خودش از بین میرود سعی نکنید انها را فشار دهید ، به جای فشار دادن از کمپرس گرم برای باز شدن مجرای چربی استفاده کنید اگر خودش خوب نشد به چشم پزشکی مراجعه کنید.

اسکروتوم ( زبان شیاردار):

بزرگتر شدن سخت تر است از اینکه زبانتان شبیه یک دریاچه خشک درون یک دره مرده باشد . اما گاهی این حالت را اسکروتوم زبان مینامند .این موقعیت بی ضرر روی ۲% تا ۵% از امریکایی ها تاثیر میگذارد. هیچگونه درمانی لازم نیست اما خوب است که زبانتان را مسواک بزنید تا غذای باقیمانده از روی شیار ها حذف شوند.

مدفوع سبز:

هیچ چیز مانند مدفوع تیره نظر شما را جلب نمیکند. اما اگر سایه سبزیجات بود سخت نگیرید ..تغییرات سبز رنگ روده معمولا نتیجه خوردن زیاد سبزیجات سبز و برگدار و یا خوردن غذاهای سبز رنگ است.
هشدار: این باید به این معنی باشد که حرکت غذا در بدنتان سریع است( معمولا در مورد نوزادان است نه بزرگسالان) اگر باز مدفوعتان سبز است سریع به دکتر مراجعه کنید.

همانگیوما( غده یا خال مادر زادی) غده خون رگی:

یک غده خوش خیم که از رگ های خونی تشکیل شده است در کودکان عادی است ، بیش از ۱۵% کودکان این خال را دارند، به انها خال مادر زادی میگویند ، انها معمولا روی پوست یا زیر پوست صورت و گردن هستند.هر سایز ، شکل و رنگی میتوانند داشته باشند .بيشتر انها نياز به درمان ندارند و ممكن است قبل از سن بلوغ ناپدید شود

زخم‌ و افت دهان:

نه یک تاول نه یک تبخال ، افت دهان تقریبا زخم های کم عمق و سفید رنگی هستند که داخل لب یا بر روی لثه ایجاد میشوند . بر عکس‌‌ تب خال ، افت دهان واگیر دار نیست اما افت دهان دردناک هستند .بیشتر انها در یک یا دو هفته بدون هیچ درمانی ناپدید میشوند . اگر یکی از انها خوب نشد و یا تب داشتید حتما به پزشک‌ مراجعه کنید.

کیست چربی:

شما یک برجستگی زیر پوستتان‌ دارید ، شاید روی صورتتان یا روی گردن و‌یا جای دیگر از بدنتان باشد کمی قرمز رنگ است . ممکن است کمی ملتهب و یا حساس باشند اگر چه معمولا اینطور نیست ممکن است کیست چربی باشددر غیر این صورت کیست روپوستی شناخته شده است که یک برجستگی از یک غده مسدود شده یا غده مویی است ، انها معمولا بی ضرر هستند اما اگر شکاف داشتند به دکتر مراجعه کنید.

برامدگی حاصل از زخم:

در برخی از مردم جای بافت زخم که بعد از صدمه تشکیل میشوند ، بزرگ و بزرگتر میشوند ، برامدگی انها بیشتر میشود که به ان‌ کلویید میگویند. حدود ۱۵% از مردم این مشکل را دارند .یکی از انها میتواند از یک صدمه کوچک یا تاتو يا سوراخ كردن گوش و‌ یا نیش حشرات بر روی پوست ایجاد میشوند انها میتوانند دردناک و باعث خارش شوند . اولین راه درمان ، تزریق کورتیکوستریود برای مسطح کردن جای زخم میباشد.

بازارطب
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *