محصولات ترا ریخته تولیدشده

محصولات ترا ریخته تولیدشده

محصولات ترا ریخته تولیدشده در کشورهای توسعه‌یافته در کشورهای توسعه‌نیافته و جهان‌سومی به مصرف می‌رسند.

حشمت‌الله فلاحت پیشه نماینده مردم اسلام‌آباد غرب و دالاهو در مجلس شورای اسلامی گفت: اکثر محصولات ترا ریخته که در کشورهای غربی تولید می‌شوند در کشورها توسعه‌نیافته و جهان‌سومی به مصرف می‌رسند.

حشمت‌الله فلاحت پیشه نماینده مردم اسلام‌آباد غرب و دالاهو در مجلس شورای اسلامی گفت: اکثر محصولات ترا ریخته که در کشورهای غربی تولید می‌شوند در کشورها توسعه‌نیافته و جهان‌سومی به مصرف می‌رسند.

 فلاحت پیشه گفت : در دستور کار اکثر کشورهای غربی و توسعه‌یافته تولید محصولات ارگانیک است. سیاست این کشورها در این است که با تولید محصولات ارگانیک سالم، سلامت مردم جامعه خویش را تأمین کنند و محیط‌زیست سالمی را برای شهروندان خویش ایجاد کنند.

وی در ادامه افزود : برخی از ادارات و دستگاه‌های دولتی با توجه به اهمیت سودآوری تولید این محصولات، باعث شده‌اند تا تولید محصولات ترا ریخته در لایحه برنامه ششم توسعه به تصویب دولت برسد. البته فیلتری که بر سر راه این موضوع وجود دارد مجلس شورای اسلامی است و هنگامی‌که این لایحه به مجلس شورای اسلامی رسید باید به‌طور جامع در تمامی جوانب و شرایط موردبررسی قرار بگیرد.

فلاحت پیشه گفت : مشکل این است که تابه‌حال مجوز و استاندارد خاصی برای تولید و کشت این محصولات تدوین‌نشده است. اساسی‌ترین بحث در تولید این اقلام این است که استانداردهای لازم تدوین‌نشده است و این‌ها باعث شده است که در خبرها اعلام شود که اقلام خوراکی ترا ریخته که در کشور مورد مصرف قرار می‌گیرد دارای استانداردهای لازم نیستند و سلامت افراد و محیط‌زیست را به خطر انداخته است.

وی در ادامه بحث جنجالی و مهمی را بیان کرد : فلاحت پیشه گفت در برخی از ارکان دولت و حوزه‌های تعیین استاندارد کم‌کاری و فساد مانع از تدوین استانداردهای لازم شده است که همین‌ها باعث شده است که نگرانی‌هایی در مردم در مورد برخی کالاهای ترا ریخته در حوزه مصرفی ایجاد شود و اطمینان از بی‌خطر بودن محصولات ترا ریخته از بین برود.

نماینده مردم اسلام‌آباد غرب در مجلس شورای اسلامی گفت : محصولات ترا ریخته‌ای که با برخی استانداردها تولید شوند که به‌سلامت جامعه و محیط‌زیست لطمه‌ای وارد نکند را نمی‌توان کلاً کنار گذاشت. اما اگر استانداردها موردتوجه قرار نگیرد و تنها به سودرسانی توجه شود و به آسیب‌هایی که به‌سلامت افراد جامعه و محیط‌زیست وارد می‌کنند توجهی نشود باید با تولید آن‌ها به مقابله پرداخت.

بازارطب
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *