ریزش مو در مردان

ریزش مو مردان
ریزش مو در مردان

ریزش مو در مردان

درمانها و راه حل ها

1-ریزش مو: یک مشکل معمول

حدود 85 درصد از مردان با رسیدن به سن 50 سالگی موهای کم پشت را تجربه خواهند کرد. بعضی از مردان هم قبل از رسیدن به سن 21 با ریزش مو مواجه میشوند.

2- تصورات غلط در مورد ریزش مو از میان برداشته شد

آیا با پوشیدن کلاه بیس بال دچار کچلی میشویم؟خیر ، حرکت انگشتان لای مو نیز عامل ریزش مو نیست.حتی شانه زدن ،بروس کشیدن، پیچ دادن مو و مدل دادن نیز عامل ریزش مو نیست. فقط همه این موارد باید با ملایمت صورت بگیردتا به مشکل برنخوریم.

3-ترک سیگار و حفظ مو؟

یک رابطه مستقیم بین روشن کردن سیگار و بدتر شدن الگوهای ریزش مو درمردان وجود دارد بنابراین اگر دنبال یک دلیل مناسب برای ریزش موهایتان هستید این عامل را به لیستتان اضافه کنید.

4-ریزش مو چه چیزی درباره سلامت بدن میگوید؟

ریزش مو که پزشکان به آن تاسی میگویند ، دقیقا یک مشکل پزشکی محسوب نمیشود و به سلامت شما ضرر نخواهد زد اما اگر نگران ظاهر خود هستید ، به شما حق میدهیم.

5-دلایل ریزش مو

معمولا علت ریزش مو در مردان الگوهای کچلی به علت مسائل ژنتیکی مربوط به والدین است.دلایل دیگر داروها، مصرف زیاد ویتامین A وکمبود پروتئین است. بیماری یا استرس نیز سبب ریزش زیاد مو میشود که به آن بیماری پوسته سر(تلوژن) میگویند .خبرهای خوب این است که ریزش مو حاصل از عواملی جز الگوهای کچلی به خودی خود برمیگردد.

بیشتر بخوانید > ۱۴ فرمول طبیعی برای توقف ریزش مو

6-موهای خود را حفظ کنید

بسیار بهتر است که در حفظ موهای خود مراقبت های لازم را انجام دهید تا اینکه بخواهید آن را پس از دست دادن برگردانید. اما درباره روشهای درست جست و جو کنید .بیشتر محصولات و درمان های شگفت آور دروغ هستند . اگر به شک افتادید با دکتر پوست که بتواند به شما کمک کند مشورت کنید.

7-درمان ریزش مو با ماینوکسیدیل

هیچ درمان قطعی برای ریزش موی مردان حاصل از الگوهای کچلی وجود ندارد اما درمان ماینوکسیدیل ریزش را کمتر میکند. ماینوکسیدیل مورد تاییدFDA است که آن را به عنوان یک درمان مقابله کننده بر روی پوست سر میدانیم. در نتیجه ریزش کمتر و موهای جدید رشد میکنند. اما با قطع این درمان ریزش دوباره شروع میشود.

8-الگوهای کچلی مردان :انتظارات؟

سیر نزولی M شکل جلوسر یک عامل مطمئن در این قضیه است. سپس بالایسر کم مو میشود و یک قسمت کچلی ایجاد میکند. درنهایت هردو آنها به هم میپیوندند و یک شعل نعل اسبی اطراف س ایجاد میشود. مقیاس “نوروود” که دراینجا دیده میشود برای درجه بندی الگوی ریزش مردان استفاده میشود.

9-هورمون های اشتباه

در الگوی ریزش موی مردان یک هورمونDHT باعث میشود تا سلولهای موی مردان دچار جمع شدگی و درنهایت کوچک شدن شود به طوریکه مو توانایی رشد در آنها را نداشته باشد.

10-داروهای ریزش مو: فینا سترائید 

تجویز این دارو باعث کاهش هورمونDHT در بدن میشود . بعضی از مردان در هنگام مصرف این دارو موهایشان رشد میکند. بعضی از کارشناسان این روش را موثر تر از درمان با ماینوکسیدیل میخوانند. زنان حامله نباید از این دارو استفاده کنند. این دارو روی نوزاد پسر نقص ایجاد میکند.درست مثل ماینوکسیدیل این دارو نیز تا زمان مصرف جواب میدهد.

11-آیا پوشیدن کلاه گیس کاردرستی است؟

راه طولانی را باید طی کرد..زمان زیاد و تحقیقات بیشمار برای یافتن کلاه گیس مناسب وجود دارد اگرچه قیمت و کیفیت عوامل مهمی هستند. کلاه گیس معمولا نیاز به مراقبت دائم دارد که هزینه 60تا 300 دلاری را درهر ماه باید برای حفاظت از ان خرج کرد.وقتی شما اقدام به خرید میکنید باید به رنگ موهای خودتان، ضخامت ومدل مویتان توجه کنید.

بیشتر بخوانید > با این روش ها از ریزش مو جلوگیری کنید

12-چگونه کاشت مو موثر واقع میشود؟

دکتر موهای سالم را از قسمت عقب و کناری به قسمت های بالایی سر میبرد.این پروسه هزینه بر است و بهتر است اول با میزان کم شروع و پس از دیدن نتیجه ادامه دار شود.بعد از دو ماه تمام موهای کاشته شده میریزد و موهای جدید رشد میکند، که پروسه طبیعی اینکار 6 ماه وقت میبرد.

13-موهای کم خود را به بیشترین حالت خودش برسانید

حقه های مدلهای مو میتواند کم مویی شما را مخفی کند.کوتاهی مو باعث میشود تا از شانه زدن خودداری کنید.از بعضی از شامپوهای ترمیم کننده و محصولات مد برای بیشتر کردن موهایتان استفاده کنید. از رژیم های متعادل استفاده کنید و موهایتان را با ملایمت حفظ کنید.

14-مثبت فکر کنید

مو عامل مرد بودن شما نیست. خود رابا آنچه که دارید و توانایی هایتان بسنجید و از چیزهای قابل کنترل مثل تناسب اندام خود مراقبت کنید. این خوب است که از دیگران برای حمایت کمک بگیرید. و اگر به کمی الهام بخشی نیاز دارید به مردان کچل که تمام سرشان را ماشین میکنند فکر کنید مثل راک،وین دیزل، پیت بول. خودتان را با خوبی هایتان فرض کنید.

بازارطب
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *