حقایق شگفت‌انگیز درباره‌ قلب

بازارطببازارطب

حقایق شگفت‌انگیز درباره‌ قلب

 اگرچه ورزش برای قلب مفید است، اما اگر از قبل عادت به انجام آن ندارید با مدت‌زمان کوتاه و شدت کم، آن را شروع کنید تا تحمل فعالیت شما تدریجی بالا برود.

 مشکلات دندانی

 احتیاج به انگیزه‌ بیشتری برای مسواک زدن دارید؟ پس بد نیست بدانید مشکلات لثه و دندان‌ها احتمال ابتلا به بیماری‌های قلبی را افزایش می‌دهد.

راه‌حل: استفاده از مسواک و نخ دندان به‌طور مرتب و چکاب دندان‌ها و لثه‌ها هر 6 ماه یک‌بار توسط دندان‌پزشک.

شیفت کار شبانه و حتی ساعات کاری نامنظم روزانه،‌ خطر حمله‌ قلبی را افزایش می‌دهد.

راه‌حل: ورزش، رژیم غذایی مناسب، ترک سیگار و چکاب مرتب قلب توسط پزشک.

استرس ناشي از ماندن در یک ساعت ترافیک خطر حمله‌ی قلبی را افزایش می‌دهد. آلودگی صوتی ناشی از بوق ماشین‌ها این خطر را می‌افزاید.

راه‌حل: گوش کردن به موسیقی آرامش‌بخش و صحبت کردن با افراد داخل ماشین

یائسگی زودرس

یائسگی قبل از سن 46 سالگی خطر حمله قلبی یا سکته‌ی مغزی را در زنان 2 برابر می‌کند.

راه‌حل: سایر عوامل خطر قلبی‌تان را با پزشک خود بررسی کنید و آن‌ها را کاهش دهید.

خروپف در خواب

 صدای خروپف شما در خواب نه‌تنها همسرتان را آزار می‌دهد، بلکه نشانی از یک خطر جدی برای قلب شماست. آپنه خواب فشارخون شمارا بالا می‌برد، ضربان قلب شمارا نامنظم می‌کند و خطر نارسایی قلبی و سکته را افزایش می‌دهد.

 راه‌حل: با پزشک خود مشورت کنید.

هپاتیت C

هرچند در هپاتیت C کلسترول و فشارخون پایین‌تر است ولی در کل خطر بیماری‌های قلبی بیشتر است.

 راه‌حل: با پزشک خود مشورت کنید و با کمک وی از نشانه‌های قلبی کاملاً مطلع باشید.

خواب ناکافی

 خوابیدن کمتر از 6 ساعت در طول شب، خطر ابتلا به فشارخون ، کلسترول بالا ، چاقی ،دیابت و بیماری قلبی را افزایش می‌دهد. خوابیدن بیشتر از 9 ساعت هم شانس دیابت و سکته‌ مغزی و قلبی را بالا می‌برد.

 راه‌حل: سعی کنید 7 تا 9 ساعت در طی شب بخوابید.

ازدواج غیر موفق

یک شریک زندگی بد،‌سلامت روان و قلب شمارا به خطر می‌اندازد؛ البته برعکس آن‌هم صدق می‌کند.

راه‌حل: مشورت با روان‌پزشک یا روان‌درمانگر خانواده.

تنهایی

گذراندن وقت باکسانی که دوستشان دارید نه‌تنها روحیه‌ شمارا بالا می‌برد، بلکه قلبتان را هم قوی می‌کند.

راه‌حل: معاشرت با دوستان و یا حتی نگهداری سگ یا گربه.

شکم بزرگ

 هر افزایش وزنی برای قلب مضر است، ولی چربی دور شکم از همه بدتر است و حتی فشارخون و کلسترول شما را بالا می‌برد. دور کمر بیشتر از 89 سانتیمتر در خانم‌ها و بیشتر از 101 سانتیمتر در آقایان نیاز به مشورت با پزشک دارد.

راه‌حل: رژیم غذایی و ورزش.

تماشای طولانی‌مدت تلویزیون

 هر یک ساعت تماشای روزانه‌ تلویزیون می‌تواند شانس بیماری قلبی را تا 20 درصد بالا ببرد.

علت: نشستن طولانی‌مدت.

 راه‌حل: کاملاً مشخص است!

شروع ناگهانی ورزش به‌صورت زیاد

 اگرچه ورزش برای قلب مفید است، اما اگر از قبل عادت به انجام آن ندارید با مدت‌زمان کوتاه و شدت کم، آن را شروع کنید تا تحمل فعالیت شما تدریجی بالا برود.

 راه‌حل: برای آگاهی از حداقل سطح ورزشی که می‌توانید در آغاز انجام دهید، با پزشکتان مشورت کنید.

مترجم : دکتر مریم خرمشاهی (متخصص قلب و عروق)

اشتراک گذاری

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بازارطب

بازار طب از گردهمایی جمعی از متخصصین جوان و به حمایت پزشکان متخصص با بیش از 30 سال سابقه برای خدمت رسانی در تمام حوزه های زخم، استومی، طب سالمندان و تجهیزات توانبخشی برای همیاری و کمک به تمام اقشار جامعه با شعار ” آگاهی بیشتر، سلامتی بیشتر ” شروع به فعالیت کرده است.

مجوزها

تماس با ما

تماس با ما:

09129236396

ایمیل:
contact[at]bazarteb[dot]com
سبد خرید

سبد خرید شما خالی است.

ورود به سایت