بهترین و بدترین نوشیدنی برای تناسب وزن

بهترین و بدترین نوشیدنی برای تناسب وزن
نوشیدنی برای تناسب وزن
بهترین و بدترین نوشیدنی برای تناسب وزن

چشیدن طعم لاغری بهترین و بدترین نوشیدنی برای تناسب وزن

نوشیدنی ‌های چاق‌کننده

بسیاری از ما در رژیم به آنچه می‌خوریم دقت می ‌کنیم، اما آنچه می ‌نوشیم را در نظر نمی‌ گیریم. اشتباه همین‌ جا ست. به ‌طورمعمول آمریکایی‌ ها یک پنجم کالری روزانه خود را از نوشیدنی‌ ها دریافت می‌ کنند. انتخاب نوشیدنی مناسب می ‌تواند متابولیسم شما را تغییر دهد، اشتهای شما را محدود کند و به شما در کم کردن کالری روزانه ‌تان کمک کند. کدام نوشیدنی‌ ها مضر هستند و کدام یک در راه کاهش وزن مفید هستند؟

 مضر: نوشابه

هر زمان که یک بطری نوشابه می‌ نوشید، هزاران کالری پوچ دریافت می‌ کنید. تغییر رژیم غذایی با مصرف نوشیدنی‌های رژیمی راهی واضح برای کاهش کالری مصرفی است، اما پژوهش‌ها هنوز در این مورد تأثیر این تغییر بر رژیم غذایی نظر قطعی ندارند. برخی تحقیقات، نتیجه دهی موقتی آن را نشان می‌دهند. برخی رژیم مصرف نوشابه رژیمی را باعث افزایش وزن می‌دانند. نهایتاً اگر شما بیشتر از آنچه می‌سوزانید، بخورید یا بنوشید، تغییر رژیم به مصرف نوشابه رژیمی نیز برای لاغری‌تان معجزه نخواهد کرد.

مفید: آب

نوشیدن آب به‌جای نوشیدنی‌های گازدار می‌تواند صدها کالری از میزان کالری مصرفی روزانه شما را کاهش دهد. نوشیدن دو لیوان آب قبل از هر وعده غذایی باعث می‌شود سریع ‌تر احساس سیری کنید، به همین دلیل زیاد غذا نخواهید خورد؛ و همچنین نوشیدن آب کافی باعث تغییرات مثبتی در متابولیسم شما می‌شود.

آب میوه

آب‌میوه‌ها به اندازه نوشابه کالری دارند، اما مواد مغذی بیشتری دارند. در اینجا معضلی وجود دارد: می‌خواهید از فواید آنتی اکسیدان ها و ویتامین‌های موجود در آب میوه بهره ببرید، اما شکر اضافی آن را نمی‌خواهید. به دنبال آبمیوه‌های ۱۰۰٪ طبیعی باشید. مصرف نوشیدنی‌های دارای شکر اضافی را قطع کنید. برچسب مواد مغذی موجود در آبمیوه و میزان درصد آبمیوه طبیعی را بررسی کنید. همچنین می‌توانید با مخلوط کمی آبمیوه و آب میزان کالری مصرفی را کاهش دهید.

مفید: آب سبزیجات

آب سبزیجات به اندازه آب میوه مواد مغذی دارد٬ کالری آن به میزان نصف اندازه کالری آبمیوه است و میزان سدیم اش بسیار بیشتر از آن است. یک فنجان آب گوجه‌فرنگی دارای ۴۱ کالری است٬ این میزان را با ۱۲۲ کالری موجود در آب‌پرتقال مقایسه کنید. نکتار هایی که پالپ دار٬ دارای فیبر هستند که وجود آن به کنترل گرسنگی کمک می‌کند.

اسموتی ها

موز، توت فرنگی و بلوبری را مخلوط کنید و یک اسموتی پر از کف و خوشمزه درست کنید. خودتان اسموتی درست کنید، به این ترتیب می‌توانید مواد داخل آن را تعدیل کنید: شیر بدون خامه و میوه‌های یخ‌زده یا تازه‌ای که نیاز دارید استفاده کنید. اسموتی های موجود در رستوران‌ها ممکن است دارای بستنی، عسل یا شیرین‌کننده‌های دیگر باشد که همه میزان کالری دریافتی را بسیار بالا می‌برند.

شیر کم چرب

خوردن غذاهای پر از کلسیم برای بدن مفید است و می‌تواند به کاهش وزنتان نیز کمک کند. برخی از تحقیقات نشان می‌دهند که نوشیدن میزان بالای شیر یا خوردن غذاهای لبنی می‌تواند به کاهش وزن کمک کند. برای اینکه از همه جوانب برخوردار شوید، به دنبال شیر بدون خامه یا کم‌چربی باشید.

مضر: نوشیدنی‌های انرژی‌زا

بیشتر نوشیدنی‌های ورزشی یا انرژی‌زا مثل نوشابه‌ها کالری بسیار بالایی دارند. آن‌ها ممکن است مواد مغذی بیشتری داشته باشند، اما شما می‌توانید همین ویتامین‌ها و مواد معدنی را از غذاهای کم‌کالری نیز دریافت کنید. وقتی به دنبال کاهش وزن هستید، با نوشیدن آب بجای نوشیدنی‌های ورزشی هیدراته بمانید، تنها زمانی که بسیار ورزش کرده‌اید، عرق زیادی ریخته‌اید و نیاز به مواد مغذی دارید نوشیدنی‌های انرژی‌زا بنوشید.

مفید: قهوه

وقتی نیاز به مقداری کافئین دارید، قهوه از نوشابه‌ها و یا نوشیدنی‌های انرژی‌زا بهتر است. قهوه سیاه هیچ کالری ندارد و آنتی اکسیدان زیادی دارد. تحقیقات نشان داده که نوشیدن میزان متوسطی از قهوه (حدود ۳ یا ۴ فنجان در روز) خلق‌وخو و تمرکز را بهتر می‌کند و ریسک دیابت نوع دوم و برخی انواع سرطان را کاهش می‌دهد.

مضر: قهوه تجمّلی

هر بار که شما مقداری خامه، شربت طعم دار و یا یک قاشق کرم به قهوه اضافه می‌کنید، فنجان قهوه شما پر از چربی و شکر می‌شود. قهوه‌های خاص می‌توانند تا ۵۷۰ کالری در هر فنجان داشته باشند: که این حتی از یک وعده غذایی نیز بیشتر است. اگر قهوه سیاه خود را دوست ندارید، کمی شیر بدون خامه و یا شیرین‌کننده مصنوعی به آن اضافه کنید تا میزان کالری آن نیز پایین بماند.

مفید: چای سبز

وقتی به دنبال یک تغییر مثبت کوچک هستید چای سبز یک انتخاب فوق‌العاده است. نه‌تنها این چای بدون کالری است، بلکه بعضی تحقیقات نشان داده‌اند چای سبز می‌تواند باعث تحریک بدن برای کاهش وزن شود. اینکه این امر دقیقاً چگونه انجام می‌شود هنوز مشخص نیست، اما کافئین و ریز مغذی به نام (کاتچین) نقش مهمی در آن دارند. اثرات مفید نوشیدن چای سبز تنها چند ساعت باقی می­مانند، به همین علت نوشیدن این چای اقلاً دو بار در روز توصیه می‌شود.

مضر: خنک‌کننده‌ها (Coolers)

خنک‌کننده‌ها ممکن است در ابتدا سبک و کم‌حجم به نظر بیایند اما در واقع آن‌ها بسیار پرکالری می‌باشند. ۱۲ اونس از یک خنک‌کننده حاوی شراب می‌تواند تا ۱۹۰ کالری و ۲۲ گرم کربن داشته باشد. لیموناد یا یک بطری نوشیدنی الکلی (آیس) در همان اندازه می‌تواند تا ۳۱۵ کالری داشته باشد. شراب نیز یک نوشیدنی رژیمی نیست، زیرا در هر 125 گرم آن ۱۰۰ کالری انرژی وجود دارد. یک جایگزین کم‌کالری شراب spritzer است که مخلوط میزان کمی از شراب با مقداری آب گازدار می‌باشد.

مضر: کوکتل

یک شات مشروب میزان کالری کمتری از شراب دارد، اما وقتی شما مقداری نوشابه یا انواع خامه را به آن اضافه کنید چطور؟ دویست گرم از کوکتل شراب سفید روسی با خامه سبک چیزی حدود ۷۱۵ کالری دارد. یک پیشنهاد کم‌کالری‌تر مخلوط ودکا یا رام با سودای رژیمی است.

مفید: آبجوی سبک

آبجو در کاهش وزن به شما کمکی نمی‌کند؛ اما اگر در یک قرار دوستانه هستید و می‌خواهید کمی بنوشید، آبجوی سبک راه‌حلی مناسب است. 300 گرم از آن حدود ۱۰۰ کالری انرژی دارد که در مقایسه با یک شراب معمولی با ۱۵۰ کالری مفیدتر است.

 مترجم : سحر ابراهیمی

بازارطب
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *