صادرات فناوری تولید واکسن توسط ایران

تولید واکسن

حمید کهرام گفت : یکی از اساسی‌ترین برنامه‌های مرکز تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی صادرات فناوری تولید واکسن به کشورهای دیگر است و تاکنون با یک کشور آسیایی در این زمینه به تفاهم رسیده و تفاهم‌نامه به امضا رسیده است.

رئیس مرکز تحقیقات واکسن و سرم‌سازی راضی در مراسم تکریم و معارفه معاونین جدید این مرکز ابتدا به دستاوردهای این مرکز در چندین سال اخیر اشاره کرد و این دستاوردها را ثمره روحیه همکاری تیمی و یکدلی اعضای مجموعه دانست. وی در ادامه افزود که سال 94 به بهترین وجه ممکن برای این مرکز سپری شد و این مرکز به اهداف از پیش تعیین‌شده خود رسید که این حاصل تلاش گروهی بخش های مختلف در این مرکز بود که در ماه‌های انتهایی سال به ثمر نشست.

حمید کهرام گفت : در سال 94 با بازنگری در فعالیت بخش‌های مختلف، این مرکز توانست بازخورد درآمدی بهتری داشته باشد که این نتیجه حاصل بازنگری در بخش‌های تولید و تضمین کیفیت و همچنین بخش فروش و بازاریابی بود که نتایج آن به‌خوبی قابل‌مشاهده بود.

وی در ادامه گفت: این مرکز دو هدف را در سال جاری علاوه بر اهداف سال گذشته خویش دنبال می‌کند. این دو هدف به ترتیب عبارت‌اند از : صادرات فناوری واکسن‌سازی و همچنین توسعه فیزیکی و ایجاد تأسیسات جدید در این مرکز است.

رئیس مرکز تحقیقات واکسن و سرم‌سازی راضی در ادامه نیز بیان کرد که : یکی از اقدامات مهمی که امسال صورت پذیرفته است امضای تفاهم‌نامه با یک کشور آسیایی درزمینه انتقال فناوری تولید واکسن است. این اولین قدم در صادرات فناوری تولید واکسن است و سعی بر آن است تا این قدم زمینه‌ساز قدم‌های بعدی برای صادرات این فناوری به دیگر کشورها باشد.

در ادامه این نشست وی از معاونت‌های مختلف این مرکز در پیشبرد اهداف مختلف تشکر و قدردانی کرد و گفت: با طرح‌های معاونت بخش‌های مختلف و همچنین برنامه‌ریزی‌های خوب و ثمربخش در طی دو سال و اهتمام بخش‌های مختلف در اجرای هرکدام از طرح‌ها، باعث شد تا امروز به چنین جایگاهی دست‌یابیم.

کهرام به یکی از دستاوردهای مهم این مرکز اشاره کرد و گفت این مرکز با شرکت روناک قراردادی مبنی بر تولید واکسن تب برفکی امضا کرد که البته این قرارداد دستاوردهای مهم خود را در سال‌های آتی بیشتر نشان خواهد داد اما همان‌طور که مشاهده شد سال پیش آسیب و خسارت جدی به کشور با وجود تب برفکی وارد آمد که این خود نشان‌دهنده آن بود که روند این مرکز برای همکاری با شرکت روناک به‌خوبی پیش‌بینی‌شده بود و کشور به این افزایش تولید این واکسن نیاز مبرم داشت.

وی افزود : همه می‌دانیم که درزمینه همکاری با بخش خصوصی همیشه دشواری‌هایی وجود خواهد داشت اما با اعتقاد راسخ به هدف اصلی خود که خدمت به کشور است، کار خود را با شرکت روناک پیش بردیم. وی در ادامه از تمامی افراد و بخش‌های مرتبط که در این همکاری مشارکت داشتند تشکر و قدردانی کرد.

وی به یکی از برنامه‌های خوب این مرکز در سال 94 اشاره کرد و گفت در سال 94 این مرکز دو برابر از سال قبل از آن واکسن انسانی ام.ام.آر تولید و در اختیار وزارت بهداشت و درمان قرارداد. که باعث شد این وزارت در تأمین این واکسن با مشکلی روبرو نباشد و علاوه بر آن نزدیک به 51 میلیارد تومان درآمدزایی برای مرکز به همراه داشت که این دستاورد نیز مرهون زحمات و برنامه‌ریزی‌های بخش تولید و تضمین کیفیت مرکز است.

کهرام گفت : در سال جاری اولویت این مرکز در انتقال و صادرات فناوری تولید واکسن به دیگر کشورها است که تاکنون نیز موفق به امضای تفاهم همکاری به یک کشور آسیایی نیز شده‌ایم و امیدواریم که همکاران ما در بخش امور بین‌الملل و توسعه تجارت جهانی همچنان در تحقق این امر مهم کوشا باشند.

وی با تشکر و قدردانی از تلاش مسئولان این مرکز در سال‌های پیشین، برای آن‌ها در سمت‌های جدید آرزوی موفقیت کرد و گفت تغییرات صورت پذیرفته به‌هیچ‌عنوان به معنای ناتوانی و به طبع آن تغییر مدیریتی نیست بلکه این تغییرات برای بهتر شدن روند و بهبود همکاری بخش‌های مختلف صورت پذیرفته است.

در انتها کهرام به این نکته اشاره کرد مرکز راضی ظرفیتی فراتر از آن چیزی دارد که تاکنون به آن دست‌یافته است. این مرکز توانسته نقش پررنگی را درزمینه سلامت کشور به همراه داشته باشد اما باید به توسعه جهانی این مرکز توجه بیشتری شود. همکاری و همدلی و حمایت هر چه بیشتر بخش‌های مختلف این مرکز می‌تواند این مرکز را به جایگاه اصلی خود برساند.

بازارطب
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *