افراد محروم تهران در سال جاری تحت خدمات سلامت قرار می‌گیرند

افراد محروم تهران

افراد محروم تهران در سال جاری تحت خدمات سلامت قرار می‌گیرند

حجت‌الاسلام‌والمسلمین میثم امرودی گفت: در سال جاری یکی از برنامه‌های شهرداری تهران ارائه خدمات سلامت است که این برنامه در راستای برنامه توجه و اهمیت به محرومین تهران و کاهش فقر در تهران است.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران بیان کرد: در شهرداری سعی شده است تا بعضی از ادارات مرتبط مانند ادارات سلامت و خانه‌های سلامت در تمام سال با مقوله سلامت فردی و اجتماعی درگیر باشند اما برنامه‌های متنوعی هم در مناسبت‌های مخالف ازجمله هفته سلامت، ماه مبارک رمضان و …. در حوزه سلامت اجرا می‌شود.

وی در ادامه گفت: دهکده‌های سلامت نقش مهمی در حفظ سلامت اجتماعی تا به کنون داشته‌اند. وی بابیان اینکه اجرای این برنامه باعث خدمات‌رسانی مؤثر در حوزه سلامت شده است که برنامه‌های متنوعی که جامعه واقعاً به آن‌ها نیاز داشت در آن گنجانده‌شده است که باعث شد به‌طور برنامه‌ریزی‌شده‌ای ارائه خدمات محوریت خاصی پیدا کند. همچنین در هزینه‌های وارد بر سازمان و مردم به‌طور محسوسی صرفه‌جویی شده است.

وی همچنین به این موضوع اشاره کرد در این طرح سعی شده است تا ایستگاه‌های سلامت در مناطق محروم و نسبتاً محروم برپا شوند تا در کاهش هزینه‌های قشر کم‌بضاعت تهران تأثیرگذار باشد. در این ایستگاه‌ها سعی شده است که سلامت در همه جوانب ازجمله، سلامت اجتماعی، روحی، معنوی و … به اقشار آسیب‌پذیر جامعه ارائه شود.

وی گفت این برنامه بر اساس شعار سال جاری شهرداری تهران با عنوان فقرزدایی و توجه به محرومین است که در حوزه سلامت باید هرچه بیشتر به آن توجه می‌شد وی بیان کرد که برای توسعه اجتماعی که خود زمینه‌ساز توسعه پایدار است توجه و اهمیت به بحث سلامت در تمامی جوانب مهم و ضروری است. به همین خاطر شهرداری تهران اهمیت ویژه‌ای برای این طرح قائل شده است و تمام تلاش خود برای اجرای هرچه بهتر طرح را به کار بسته است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین میثم امرودی گفت: در اسلام و آموزه‌های دینی ما، توجه به قشر آسیب‌پذیر و محروم تأکید فراوانی شده است اما آمارهای سازمان بین‌المللی فائو آمار نگران‌کننده‌ای از هدر رفت غذا در ایران منتشر کرده است این سازمان در گزارش‌های اخیر خود اعلام کرد که در ایران سالانه حدود 35 میلیون تن مواد غذایی به هدر می‌رود این در حالی است که تنها در کلان‌شهر تهران نزدیک به 70 هزار خانوار کم‌درآمد و آسیب‌پذیر بر طبق آمار وجود دارد پس با این طرح بر آن شدیم تا با این موضوع به‌طورجدی مقابله کرده و در رفع آن برآمدیم.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در انتها بیان کرد که این برنامه در کنار برنامه‌های متعدد دیگری که در مناسب‌های مختلف مانند هفته سلامت برگزار می‌شود می‌تواند تأثیر بسزایی در سلامت جامعه داشته باشد. وی نیز بیان کرد که برنامه‌های متنوعی که این سازمان برگزار کرده است عبارت‌اند از: دوره‌های آموزش سلامت به شهروندان تهرانی، برنامه‌های عیادت از بیماران، ارائه خدمات سلامت در مدارس مناطق محروم تهران، برپایی پایگاه‌های غربالگری قند خون در مترو و …. که این‌ها بخشی از برنامه‌هایی بودند که در طی هفته سلامت در تهران برگزار شد.

بازارطب
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *