بهترین و بدترین آبمیوه ها

آبمیوه ها بدترین و بهترین برای سلامتی شما
آبمیوه
بهترین و بدترین آبمیوه ها

در لیوان شما چیست؟

چه کسی هست که از یک لیوان بزرگ و خنک آبمیوه لذت نبرد؟ رنگ درخشان، و مزه شیرین ، و همچنین برای شما خوب است. نه خیلی سریع، برخی متخصصین تغذیه می گویند. اگرچه که بهترین نوع آبمیوه برخی مواد مغذی را به شما می دهد، بدترین نوع آن بسیار بدتر از آبنبات مایع است. شما فقط باید تفاوت آنها را بدانید.

بهترین انتخاب: آبمیوه سبزیجات

نوشیدن سبزیجات برای شما مناسب و خوب است. لیکوپن موجود در آب کوجه فرنگی به کاهش خطر ابتلا به سرطان پروستات کمک می کند. آب چغندر می تواند به کنترل فشار خون کمک کند. آب سبزیجات مغزی (خمیری) Pulpy مقداری فیبر دارد (اما نه به اندازه سبزیجات خام)؛ و فیبر جلوی گرسنگی را می گیرد. همچنین به مراتب قند کمتر و کالری کمتری را نسبت به آب میوه معمولی دریافت می کنید. سدیم را بررسی کنید، هر چند، یا میزان کمتری نمک را انتخاب نمایید.

بدترین انتخاب: کوکتل های آبمیوه

مراقب اصطلاحات کوکتل آب میوه، beverage شراب خوشمزه آب میوه، و نوشیدنی آبمیوه باشید. بیشتر این محصولات تنها مقدار کمی آب میوه طبیعی دارند. مواد اصلی تشکیل دهنده شان معمولا آب، مقدار کمی آبمیوه، و برخی از انواع شیرین کننده ها، مانند شربت ذرت با فروکتوز بالا هستند. مواد مغذی، این نوشیدنی ها مشابه اغلب نوشیدنی های شیرین غنی از شکر و کالری است، اما مواد مغذی کمی دارند. آب یک انتخاب بهتری نسبت به آنها است.

مشکل آب میوه 100% طبیعی

درباره آب میوه خالص بدون افزوده شکر چیست؟ درست است که آب میوه 100% طبیعی منبع خوبی برای مواد مغذی مانند ویتامین C و پتاسیم است. مشکل آن است که اندازه زیاد این آبمیوه طبیعی نیز می تواند یه منبع اضافی شکر و کالری باشد. آبمیوه ها همچنین حاوی همان فیبر و مواد مغذی گیاهی که میوه های خام دارند، نیستند. به همین دلیل بسیاری از کارشناسان مصرف ثابت یک لیوان در روز را توصیه می کنند.

انتخاب خوب: آب انار

اگر تنها قصد نوشیدن یک لیوان آبمیوه در هر روز را دارید، می خواهید که یکی خوب را تهیه کنید. بنابراین بدانید که آبمیوه ها که درخواست می دهید بزرگ ترین منبع مواد مغذی در هر جرعه هستند. آب انار در صدر لیست قرار دارد. قند و کالری بالایی دارد، اما مقدار زیادی مواد مغذی مفید به نام آنتی اکسیدان ها به شما می دهد. در حقیقت، قدرت آنتی اکسیدانهای موجود در آب انارها بیش¬تر از شراب قرمز با چای سبز است.

انتخاب خوب: آب قره قاط (کران بری)

آب قره قاط سرشار از ویتامین C است، که سیستم ایمنی بدن شما به آن نیاز دارد. نوشیدن آب قره قاط شیرین نشده همچنین می تواند به جلوگیری از ایجاد باکتری که سبب عفونت¬های دستگاه ادراری می شود، کمک کند.

انتخاب خوب: آب توت آسای Acai

آب توت آسای Acai از نوعی توت در جنوب آمریکا درست می شود. به نظر می رسد که مغز (خمیر) آسای Acai  غلظت بالاتری از آنتی اکسیدانها نسبت به قره قاط، تمشک، توت فرنگی، یا زغال اخته دارد.

انتخاب خوب: آب انگور قرمز

احتمالا شنیده اید که شراب قرمز، در حد اعتدال، می تواند برای قلب مفید باشد. این برای آب انگور قرمز هم صدق می کند. آب انگور قرمز فلانوئیدها و رسوراترول دارد. نکته کلیدی آن است که شراب قرمز و آب میوه انگور قرمز هر دو از تمام انگور: دانه، پوست و کل انگور ساخته می شود. اما شما از آنها فیبری که خود میوه آن دارد را دریافت نمی کنید.

انتخاب خوب: آب آلو

مردم مدتهاست که از آب آلو برای از بین بردن یبوست استفاده می کنند. دلیل این کار آن است که منبع خوبی برای فیبر است و حاوی یک ملین طبیعی به نام سوربیتول است. اما مزایای آب آلو اینجا تمام نمی شود. این آبمیوه همچنین سرشار از آنتی اکسیدانها، آهن و پتاسیم است.

درباره آب پرتقال چه؟

اخبار خوب در مورد آب پرتقال آن است که سرشار از ویتامین C است. برخی از مارک ها با پتاسیم و ویتامین D  غنی شده اند، که برای استخوانهای شما مفید است. آب پرتقال شیرین نشده کالری کم تری نسبت به برخی از آب توت ها یا آب انگور دارد. مارک های تجاری آن نیز وجود دارد که آنتی اکسیدان کمتری نسبت به آبمیوه های تیره تر شبیه انگور، زغال اخته، و انار دارد. 

کودکان و آبمیوه

بیشتر کودکان از آبمیوه لذت می برند، اما نباید بیش از اندازه به آنها داده شود. آکادمی آمریکایی اطفال بیش از 4 تا 6 اونس از آبمیوه 100% طبیعی را در هر روز برای سنین بیش از 6 سال، 12-8 اونس برای سنین 7 تا 18 سال توصیه نمی کند.

پایین بودن مقد ار آب

اگر شما یا کودکتان بیش از یک فنجان در روز آبمیوه بخواهد، مقدار آب آن پایین است. توسط مخلوط نمودن آب یا آب گازدار به آبمیوه، شما مقدار کم تری کالری در هر وعده دریافت می کنید. در عوض نوشیدن یک لیوان آبمیوه خالص، شما می توانید از 2 یا 3 فنجان آبمیوه مخلوط با آب را در کل روز لذت ببرید.

به سمت میوه کامل بروید

متخصصیت تغذیه می گویند که جایگزین عالی برای نوشیدن مقدار زیادی آبمیوه، خوردن میوه کامل است. همه مواد مغذی که در گوشت و مغز میوه وجود دارد را دریافت خواهید کرد، و فیبر کمک خواهد کرد که احساس شما از گرسنگی تان کامل و کنترل شود.

بازارطب
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *