پیشنهادهایی برای جلوگیری از خودکشی

جلوگیری از خودکشی

در مطالعه جهانی که صورت پذیرفته است: یکی از راه‌های جلوگیری از خودکشی این است که فرد را از دسترسی به شرایط مناسب خودکشی دور نگه‌داریم. 

 در مطالعه‌ای که انجام‌شده است محققان به این نتیجه رسیدند که در کشورهایی که بر فروش داروهایی که برای خودکشی از آن‌ها استفاده می‌شود نظارت ‌شده و محدودیت‌هایی بر فروش وضع‌شده است، میزان خودکشی کاهش‌یافته است. یکی دیگر از عواملی که این کاهش را به همراه دارد سخت کردن راه ها و عوامل خودکشی است مثلاً در اماکنی مانند پل‌ها که افراد در آنجا بیشتر اقدام به خودکشی می‌کنند موانعی قرار داده شود تا عمل خودکشی با دشواری بیشتری همراه باشد.

البته این موانع در راه خودکشی تا حدودی انگیزه افراد را کمتر می‌کند اما به‌طور دقیق مشخص نیست که چه روشی از دیگر روش‌های جلوگیری مناسب است و بهترین روش است. این‌ها در کنار هم می‌تواند نتایج بهتری داشته باشند.

در این مطالعات مشخص‌شده است که برای بالا بردن سلامت عمومی جوامع، اجرای این روش‌ها باید تحت نظر دولت‌ها و مراجع قانون‌گذاری پیگیری شود. البته در کنار به‌کارگیری این موارد باید بر روی بالا بردن سلامت روان جامعه از طریق آموزش‌های پزشکی و عمومی نیز برای آگاهی دهی بیشتر، بهره گرفت تا میزان بازدهی این روش‌ها به‌مراتب بالاتر رود. با انجام این کارها می‌توان مشاهده کرد که میزان خودکشی با کاهش قابل‌توجهی همراه خواهد بود.

در این تحقیقات آمده است در کنار روش‌های جلوگیری از خودکشی که در بالا به برخی از آن‌ها اشاره شد، برخی روش‌های درمانی مانند مصرف مواد دارویی مانند لیتیوم و کلوزاپین می‌تواند در مورد برخی افراد جوابگو باشد و میزان تمایل خودکشی در آن‌ها را کاهش دهد همچنین این نتیجه مشاهده‌شده است که میزان خودکشی در افراد بالای 75 سالی که از داروهای افسردگی استفاده می‌کردند،کاهش یافته است.

در گزارشی که هلث دی نیوز آورده است بیان‌شده است که در دنیا هرسال آماری بالغ‌بر 800 هزار مورد اقدام به خودکشی گزارش‌ می شود. البته باید این را در نظر گرفت که از هر 30 نفری که اقدام به خودکشی می‌کنند تنها یک نفر می‌میرد و 29 مورد آن از خودکشی جان سالم به درمی‌برند.

بازارطب
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *