هفت ماده مغذی جامانده از رژیم شما

هفت ماده مغذی جامانده از رژیم شما
ماده مغذی
هفت ماده مغذی جامانده از رژیم شما

هفت ماده مغذی جامانده از رژیم شما

پتاسیم: فشارخون کمتر

ممکن است بدن شما نیز مانند بسیاری از افراد مقدار بیشتری از این ماده معدنی نیاز داشته باشد. این ماده مفید در شیر، سیب‌زمینی، سیب‌زمینی شیرین، موز، آووکادو و حبوبات موجود است. این ماده برای فشارخون ،عضلات و اعصاب مفید است.

منیزیم: جلوگیری از بیماری

 ممکن است همه ما بدانیم که خوردن اسفناج برای بدن ما مفید است، اما علت مفید بودن آن را ندانیم. اسفناج منبع خوبی از منیزیم است. همچنین لوبیاها، نخود فرنگی، غلات کامل و آجیل‌ها خصوصاً بادام منابع دیگری برای منیزیوم می‌باشند. با استفاده برخی یا همه این غذاها در رژیم غذایی خود می‌توانید قدم مهمی برای سلامتی خود بردارید. اگر دل‌درد یا مشکلات روده دارید نشان‌دهنده آن است که در مصرف این ماده مغذی کوتاهی می‌کنید، الکل مصرف می‌کنید یا سن شما بالا رفته است.

بیشتر بخوانید > فواید منیزیم برای بدن

ویتامین A: برای سلامتی چشمان شما

این ماده مغذی را می‌توان از پرتقال یا گیاهان خوردنی زرد رنگ به دست آورد، مثل سیب‌زمینی شیرین، هویج یا کدو حلوایی. همچنین در اسفناج و بروکلی نیز این ماده مغذی وجود دارد. ویتامین A موجب حفظ سلامت بینایی، سیستم ایمنی بدن و رشد بافت‌ها می‌شود.

ویتامین D: مغز و قلب قوی

استخوان‌ها، عضلات و عصب‌های شما همگی به ویتامین D نیازمندند. همچنین این ویتامین سیستم ایمنی شما را در بهترین وضعیت خود نگه می‌دارد. بدن شما ویتامین D را وقتی شما زیر آفتاب هستید می‌سازد. اما آفتاب زیاد نیز برای بدن مضر است. بنابراین پزشکان معتقدند که بهتر است این ویتامین را از مکمل‌های غذایی یا غذاهایی مثل سالمون، ماهی‌ خال‌ مالی‌ و قارچ‌های در معرض اشعه فرابنفش به دست آورد. همچنین مقدار کمی از این ویتامین در جگر، پنیر، زرده تخم‌مرغ، شیر و برخی از انواع آب‌پرتقال وجود دارد. بسیاری از غلات نیز با این ویتامین غنی‌شده‌اند.

کلسیم: فوایدی فراتر از داشتن استخوان‌های قوی

این ماده معدنی فواید بیشتری علاوه بر سلامت دندان و استخوان‌های شما دارد. این ماده برای عضله‌های شما نیز مفید است حتی قلب، زیرا به پیشگیری از فشارخون بالا کمک می‌کند. لبنیات یک منبع مناسب برای کلسیم است. غذاهایی مثل سالمون کنسرو شده، کلم پیچ و بروکلی نیز حاوی این ماده می‌باشند. به یاد داشته باشید برای جذب کلسیم، بدن شما به مقدار کافی از ویتامین D نیازمند است.

ویتامین C: تقویت‌کننده سیسم ايمنی بدن؟

ویتامین C می‌تواند سرماخوردگی را درمان کند؟

 ممکن است این‌طور نباشد اما تحقیقات نشان داده است که این ویتامین می‌تواند مدت زمان علائم بیماری شما را کوتاه کند و شدت آن‌ها را کم کند. این ویتامین که در بسیاری از میوه‌ها و سبزیجات یافت می‌شود، فواید دیگری هم دارد، مثل تقویت رشد بافت‌ها و استخوان‌ها و همچنین به‌عنوان یک آنتی اکسیدان سلول‌های شما را در برابر آسیب‌ها محافظت می‌کند.

فیبر: حجم بالا

شما می‌توانید بهره زیادی  از فیبر موجود در غلات سبوس‌دار، لوبیا و محصولات آن‌ها ببرید. یک رژیم دارای فیبر بالا به شما در کاهش کلسترول کمک می‌کند و رژیم شمارا متعادل می‌کند. به‌علاوه خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی، دیابت و برخی انواع سرطان را نیز کاهش می‌دهد. همچنین فیبر برای کاهش وزن بسیار مناسب است زیرا با حجم بالا شکم را پرکرده و به کمتر خوردن کمک می‌کند.

بازارطب
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *