نکاتی درباره ظروف یک‌بارمصرف

نکاتی درباره ظروف یک‌بارمصرف

اگر ظرف یک‌بارمصرفی وجود داشته باشد و در یک ساعت مواد غذایی موجود در آن کپک بزند آن ظرف صد درصد، ظرف یک‌بارمصرف گیاهی نخواهد بود.

سید رحیم مقیمی اصل گفت : ظروف یک‌بارمصرفی که صد درصد گیاهی هستند مواد غذایی یک‌ساعته در آن‌ها کپک نخواهد زد و ظروفی که این ویژگی را نداشته باشند مواد غذایی در کمتر از یک ساعت در آن‌ها کپک خواهد زد. وی گفت: نزدیک به 60 درصد ظروف یک‌بارمصرفی که در بازار وجود دارد استانداردهای لازم وزارت بهداشت را دارا نیستند.

رئیس اتحادیه ظروف یک‌بارمصرف پلاستیکی گفت برای تولید ظروف یک‌بارمصرف باید از ماده ضدعفونی خوراکی خاص استفاده شود اما این ماده ازلحاظ هزینه بسیار گران‌قیمت است به همین دلیل تولیدکنندگان اگر بخواهد از این ماده خاص ضدعفونی استفاده کنند تولید به‌صرفه نخواهد بود و آن‌ها تلاش دارند از این ماده استفاده نکنند و مردم از این موضوع بی‌اطلاع هستند. البته باید این را در نظر داشت که خطر ظروف فاقد ماده ضدعفونی کننده نیز کم است.

سید رحیم مقیمی اصل رئیس اتحادیه ظروف یک‌بارمصرف پلاستیکی بیان کرد : به اثبات رسیده است که ظروف یک‌بارمصرفی که صد درصد گیاهی نیستند در مناطق شرجی نباید مورد استفاده قرار بگیرند. در کشور در مناطق جنوبی و شمالی به دلیل شرجی بودن هوا، مواد غذایی در این ظروف در یک ساعت کپک می‌زند که خود باعث ایجاد بیماری‌های باکتری زا می‌شود.

وی در انتها از وزارت بهداشت درخواست همکاری بیشتر در این زمینه کرد. وی گفت بااطلاع از اینکه نزدیک به 60 درصد ظروف یک‌بارمصرف در بازار با استانداردهای بهداشتی مغایرت دارند از وزارت بهداشت خواستاریم تا با همکاری کند تا با تولیدکنندگان غیرقانونی که همچنین ظروف یک‌بار مصرف فاقد استانداردی تولید می‌کنند قاطعانه برخورد کنیم.

بازارطب
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *