مواد غذایی تأمین‌کننده سلامت چشم

مواد غذایی تأمین‌کننده سلامتی چشم را بشناسیم

در گزارشی که در مدیکال دیلی آمده است بیان‌شده است که دو مشکل چشمی که بیشترین آمار را دارد عبارت‌اند از آب‌مروارید و لکه زرد. این دو مشکل در سنین بالا بیشتر خود را نشان می‌دهند و علت کم بینایی یا نابینایی در افراد است.

در گزارشی که در مدیکال دیلی آمده است بیان‌شده است که دو مشکل چشمی که بیشترین آمار را دارد عبارت‌اند از آب‌مروارید و لکه زرد. این دو مشکل در سنین بالا بیشتر خود را نشان می‌دهند و علت کم بینایی یا نابینایی در افراد است.

این دو بیماری هرکدام بر بخش‌های مختلف چشم تأثیر گذاشته و مشکلاتی ایجاد می‌کنند. آب‌مروارید بر قسمت عدسی چشم تأثیر می‌گذارد و باعث تار شدن آن می‌شود درحالی‌که لکه زرد، شبکیه چشم را با مشکل همراه می‌کند.

پزشکان بر این باورند که رژیم غذایی متناسب می‌تواند بر سلامت بدن بسیار مفید باشد و از بیماری‌های مختلف پیشگیری به عمل بیاورد. آن‌ها تأثیر مواد غذایی مغذی بر سلامت چشم را بسیار بالا می‌دانند.

در این گزارش برخی از مواد غذایی که سلامت چشم را حفظ می‌کنند آورده شده است:

آنتی‌اکسیدان‌ها : یکی از موادی که از طریق رژیم غذایی مناسب می‌تواند به‌سلامت چشم کمک کند آنتی‌اکسیدان است این ماده می‌تواند با رادیکال‌های آزاد موجود در بدن مقابله کند. اکسیدآن‌ها در موادی همچون ویتامین C، E، روی موجود است و در سوخت ساز حاصل از مواد غذایی جذب بدن می‌شود همچنین در معرض نور خورشید بودن باعث می‌گردد آنتی‌اکسیدان‌ها در چشم و پوست تولید شوند. چیزی که در اینجا حائز اهمیت است مواد غذایی که حاوی ویتامین E هستند می‌توانند در کاهش ابتلا به دو مشکل آب‌مروارید و لکه زرد بسیار مناسب باشند.

اسیدهای چرب امگا 3 : اثبات‌شده است اسیدهای چرب امگا 3 در قدرت بینایی افراد بسیار تأثیرگذار است. بر اساس یافته‌های جدید مشخص‌شده است نوعی از این اسیدهای چرب در سلامت چشم و حفاظت آن در برابر مشکل‌های آب‌مروارید و لکه زرد تأثیر بسزایی دارند.

مواد غذایی سبوس‌دار : مواد غذایی که حاوی فیبر باشند در جلوگیری از عارضه لکه زرد چشم بسیار مؤثر خواهند بود. بر اساس یافته‌ها مشخص‌شده است مصرف قند و آرد تصفیه‌شده می‌تواند باعث افزایش ریسک ایجاد لکه زرد چشم شود.

مواد لبنی و سبزیجات : مواد لبنی و سبزیجاتی مانند کلم بروکلی، کلم و اسفناج سرشار از دو نوع کاروتنوئید آنتی‌اکسیدان طبیعی هستند که در جلوگیری از مشکل آب‌مروارید و لکه زرد تأثیرگذار هستند. این دو نوع ماده به‌صورت طبیعی در چشم انسان موجود است. با استفاده از مواد غذایی یادشده می‌توان از اکسیدشدن آن‌ها در چشم جلوگیری کرد.

بازارطب
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *