سکسکه و هشدارهایی که به ما میدهد؟

سکسکه و هشدارهایی که به ما میدهد؟

سکسکه و هشدارهایی که به ما میدهد؟

سکسکه نوعی عمل انعکاسی در بدن است که در اثر نفخ و سوء هاضمه ایجاد شده و به راحتی هم درمان می شود.

سکسکه با نام پزشکی Singultus است. سکسکه یک عمل انعکاسی است و بدان معنی است که شما هیچ کنترلی بر آن ندارید. سکسکه معمولا جدی نیست و در بسیاری از موارد فقط برای چند دقیقه وجود دارد مشکلات شایع گوارشی مثل نفخ و سوء هاضمه سبب سکسکه می شود. در موارد نادر، سکسکه می تواند برای مدت زمان طولانی دوام داشته باشد.

سکسکه بیش از 48 ساعت را به سکسکه مداوم یا طولانی (سکسکه بیش از 48 ساعت) و سکسکه مقاوم به درمان (سکسکه بیش از یک ماه) تقسیم می کنند.

سکسکه شایع است و بیشتر مردم در موقعی از زندگی خود دچار سکسکه می شوند و در هر سنی، از جمله نوزادان تاثیر می گذارد. زنان و مردان به میزان مساوی دچار سکسکه کوتاه مدت می شوند.

سکسکه می‌تواند نشانه‌ای از ابتلا به مشکلات دیگر پزشکی باشد

سکسکه در هر کسی رخ می‌دهد و معمولاً در مدت کوتاهی از بین می‌رود اما سکسکه‌های طولانی مدت با مسائل جدی سلامت ممکن است در ارتباط باشند.

استرس زیاد:

افرادی که دچار استرس‌های عصبی هستند، بیشتر از سایرین دچار عارضه سکسکه موقت و کوتاه مدت می‌شوند. از عوامل مؤثر دیگر در بروز سکسکه‌های موقت، می‌توان از هیجانات عاطفی، تشویش و اضطراب نام برد.

سرطان:

سکسکه می‌تواند با حضور برخی از سرطان‌ها از جمله سرطان معده یا لنف ارتباط داشته باشد. سکسکه‌ای که بیش از 30 روز ادامه داشته باشد و نسبت به درمان مقاوم شود، با سرطان‌های مذکور مرتبط است.

پنومونی:

سکسکه طولانی مدت می‌تواند نشانه‌ای از ابتلا به ذات الریه باشد. سکسکه در کنار علائمی مانند درد قفسه سینه، لرز، تب شدید، و شاید تنگی نفس، نیاز به پیگیری از نظر ابتلا به ذات الریه دارد. پزشک احتمالاً عکس قفسه سینه را برای تعیین ابتلا به این بیماری تجویز خواهد کرد.

سکته مغزی اولیه:

محققان دانشگاه ایالتی اوهایو اعلام کرده‌اند که هنوز برخی نمی‌دانند سکسکه می‌تواند از نشانه‌های سکته مغزی باشد. سکسکه همراه با درد قفسه سینه، تهوع، گیجی، ضعف عمومی به عنوان برخی از علائم سکته مغزی منحصر به فرد است که اغلب زنان ممکن است تجربه کنند.

حمله قلبی:

سکسکه طولانی مدت که به طور ناگهانی آغاز می‌شود، یکی از نشانه‌های حمله قلبی است، حتی اگر با علائم دیگری مانند عرق کردن، ضعف، درد قفسه سینه و … همراه نباشد. با این حال مانند سرطان، به ندرت می‌توان سکسکه را به حمله قلبی مربوط دانست.

بازارطب
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *