درمان های خانگی برای میگرن

درمان های خانگی برای میگرن
میگرن
درمان های خانگی برای میگرن

درمان های خانگی برای میگرن

تسکین میگرن به وسیله سرما

برای تسکین درد یک بسته یخ را بر روی پیشانی ، پوست سر یا گردن خود قرار دهید.کارشناسان دقیقا مطمئن نیستند که دلیل این عملکرد چیست اما کاهش گردش خون ممکن است بخشی از ان باشد.شما همچنین میتوانید یک بسته ژل یخ زده و یا یک پارچه که در آب سرد شسته شده را امتحان کنید.

داروهای بدون نسخه

شما به نسخه برای گرفتن داروهای مسکن مانند ناپروکسن و ایپوبروفن که آنها را NSAID (داروهای ضدالتهاب غیر استروئیدی ) نیز مینامند، نیازی ندارید.این داروها در جهت کاهش التهاب است که باعث صدمه به سر میشود و همچنین شما میتوانید از داروهای میگرن که ترکیبی ازاستامینوفن و اسپرین را دارند ،خریداری کنید.

 کافیین

عنصر کافیین در قهوه و برخی از غذاها و نوشیدنی های دیگر موجود میباشد و ممکن است به طور خفیف شما را تسکین دهد و همچنین میتواند درجذب سریعتر برخی از داروهای میگرن کمک کند.شما میتوانید وابستگی به کافئین را یکدفعه کنار بگذارید که میتواند علائم ترک اعتیاد مانند خستگی و سردرد بیشتر را به همراه داشته باشد.

 اتاق تاریک و آرام

روشنایی نور و صداهای بلند میتواند سردرد را بدترکند. زمانی که دچار میگرن میشوید با یک نقطه دور از حرکات و ضعف روح مواجه میشوید.این امر میتواند به بهبود شما کمک کند.

 ورزش

زمانی که وسط یک حمله میگرنی هستید، ورزش را امتحان نکنید به این علت که ممکن است شما را بیشتر آزار دهد. اما زمانی که احساس بهتری پیدا کردید، یک تمرین به طور منظم میتواند از سردرد جلوگیری کند. ورزش باعث آزاد شدن اندروفین ها در بدن شما شود. مواد شیمیایی اندروفین برای مبارزه با درد هستند و همچنین به برطرف کردن استرس و داشتن خواب بهتر کمک میکند.

  منیزیم

این عنصر معدنی در محصولات سبزیجات سبز تیره ، غلات و مغزها یافت میشوند که وقتی شما مبتلا به میگرن باشید ، به شما کمک نخواهد کرد،اما تحقیقات نشان داده که این عاملی است برای جلوگیری از ابتلا به این بیماری. منیزیم را میتوان به شکل قرص مصرف کرد البته باید قبل از استفاده از هر مکملی ، آن را با دکتر خود به شور و مشورت بگذارید.

 خواب مناسب

خوابتان را به صورت منظم دربیاورید تا از میگرن جلوگیری کنید.خواب زیاد یا کم میتواند سردردهای شما را افزایش و آستانه تحملتان را برای درد کاهش دهد.هدف 7 الی 8 ساعت خواب شبانه و سعی برای رفتن به تخت خواب و بیدار شدن به صورت منظم در هر روز است.

 یوگا

ورزش میتواند باعث پمپاژ بهتر قلب و کاهش میگرن شود اما گاهی باعث ایجاد سردرد در افراد میشود.فعالیت های ورزشی در حالت آهسته یک راه حل مناسب است.تحقیقات نشان میدهد که جلسات یوگا باعث کاهش حملات و یا خفیف تر کردن آنها میشود.

 ویتامین B2

که معمولا به آن ریبوفلاوین گفته میشود ، در شیر، پنیر ، ماهی و مرغ یافت میشود.این ویتامین به شکل قرص هم وجود دارد.تحقیقات نشان میدهد که این موارد ممکن است باعث جلوگیری از میگرن شود.

 کنترل حملات

گاهی حمله های میگرنی با خوردن بعضی غذاها و ایجاد یک شرایط محیطی خاص، به وجود می ایند.توجه کنید که چه چیزهایی سبب درد میشود و از آنها خودداری کنید. بعضی از نقاط مضر در منو غذایی شامل مشروب قرمز، پنیر چندساله و نمک سود کردن مواد غذایی است.نورهای درخشان، ماندن در ارتفاع بالا و بوهای قوی میتواند عامل این بیماری باشد.

 گیاه سایبان  Butterbur

افراد از این گیاه در جهت درمان درد استفاده میکنند. آیا آنها از میگرن جلوگیری میکنند . وقتی محققان به شواهد نگاه کردند فهمیدند که عصاره این ماده باعث کاهش میزان و قدرت سردرد در بعضی افراد میشود.

بازارطب
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *