درمان عفونت زخم های مزمن

درمان عفونت زخم های مزمن

درمان عفونت زخم های مزمن با فناوری های غیر آنتی بیوتیکی , غلامرضا اسماعیلی جاوید  برای درمان عفونت زخم های مزمن  گفت وارد مراحل اول و دوم کارآزمایی بالینی با استفاده از داروی حساس به نور به همراه بهره گیری از لیزر برای درمان این عارضه شده ایم.

اشاره به اینکه مواد حساس به نور به همراه لیزر به درمان عفونت زخم های مزمن کمک می کند، اظهار کرد: در این روش درمانی، داروی حساس به نور وارد باکتری شده و سپس لیزر به آن تابانده می شود که براثر این اقدام باکتری روی زخم از بین می روند.
جاوید تاکیدکرد: فازمطالعاتی و آزمایشگاهی این طرح نشان می دهد که برخی از حساسگرهای نوری می توانند به باکتری های مولد زخم های مزمن متصل شده و با تاباندن نوعی لیزر به این حساسگرها زمینه مرگ باکتری را فراهم کرد و از این طریق عفونت زخم های مزمن را التیام بخشید.
وی افزود: روش غیرفعال سازی فتوداینامیکی شیوه ای است که در آینده نزدیک برای کنترل عفونت زخم های مزمن و یا حتی عفونت زخم های حاد در سوختگی ها استفاده فراوانی خواهد داشت.
جاوید با اشاره به اینکه در این موضوع همگام با کشورهای صاحب دانش به پیش می رویم، اظهار کرد: محققان کشورهایی مانند آمریکا و اروپا همزمان با مطالعات ما، در حال فعالیت و تلاش در مرحله بالینی این طرح هستند.
مدیرمرکز جامع ترمیم زخم و بافت جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران، عفونت ناشی از زخم های مزمن را یکی از مشکلات اصلی این بیماری اعلام کرد و گفت: محققان این مجموعه با بهره گیری از تجهیزات پیشرفته در صدد هستند با استفاده از فناوری های مبتنی بر نور به درمان عفونت های زخم مزمن کمک کنند.
جاوید با اشاره به اینکه در حال حاضر، مصرف آنتی بیوتیک ها یکی از روش های درمان این بیماری اعلام کرد و گفت: کاهش قطع عضو و درمان سریع تر از جمله مزیت های این روش نسبت به درمان عفونت زخم های مزمن با آنتی بیوتیک می تواند باشد.
سالانه حدود 60 هزار نفر از افراد دیابتی در کشور به زخم پا اعم از کوچک و یا پیشرفته مبتلا می شوند.هرچند آمار دقیقی از تعداد مبتلایان به بیماری دیابت در کشور وجود ندارد اما پیش بینی می شود که چهار تا پنج میلیون ایرانی به دیابت اعم از نوع یک و دو مبتلا باشند.15 درصد افراد مبتلا به دیابت در طول عمر خود دچار زخم پای دیابتی می شوند و 35 درصد افراد مبتلا به زخم پا مجبور به قطع عضو می شوند.

منبع : ایرنا

بازارطب
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *