اپلیکیشن های رایگان برای بیماری آرتریت روماتوئید

اپلیکیشن رایگان برای آرتریت روماتوئید

بهترین اپلیکیشن های رایگان برای بیماری آرتریت روماتوئید

دردهای آرتریت روماتوئید

بیماری آرتریت روماتوئید تاثیر زیادی بر زندگی روزانه بیماران می گذارد. بر اساس علائم و شدت بیمار ممکن است به درمان های طولانی مدت برای کاهش آسیب مفصلی نیاز داشته باشد. در این مطلب تعدادی از بهترین اپلیکیشن ها برای کمک به چالش های کنترل و مدیریت روزانه بیماران آرتریت روماتوئید را توضیح داده ایم.

بیماری آرتریت روماتوئید چیست؟

آرتریت روماتوئید یک بیماری خود ایمنی است که حدود ۱/۳ میلیون فرد را در آمریکا مبتلا نموده است. در این بیماری سیستم ایمنی فرد اشتباها سلول های مفصلی خود فرد را بیگانه تلقی کرده و به آن ها حمله می کند. در نهایت التهاب و تورم مفصلی پیشرونده ای در فرد ایجاد شده و بد شکلی مفصلی وخیم به وجود می آید. روماتوئید آرتریت در زنان ۲ تا ۳ برابر شیوع بالاتری دارد. اگرچه این بیماری درمان قطعی ندارد اما برخی داروها به کاهش علائم و آسیب مفصلی کمک می کنند. گوشی موبایل امروزه یکی از ابزارهای ضروری افراد است. وابستگی به گوشی موبایل فرصت خوبی جهت ظهور اپلیکیشن های متعدد برای کمک به زندگی روزانه بیماران است.

استئوآرتریت

MyRA

اپلیکیشنی برای پیگیری سلامت مبتلایان با قابلیت های زیر:

  • پیگیری سلامت فرد
  • ارتباط با سایر بیماران
  • تهیه ی نسخه ای از روند بیماری
  • امکان ثبت یادداشت، تصویر، فیلم و ضبط صدا

PainScale

اپلیکیشنی برای ثبت و پیگیری درد های بیمار است. قابلیت های آن عبارتند از:

  • ثبت و گزارش گیری از درد بیمار
  • ارائه ی اطلاعات مفید پزشکی و درمانی
  • شناخت موارد موثر بر شروع درد و علائم
  • ثبت دارو، وضعیت خواب، فعالیت و علائم
  • ارائه ی درمان های پیشنهادی برای وضعیت بیمار

Pain Relief Hypnosis

برنامه ای که به شما کمک می کند تا با استفاده از تمرینات ریلکسیشن درد را در فاصله ی یک الی ۳ هفته با گوش دادن به فایل های صوتی ویژه ۳۰ دقیقه ای کاهش دهید. تمرینات شنیداری این اپلیکیشن به شما یاد می دهد که چگونه بدن خود را در حالت ریلکس قرار داده و با کاهش انقباض به درد خود کمک کنید. در آرتریت روماتوئی که درد به صورت پیوسته ادامه دارد بدن حتی در مواقع عدم درد سیگنال آن را ارسال می کند. با این تمرینات رفتار ناخوداگاه سیستم عصبی در واکنش با دردهای مداوم آرتریت را اصلاح می کنید.

CareZone

اپلیکیشنی با کاربرد آسان برای کنترل و یادآوری داروهای مصرفی بیمار است. کافیست از بارکد یا صفحه ی راهنمای روی بسته بندی داروها عکس بگیرید. خود اپلیکیشن نام، دوز مصرفی و دیگر اطلاعات را وارد لیست داروهای شما می کند بدون اینکه نیاز به تایپ کردن آن ها داشته باشید.

Reachout

یک شبکه ی ارتباطی برای افرادی که دردهای مزمن ناشی از بیماری را تحمل می کنند. بازیابی اعتماد به نفس، دریافت پشتیبانی، کاهش حس تنهایی و اشتراک تجربیات مفید بدون نگرانی از قضاوت شدن از مزایای آن است. بیماران می توانند از اطلاعات درمانی، دارویی و پزشکان یکدیگر استفاده ی مفیدی داشته باشند.

Sleep Better

کیفیت پایین خواب با افزایش دردهای آرتریت روماتوئید، افسردگی، خستگی و ناتوانی فرد ارتباط معناداری دارد. با این برنامه زمان خواب، مدت، عمق و چرخه های خواب قابل ثبت و بررسی هستند. همچنین انواع توصیه های لازم مانند مصرف نوشیدنی ها، غذاها و مواد موثر بر کیفیت خواب را در اختیار بیمار می گذارد.

Daily Yoga

تحقیقات نشان داده اند که یوگا فعالیتی موثر و بی خطر برای مبتلایان به آرتریت روماتوئید است. عملکرد جسمانی، سطح انرژی و خلق و خو را ۲۰% افزایش می دهد. این اپ بیش از ۲۰۰ تمرین یوگا، مدیتیشن و پیلاتس را در قالب ۵۰ برنامه ی ورزشی برای سطوح مبتدی تا پیشرفته فراهم کرده است. همچنین میزان کالری مصرفی، ایده ها و آموزش ها را نیز در اختیار می گذارد.

بازارطب