پزشک ماهر مانع از قطع پای کودک خردسال شد.

مانع از قطع پای کودک

در عصر روز سه‌شنبه 15 تیرماه درست در شب عید فطر محمدحسین داستان ما دچار حادثه شد. این کودک در منطقه دماوند در اثر تصادف با تراکتور به‌شدت آسیب دید. در اثر این حادثه ساق پای محمدحسین شکست و به دلیل شدت حادثه بافت‌های نرم اطراف استخوان از بین رفته و عروق و عضلات دچار صدمات بسیاری شده بودند. ماجرا جایی بدتر می‌شد که در شب عید فطر و آغاز تعطیلات پزشکان بسیاری مرخصی بودند.

پس از رخ دادن این ماجرا خانواده محمدحسین سراسیمه او را به بیمارستانی در دماوند رساندند اما پزشکان با بررسی وضعیت پای محمدحسین متوجه شدند با صدمات زیادی که به پای او واردشده است به‌احتمال فراوان پای او باید قطع گردد و برای این امر او باید به بیمارستان مجهزتر انتقال داده شود.

ابتدا محمدحسین را به بیمارستانی در شمال تهران انتقال می‌دهند پزشکان بیمارستان پس از معاینه پای آسیب‌دیده، به‌اتفاق نظر رسیدند پای آسیب‌دیده قابل‌ترمیم نیست و باید قطع شود. اما والدین محمدحسین راضی به قطع پای کودکشان نشدند. والدین محمدحسین با دادن رضایت کتبی او را به بیمارستان خصوصی انتقال دادند. در این بین پرستاری دلسوز وارد ماجرا می‌شود، نوشین اسکندریه پس از شنیدن ماجرا و نوع آسیب‌دیدگی از دکتر سید امیرحسین مرتضوی، دست به کار شده و به چندین بیمارستان تماس گرفته و تلاش می‌کند که جراحی ماهر را برای نجات پای محمدحسین در روز تعطیل بیابد.

در تلاش‌های خانم اسکندریه یکی از دوستان او محمدحسین را به بیمارستانی خصوصی انتقال می‌دهد که گمان می‌کند پزشکان آن می‌تواند پای محمدحسین را بار دیگر به او ببخشند. پس از معاینات اولیه پزشکان به این نتیجه می‌رسند که می‌توان پای محمدحسین را به او بازگرداند اما هزینه‌های جراحی بالایی دارد. آن‌ها می‌گویند هزینه جراحی نزدیک به 50 میلیون تومان خواهد بود و باید حداقل یک‌سوم این مبلغ را به‌حساب بیمارستان واریز کنند اما پرداخت چنین مبلغی برای خانواده محمدحسین امکان نداشت و درنهایت مجبور شدند کودک آسیب‌دیده خود را به بیمارستانی دیگر انتقال دهند.

در ادامه تلاش‌ها برای یافتن پزشکی که بتواند پای کودک را نجات دهد یکی ز پرستاران می‌گوید که پزشک حاذقی در بیمارستان پاستور نو می‌شناسد که می‌تواند پای محمدحسین را از قطع شدن نجات دهد. پس از انتقال محمدحسین به بیمارستان پاستور نو، “دکتر شهرام اعظمی” پس از معاینه تنها یک جمله گفت: عملش می‌کنم. اما این بار مبلغ بسیار کمتر از مبلغ پیشین بود و دکتر اعظمی قبول کرد با هزینه بسیار پایین‌تر، پای محمدحسین داستان ما را به او هدیه دهد. دکتر اعظمی به همره گروه همکاران جراح عروق خود و تلاش کادر بیمارستان توانستند درنهایت در عید سعید فطر، پای محمدحسین را به او هدیه بخشیدند.

دکتر “شهرام اعظمی” پس از این عمل گفت : هنگامی‌که پای محمدحسین را دیدم پای او به‌شدت آسیب‌دیده بود و بافت ساق پا تخریب‌شده بود، اما پا هنوز دارای علائم حیاتی بود و قابلیت احیا شدن را داشت. پس از جراحی حال عمومی محمدحسین خوب است می‌توان گفت که 99 درصد احتمال قطع پای محمدحسین برطرف شده است اما باید پا تحت مراقبت‌های ویژه‌ای در ماه آینده قرار گیرد زیرا ممکن است بعد از عمل عوارضی همچون عفونت، زخم پوست و اختلال در رشد استخوان وجود داشته باشد.

 محمدحسین پس از عمل و مراقبت‌های بیمارستانی مرخص شده است و اکنون باید دوران نقاهت خود را سپری کند دوران نقاهت و مراقبت مدت طولانی خواهد داشت.

بازارطب
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *