از بین بردن و کاهش اسکار و جای زخم جراحی

کاهش و رفع اسکار جراحی
کاهش و رفع جای زخم جراحی

کاهش و رفع اسکار یا جای زخم جراحی | بازارطب

چکیده مطالب

جراحی ممکن است عمیق یا سطحی باشد. گاهی برش در اندام داخلی مانند قلب یا روده ایجاد میشود. اندامهای داخلی با نخ های جذبی بخیه میشوند. زخم جراحی معمولا عارضه جانبی برای درمان بیماری است. بنابراین حفظ بهداشت و جلوگیری از عفونت زخم جراحی بسیار مهم است. بیشتر بیماران در مورد بهبود جای جراحی و اسکار ناشی از آن دچار نگرانی می شوند. اما باید بدانید در صورت رعایت نکات مراقبتی کمترین اسکار بر جای میماند. همچنین امروزه انواع روش ها برای از بردن آثار جای جراحی و بخیه به وجود آمده اند.

تمام جراحی ها منجر به تشکیل اسکار می شوند به خصوص جراحی های زیبایی مثل ابدومینوپلاستی – اما اینکه چقدر این اسکار قابل مشاهده است به عوامل مختلفی بستگی دارد. در این مقاله به بررسی متغیرها و کارهایی که می توانید در خصوص کاهش ظاهر اسکار انجام دهید، نکات و توضیحاتی را ارائه می کنیم.

چه چیزی بر میزان قابل مشاهده بودن اسکار تأثیرگذار است؟

سه گروه اصلی از عوامل وجود دارند:

1. جراح و تکنیک جراحی:

پزشکان حاذق سعی می کنند با انتخاب نوع عمل مناسب برای بیمار مناسب و سپس استفاده از تکنیک های جراحی مانند بخیه های داخلی گسترده برای انتقال بخش بیشتر زخم به داخل، میزان اسکار خارجی را به حداقل برسانند. هرچه فشار کمتری روی برش های خارجی وارد شود بهتر است. و در برش های خارجی نیز از بخیه های کوچک زیادی با استفاده از مواد بخیه ظریف استفاده می کنند تا ظاهر اسکار را به حداقل برساند.

2. عوامل خارج از کنترل:

تعدادی از عوامل وجود دارد که نمی توانید کنترل کنید. به عنوان مثال، رنگ‌های روشن‌تر پوست، پوست‌های مسن‌تر یا پوست‌هایی که در اثر کاهش وزن کشیده شده‌اند، اسکار قابل توجه‌تری را ایجاد می‌کنند.

3. عواملی که می توانید کنترل کنید:

اینکه چقدر پس از جراحی از بدن خود مراقبت می کنید می تواند تأثیر بسزایی در نتیجه اسکار داشته باشد. پیروی از دستورالعمل‌های بعد از عمل با محدودیت حرکت ناحیه جراحی شده، تغذیه مناسب، استراحت، پوشیدن گن فشاری و کارهایی از این دست تفاوت بزرگی ایجاد می‌کند. جزئیات بیشتر در زیر توضیح داده شده است.

چهار کاری که می توانید در راستای کاهش اسکار انجام دهید!

1. گن بعد از جراحی را بپوشید و پانسمان را روی محل جراحی قرار دهید:

اگر عمل جراحی زیبایی مثل لیپوساکشن، تزریق چربی و ابدو داشته اید، پوشیدن گن بعد از جراحی تاثیر بسزایی در مدیریت تورم بعد از عمل و احتباس مایعات دارد که تاثیر خود را از طریق افزایش گردش خون و مواد مغذی در ناحیه جراحی اعمال می کند. این امر به کاهش ناراحتی، کبودی و فشار وارده به برش ها کمک می کند و در نهایت می تواند به کاهش اسکارهای قابل مشاهده کمک نماید.

پانسمان لبه‌های زخم را در کنار هم نگه می دارد و در عین حال، روند بهبودی بدن نیز در حال انجام است. استفاده از پانسمان نیز برای جلوگیری از کشش زخم و جلوگیری از عفونت حیاتی است.

هدف اصلی استفاده از پانسمان جراحی، پوشاندن زخم، کنترل خونریزی پس از عمل و محافظت از سلول‌های تازه تشکیل‌شده با پیشرفت فرآیند بهبودی است.

پانسمان هایی که بعد از عمل استفاده می شوند به گونه ای طراحی شده اند که تا 3 هفته پس از عمل در جای خود باقی بمانند. آنها چسبندگی کم و حالت شفافی دارند که به پزشکان و افراد ارائه دهنده مراقبتهای بهداشتی اجازه می دهد تا زخم جراحی را بدون ایجاد تغییری در خود پانسمان یا برداشتن آن، به صورت بصری ارزیابی کنند.

دو دلیل اصلی وجود دارد که لازم است پانسمان ها عمدا در این مدت زمان بدون دست خوردگی و برداشتن در جای خود باقی می مانند. اولا، پانسمان‌ها در اتاق عمل استریل روی زخم جراحی قرار می گیرند، به این معنی که دست نخورده هستند و احتمال کمتری برای آلودگی باکتریایی خارجی و عفونت در محل‌های جراحی در حین بهبودی وجود دارد. دوما، برداشتن پانسمان ها در مراحل اولیه بهبودی تاثیر معکوس دارد؛ زیرا بستر زخم در حال بهبود را با مشکل و اختلال مواجه می کند و در نهایت بر اسکار، چه به لحاظ عملکردی و چه زیبایی شناختی، به صورت طولانی مدت تأثیر می گذارد.

در این لینک 👈 مراقبت از زخم جراحی

اگرچه پانسمان ها ضد آب هستند، اما مهم است که آنها را در معرض آب قرار ندهید. شکستن این سد پانسمان ممکن است سبب آسیب دیدگی ناحیه برش جراحی و پوست اطراف آن شود و منجر به عوارض جدی‌تر شود.

لازم است که پانسمان خود را تا زمانی که پزشک دستور برداشتن آنها را نداده است همواره روی محل جراحی قرار دهید.

2. محدود کردن حرکت در ناحیه تحت جراحی:

هدف از انجام اقدامات مربوط به ترمیم زخم بعد از عمل جراحی این است که زخم های جراحی به سرعت و بدون عارضه و با بهترین نتیجه زیبایی و کمترین میزان اسکار قابل مشاهده بهبود یابند. محدود کردن حرکت در ناحیه تحت جراحی و رعایت دقیق دستورالعمل‌های بعد از عمل در طول دوره نقاهت باعث می‌شود که لبه‌های زخم به خوبی به یکدیگر نزدیک شده و به درستی ترمیم شوند.

در مراحل اولیه ترمیم زخم، فیبرهای کلاژن در حال شکل گیری و اپیتلیال شدن هستند.

در این دوره مهم است که از هر گونه حرکتی که سبب کشش، انبساط یا فشار بیش از حد بر لبه های زخم می شود و به طور بالقوه می تواند منجر به اختلال در بهبود زخم شود، خودداری کنید.

3. مدیریت و مراقبت از اسکار پس از عمل جراحی (پس از بهبود زخم)

این مدیریت و مراقبت شامل یک رویکرد چند جانبه مانند ماساژ، استفاده از نوار مخصوص اسکار و استعمال کرم یا روغن مغذی روی ناحیه اسکار است.

با گذر زمان همانطور که اسکارها بالغ می شوند، می توانند سفت و برجسته شوند و به بافت یا عضله زیرین بچسبند. از 6 هفته پس از عمل به شما دستور داده می شود که برش های جراحی خود را با نوار سیلیکونی مخصوص اسکار مانند نوار سیلیکونی آموئنا بپوشانید و با فشار متوسط و حرکت آهسته و دایره ای با نوک انگشتان خود آن ناحیه را ماساژ دهید.

این امر باعث ایجاد اسکار کم رنگ‌تر، صاف‌تر و نرم‌تر با گذشت زمان می‌شود. توصیه می شود یک بار در روز به مدت حداقل پنج دقیقه ماساژ اسکار را انجام دهید تا به نتیجه مطلوب برسید.

برای کمک به روانکاری در حین ماساژ و تغذیه اسکار و پوست اطراف آن، توصیه می شود از روغن یا کرم ویتامین E به عنوان بخشی از درمان و مدیریت اسکار استفاده کنید. ویتامین E به سرعت جذب پوست می شود و هم یک ماده مغذی و هم آنتی اکسیدان است که به این معنی که دارای خواص ضد التهابی و التیام بخش پوست است.

هنگامی که ماساژ اسکار برای اولین بار شروع می شود، ممکن است محل اسکار حساس یا عجیب باشد، اما ماساژ منظم به حساسیت زدایی ناحیه کمک می کند و باعث می شود که در طول زمان حساسیت آن کم و کمتر شود. یک دوره درمان و مدیریت اسکار نه تنها به بهبود اسکارها و انعطاف پذیرتر شدن آنها کمک می کند، بلکه در واقع باعث تولید کلاژن جدید می شود که منجر به ایجاد اسکار کم‌تر و صاف تر شدن آن در دراز مدت می شود.

4. مدت زمان قرار گرفتن در معرض نور خورشید را محدود کنید:

قرار گرفتن اسکارها در معرض نور خورشید به ویژه در طی 3 تا 6 ماه اول پس از عمل خطر هیپرپیگمانتاسیون و ضخیم شدن بافت اسکار را افزایش می دهد. این بدان معنی است که پوست جدید یا اسکار جدید به اشعه ماوراء بنفش خورشید حساس تر است و در نتیجه پوست راحت تر می سوزد، ممکن است به رنگ صورتی یا قهوه ای تیره تغییر کند و بیشتر قابل مشاهده باشد.

بهترین اقدام این است که با پوشاندن جای اسکار با لباس و محدود کردن زمان قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید، از آفتاب سوختگی ناحیه حاوی اسکار جلوگیری کنید. هنگامی که این نواحی مستقیما در معرض نور خورشید قرار می گیرند نیز استفاده از کرم ضد آفتاب با SPF30 و بالاتر، اگر زینک اکسید نیز به همراه آن استعمال شود ایده آل است، برای تمام انواع پوست‌های دارای اسکار ضروری است. مراقبت از اسکار و محافظت از آن در برابر اشعه مضر فرابنفش یا همان UV منجر به ایجاد اسکار صاف تر و کمتر قابل مشاهده می شود.

بهترین کرم های اسکار برای درمان و کاهش آن بعد از عمل جراحی کدام است؟

کرم‌ها و ژل‌های مختلفی را در طول سال‌ها آزمایش کرده‌ایم و برای اکثر بیماران، یک کرم ویتامین E ساده کافی است. توصیه می کنیم پس از بهبود کامل زخم، پماد ویتامین E را به آرامی روی محل اسکار ماساژ دهید.

برخی از بیمارانی که تمایل به درمان بیشتر اسکار دارند نیز گزارش کرده اند که استفاده از محصولاتی مانند کرم اسکار استاتیک می تواند مفید باشد.

در مورد استفاده از دستگاه های LED، لیزر یا سایر درمان‌ها باید چه تصمیمی گرفت؟

در چند هفته اول، دستگاه نور درمانی برای بهبود زخم و کاهش درد موثر نشان داده شده است.

هنگامی که اسکار بهبود یافت، اما قبل از این که شروع به بلوغ کند –  حدود 6 تا 9 ماه بعد – در برخی موارد لیزردرمانی می تواند مفید واقع شود.

هنگامی که اسکار به طور کامل بالغ شد، درمان هایی مانند میکرونیدلینگ درماپن می توانند به شکستن اسکار موجود و به حداقل رساندن ظاهر آن کمک کند.

روش بستن پوست توسط جراح پلاستیک ممکن است شامل بخیه‌های سنتی یا شاید تکنیک سابکوتیکولار باشد که در آن بخیه کاملا در زیر سطح پوست قرار دارد. این تکنیک هیچ اثری از جای بخیه یا ردهای متقاطع باقی نمی گذارد. نقاط سفید کوچک اسکار به دلیل وجود بخیه‌هایی که خیلی طولانی باقی می‌مانند ایجاد می‌شوند و بستن بیش از حد بخیه‌ها باعث ایجاد ردهای روی پوست می‌شود. از آنجایی که جراحان پلاستیک به وجود جای زخم جراحی‌های خود افتخار می‌کنند، به ندرت از استاپلر یا منگنه جراحی استفاده می کنند. با این حال، برای پوست سر، منگنه های جراحی در واقع ترجیح داده می شوند زیرا فولیکول های مو کمتری را از بین می برند.

یک روش جدیدتر برای بستن پوست، Dermabond یا محصولی پیشرو، یعنی Indermil است. این مواد چسب مانند خطوط متقاطع و بخیه ها را از بین می برند و باعث از بین رفتن بخش دردناک بخیه می شوند. درمابوند با استفاده و کاربرد رو به رشدی که دارد برای موارد متعددی، از جراحی پلک گرفته تا شکم، استفاده می شود.

ایجاد اسکار، نتیجه طبیعی تقریبا هر نوع عمل جراحی است. جراحی زیبایی نیز تفاوتی با سایر عمل‌های جراحی ندارد. تشکیل اسکار نتیجه توانایی شگفت انگیز بدن شما برای محافظت و ترمیم خود است. اکثر افرادی که جراحی زیبایی را انتخاب می کنند به دنبال راه حلی برای بهبود ظاهر خود هستند تا احساس خودآگاهی کمتری داشته یا نسبت به ظاهرشان احساس بهتری پیدا کنند و در این حین، نگرانی از ایجاد اسکار قابل مشاهده می تواند یک عامل بازدارنده باشد. اما جراحی پلاستیک برای پنهان کردن و به حداقل رساندن اسکار طراحی شده است. و با ملاحظات بسیار ساده پس از جراحی زیبایی، می توانید کنترل بهبودی خود را به دست بگیرید و ظاهر اسکار را کاهش دهید تا به نتایج متحول کننده و زیبایی برسید.

نکاتی برای کاهش جای زخم جراحی‌ های زیبایی

ایجاد برخی از اسکارها ممکن است بعد از جراحی زیبایی اجتناب ناپذیر باشند، اما کارهایی وجود دارد که می توانید برای بهبودی بیشتر و به حداقل رساندن ظاهر اسکار انجام دهید.

1. جراح پلاستیک خود را با دقت انتخاب کنید.

این اولین و مهمترین قدم است. یک جراح مجرب و ماهر تلاش می کند تا دقیق ترین برش ها را ایجاد کند و در صورت امکان آنها را پنهان کند. تکنیک جراح زیبایی شما برای بستن هر گونه زخم و نوع بسته شدن آنها می تواند بر ظاهر اسکار شما تأثیر بگذارد. حتماً در جلسه مشاوره قبل از جراحی، نگرانی‌های خود را در مورد اسکار جراحی مطرح کنید و از پزشک خود بپرسید که چگونه به کاهش اسکار در طی عمل جراحی پلاستیک می‌پردازند.

2. سطح انتظارات خود را مدیریت کنید.

برخی از افراد بیشتر از دیگران در معرض ایجاد اسکار هستند. اگر در گذشته اسکار شدیدی را تجربه کرده اید یا اگر سابقه خانوادگی ایجاد زخم های گسترده دارید، این موضوع را با جراح پلاستیک خود در میان بگذارید.

3. دستورالعمل های مراقبت پس از جراحی ارائه شده توسط پزشک را دنبال کنید.

زمان مناسبی را برای استراحت و ریکاوری به خود اختصاص دهید، از فعالیت های شدید و ورزش خودداری کنید، در قرار ملاقات های بعدی با پزشک شرکت کنید، از ایجاد عفونت جلوگیری کنید و طبق دستور جراح پلاستیک خود مراقبت های مناسب زخم را انجام دهید. اقدامات مربوط به کاهش یا به حداقل رساندن خطر ایجاد اسکار قبل از بهبودی برش‌های جراحی شروع می‌شود.

4. از مصرف الکل و دخانیات خودداری کنید.

هر دوی این مواد دوره بهبودی شما را طولانی تر می کنند و خطر ایجاد جای زخم جراحی قابل توجه را افزایش می دهند.

5. مقدار زیادی آب بنوشید.

هیدراتاسیون همیشه برای سلامت پوست مهم است، اما هنگام بهبودی بدن شما از اهمیتی دوچندان برخوردار است. پوستی که به خوبی هیدراته شده، سریع تر بهبود می یابد و خطر ایجاد اسکار قابل توجه را کاهش می دهد. بدن خود را با غذاهای سالم و سرشار از ویتامین ها و مواد مغذی تغذیه کنید. این امر همچنین بهبودی شما را تقویت کرده و ظاهر اسکار را به حداقل می رساند.

6. از محل برش‌های جراحی خود محافظت کنید.

در دوران نقاهت و بهبودی، برش‌های خود را لمس نکنید و آن را فشار ندهید. از پوشیدن لباس های تنگ در اطراف محل جراحی خود اجتناب کنید. لباس‌های نرم و گشاد را بعد از عمل‌های کانتورینگ بدن بپوشید و مطمئن شوید که هیچ چیزی بافت‌های ناحیه جراحی را در حین بهبود تحت فشار و کشش قرار نمی دهد یا محدود نمی‌کند.

7. ماساژ را فراموش نکنید.

مطالعات نشان داده اند که ماساژ آرام ناحیه تحت درمان می تواند جریان خون را افزایش دهد، التهاب را کاهش دهد و پوست را انعطاف پذیر و نرم نگه دارد و خطر ایجاد بافت اسکار را به حداقل برساند.

8. محصولات مراقبت از پوست با کیفیت بالا را انتخاب کنید.

وقتی به نقطه‌ای رسیدید که برش‌هایتان بسته شد و جراح شما را پاک کرد، یک روتین مراقبت از پوست را با مرطوب‌کننده‌های موضعی که حاوی موادی مانند سیلیکون، ویتامین E، کلاژن و کره کاکائو هستند، شروع کنید. این محصولات می توانند خارش و تحریک پوست را تسکین دهند و خاصیت ارتجاعی را بازیابی کنند تا جای زخم پس از جراحی به حداقل برسد.

9. از ضد آفتاب استفاده کنید.

بلافاصله پس از جراحی از قرار گرفتن در معرض نور خورشید اجتناب کنید و از نواحی برش‌های جراحی خود با استفاده از لباس یا پوشش دیگری محافظت کنید. پس از بهبود زخم ها، هر زمان که بیرون هستید از کرم ضد آفتاب دارای اس پی اف 30 و بالاتر استفاده کنید. قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش می تواند جای زخم ها را ضخیم تر، رنگ آنها را تیره تر و ظاهر آنها را برجسته تر کند. اجتناب از مواجه با اثرات مخرب نور خورشید باعث طولانی شدن ماندگاری نتایج جراحی زیبایی شما نیز می شود.

10. سایر درمان های زیبایی مربوط به کاهش اسکار را در نظر بگیرید.

اگر مقدار اسکارهای شما بسیار بیشتر از آن چیزی است که انتظار داشتید یا عوارض بعد از جراحی دارید که علیرغم تلاش‌های شما برای انجام تمامی اقدامات مناسب، همچنان باعث قابل توجه شدن جای زخم جراحی شده است، لازم است بدانید که درمان‌های زیبایی دیگری نیز وجود دارند که در کاهش ظاهر اسکار بسیار موثر هستند. با جراح پلاستیک خود در این زمینه صحبت کنید تا در مورد گزینه های درمانی پیشنهادی خود برای اصلاح اسکار، مانند استفاده از داروهای موضعی، درمان های لیزری، میکرودرم ابریژن، تزریق استروئید و موارد دیگر شما را راهنمایی کند.

قراردادن ورق سیلیکونی رفع اسکار روی جای زخم جراحی پلاستیک

اخیرا تحت عمل جراحی زیبایی سینه یا کانتورینگ بدن قرار گرفته اید؟ به عنوان یک گام مهم در پروسه درمان و مدیریت اسکار، توصیه می کنیم برش خود را از 6 تا 12 هفته پس از جراحی با نوار چسبنده مخصوص بپوشانید.

برای به حداقل رساندن اسکارهای جراحی پلاستیک، در شش هفته اول پس از جراحی باید روی پوشیدن گن فشاری مخصوص پس از جراحی، نگه داشتن پانسمان روی محل برش‌ها و محدود کردن حرکت تمرکز کنید. حدود سه هفته پس از عمل، پانسمان های شما برداشته و تعویض می شوند. طی شش هفته پس از عمل، برای برداشتن پانسمان خود به پزشک مراجعه خواهید کرد. از این مرحله، توصیه می کنیم به مدت شش هفته دیگر چسب را روی برش های خود قرار دهید و استفاده از آن را تا زمانی که به 12 هفته پس از عمل رسیدید، ادامه دهید.

مزایای فشار/ استفاده از نوار بر روی برش جراحی چیست؟

ثابت شده است که نوارهای کاغذی چسبنده مانند Micropore احتمال برآمدگی اسکار را کاهش می دهند و در اعمال فشار ملایم و ثابت به محل برش، محافظت و حمایت از زخم موثر هستند. استفاده از این نوارها روی اسکار همچنین مزیت محافظت در برابر اشعه ماوراء بنفش را در مرحله بهبودی دارد.

چگونه نوار را روی اسکار بچسبانیم؟

نوار را باید مستقیما در طول برش قرار دهید. معمولا پزشک در قرار ملاقات پس از عمل پروسه و نحوه اعمال این نوارهای مخصوص را به شما نشان می دهد. نوار باید هر بار یک هفته در جای خود باقی بماند. پس از یک هفته، می‌توانید آن را برای مدت کوتاهی بردارید و قبل از استفاده مجدد از نوار، محل برش را با ویتامین E ماساژ دهید. دکتر مونکریف توصیه می کند که محل اسکار خود را تا 12 هفته بعد از عمل با نوارهای مخصوص اسکار بپوشانید. در این مرحله، با مراقبت‌های بعدی دقیق، اسکار باید صاف‌تر و کم رنگ‌تر شود.

از چه نوع نواری برای پوشاندن اسکار استفاده کنیم؟

ما استفاده از نوارهای کاغذی انعطاف پذیر مانند Micropore را توصیه می کنیم. نوار Micropore ارزان قیمت و در عین حال موثر است و لوازم اضافی را می توان به راحتی از داروخانه‌های محل خود خریداری کرد.

آیا می توانم با نوار دوش بگیرم؟

بله! برخلاف پانسمان‌هایی که در دوره نقاهت بلافاصله پس از عمل استفاده می‌شوند، شما می‌توانید با وجود نوارهای روی اسکار دوش بگیرید و همچنین در هنگام دوش گرفتن، ماساژ اسکار را از روی نوار انجام دهید. این نوارها به سرعت خشک می شوند و بعد از دوش گرفتن نیازی به سشوار ندارند.

آیا برداشتن نوار ضرری ندارد؟

ممکن است محل برش جراحی حساس باشد، اما به طور کلی، برداشتن و جایگزینی نوار کاغذی ملایم نباید دردناک باشد. پس از گذشت یک هفته از قرارگیری نوار روی جای زخم جراحی ، باید به خودی خود شروع به کنده شدن از لبه ها کند. در صورت نیاز، می‌توانید از یک محصول مبتنی بر روغن مانند ویتامین E یا چسب پاک‌کننده درجه پزشکی استفاده کنید تا به چسباندن دقیق نوار روی اسکار کمک کند.

چگونه جراح پلاستیک میزان جای زخم جراحی را به حداقل می رساند؟

اگر به فکر انجام جراحی زیبایی روی صورت خود بوده اید، ممکن است نگران ظاهر شدن جای زخم جراحی در امتداد خطوط برش باشید. وقتی صحبت از عمل های زیبایی به میان می آید، ایجاد اسکار یک واقعیت اجتناب ناپذیر است، زیرا بخشی از روند طبیعی بهبودی بدن می باشد. یکی از رایج ترین سوالاتی که از بیماران دریافت می شود این است که آیا اسکارهای ناشی از جراحی لیفت صورت، روی صورت من مشخص می شود؟ خوشبختانه، پیشگیری از اسکار چیزی است که جراحان پلاستیک صورت حاذق و حرفه ای، هنگام تصمیم گیری در مورد روش مناسب لیفت صورت برای هر بیمار به دقت مورد توجه قرار می دهند.

در زیر چند روش وجود دارد که باعث می شود جای زخم جراحی لیفت صورت به حداقل برسد:

  • مخفی کردن خطوط برش

برای اکثر انواع جراحی صورت، پزشک می تواند خطوط برش را پنهان کند یا به هر حال آنها را در جایی که چین طبیعی پوست وجود دارد قرار دهد. به عنوان مثال، اگر لیفت صورت انجام می دهید، برش های شما در امتداد خط مو یا پشت گوش شما ایجاد می شوند. هنگامی که این برش ها بهبود می یابند، ممکن است جای زخم جراحی جزیی ایجاد شود، اما مهم نیست، زیرا هیچ کس آن را نخواهد دید.

در جراحی پروتز چانه یا گونه، معمولا می توان برش ها را در داخل دهان ایجاد کرد، جایی که اسکارها به هیچ عنوان ظاهر و نمایان نمی شوند. جراحی پلک مستلزم ایجاد برش هایی در امتداد چین های پلک شماست. برای جراحی بینی و رینوپلاستی نیز برخی از برش ها را می توان در داخل بینی ایجاد کرد و برخی دیگر ممکن است در چین بینی، یعنی جایی که بینی به لب بالایی شما می رسد، پنهان گردد.

  • برش و بخیه زدن

در بسیاری از موارد، جراح پوست را برش داده و سپس آن را از لایه چربی خارج می کند. این روش می‌تواند به کشش راحت‌تر پوست کمک کند و از ایجاد اسکار قابل توجه جلوگیری نماید.

هنگام بخیه زدن، اغلب از یک روش دوگانه استفاده می شود: ابتدا قسمت زیرین برش توسط بخیه های قابل جذب بسته می شود که نیازی به برداشتن آنها نیست. سپس لایه های بالایی پوست یا به هم چسبانده می شوند یا با مواد بخیه بسیار ظریفی بخیه می شوند تا جای زخم به حداقل برسد.

  • مراقبت از محل برش‌ها و اسکار

در نهایت، پزشک با تجویز پمادهایی شما را ترخیص می کند؛ باید آنها را روی پوست خود استعمال نمایید تا به بهبودی محل برش‌ها کمک کند و از ایجاد اسکار جلوگیری نماید. این پمادهای موضعی ممکن است حاوی ویتامین E یا ژل سیلیکون باشند. برخی از بیماران ممکن است برای کمک به کاهش التهاب، تزریق استروئید داشته باشند و برخی از آنها نیز به تجویز پزشک آنتی بیوتیک مصرف می کنند. پیروی از دستورالعمل های جراح برای مدیریت و بهبود زخم و کاهش احتمال باقی ماندن جای زخم جراحی بسیار مهم است.

اگر در مورد روند بهبودی مورد خاص خود و روش جراحی سوالی دارید، حتما با جراح خود جهت کسب اطلاعات بیشتر صحبت کنید. هدف ما این است که به شما کمک کنیم بهترین ظاهر را داشته باشید و جلوگیری از ایجاد جای زخم جراحی نیز بخش مهمی از پروسه‌ی جراحی پلاستیک شما است.

کلیدواژه : رفع اسکار
بازارطب
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *