صبحانه دلپذیر برای کودکان

صبحانه دلپذیر برای کودکان
صبحانه کودکان
صبحانه دلپذیر برای کودکان

1. مافین موز و سبوس

دیگر نیازی  به خوردن غلات سرد نیست!

صبحانه قدرت ذهنی کودکان را بالا می‌برد و انرژی موردنیاز جهت فعالیت‌های روزانه آن‌ها را فراهم می‌کند . همچنین میل کودکان به خوردن مواد غذایی بی‌ارزش را کاهش می‌دهد.  می‌توانید دستورهای غذایی جدید را مانند انواع مافین های شکلاتی امتحان کنید. مافین­ها منبع غنی فیبر و پروتئین هستند. با اضافه کردن یک لیوان شیر کم‌چرب به همراه مافین آن را به یک وعده غذای کامل تبدیل کنید.

2. نان شیرینی و موز

کره بادام‌زمینی  نان شیرینی و موز منبع غنی فیبر و پروتئین می‌باشد. 2 قاشق غذاخوری کره بادام‌زمینی ,یک قاشق عسل و مقدار کمی نمک را به همراه نان و  موز و کره بادام‌زمینی میل کنید

3. تارت پرتقال و ذغال اخته

تارت میوه‌های متنوع و رنگی می‌تواند انتخاب خوبی برای کودکانی که میل زیادی به خوردن شیرینی‌جات دارند باشد. تارت تا منبع خوبی برای تأمین فیبر و پروتئین بوده و می‌تواند با چاشنی‌های متفاوتی آماده و سرو شود.

4. ساندویچ توت‌فرنگی و  پنیر خامه‌ای

یک قاشق پنیر خامه‌ای کم‌چرب 1/4 قاشق عسل و 1/8 قاشق عصاره پرتقال را با هم مخلوط کنید و با نان تست میل کنید.

5. ژله انگور

یک اسنک سالم و ساده برای کودکان. ژله‌های مختلف میوه‌ای را با ماست کم‌چرب و قطعات مختلف میوه‌های خردشده مخلوط کنید. در تهیه اسنک تا از مقدار کمی شکر استفاده کنید تا کودکان با مصرف صحیح و کافی کلسیم و پروتئین انرژی کافی برای فعالیت‌های خود را داشته باشند

6. املت بروکلی و سفیده تخم مرغ

 این املت یک‌راه عالی برای اضافه کردن سبزی‌ها به وعده صبحانه کودکان است. تنها مواد موردنیاز شما سفیده تخم مرغ , پنیر موزارلا و بروکلی است. این املت ,صبحانه مناسبی برای رشد عضلات و سیر نگه‌داشتن کودکان برای مدت زمان طولانی است.

7. جوی دوسر سیب

برای داشتن یک صبحانه سالم و مقوی , یک سیب را پخته و به همراه 1/4 جوی دوسر سرو کنید .

برای مزه دار کردن آن می‌توانید مقداری ماست یونانی و شکر قهوه‌ای به آن اضافه کنید.

8. دسر پرتقال و دارچین

4 پرتقال را پوست بکنید و به 5 یا 6 قسمت خردکنید.2 قاشق آب‌پرتقال ,2 قاشق آب‌لیمو یک قاشق شکر و ¼ قاشق دارچین را با هم مخلوط کنید. با اضافه کردن  یک فنجان شیر کم‌چرب به همراه این دسر آن را به یک وعده غذایی کامل تبدیل کنید. همچنین می‌توانید آن را به همراه تخم مرغ یا پنکیک سرو کنید.

9. کره بادام‌زمینی و جوی دوسر قلقلی

سیب خردشده , هویج , کره بادام‌زمینی و جوی دو سر را داخل یک کاسه باهم مخلوط کرده و میل کنید.

برای علاقه‌مند کردن کودکان می‌توانید آن‌ها را به اشکال مختلف و بامزه دربیاورید.

10. موزلی میوه‌ای

موزلی یک صبحانه متشکل از جو دو سر بو داده , میوه‌های خشک‌شده , آجیل و دانه تا  است و منبع غنی فیبر و پروتئین می‌باشد. می‌توانید مقداری ماست و میوه‌های تازه هم به آن اضافه کرده و آن را به یک وعده غذایی سالم تبدیل کنید.

مترجم : پرتو افشار
ویرایشگر : دکتر مولود موسوی نژاد

بازارطب
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *