6 راه مبارزه با درد مزمن

درد مزمن
6 راه مبارزه با درد مزمن

شش راه مبارزه با درد مزمن

در مورد درد مزمن بیشتر بدانید

بیشتر افراد در طول عمر خود دردهای کوتاه‌مدتی را تجربه می‌کنند که معمولاً به دنبال آسیب است، اما درد مزمن متفاوت است. چراکه معمولاً سه ماه یا بیشتر طول می‌کشد و انواع مختلفی دارد که شامل سردرد، درد ستون فقرات، درد ناشی از سرطان، درد ناشی از آرتریت یا التهاب مفاصل و همین‌طور دردهای ناشی از آسیب اعصاب می‌باشد.

وزن خود را پایین بیاورید

معمولاً اضافه‌وزن یا چاقی باعث می‌شود که درد مزمن بدتر شود؛ به‌خصوص اگر این درد در ناحیه مفاصل و ستون فقرات باشد. به‌عنوان‌مثال هر یک پوند‌ (نیم کیلوگرم) اضافه‌وزن حدود 5 پوند (2.5 کیلوگرم) استرس بیشتری روی زانوها وارد می‌کند؛ بنابراین اگر شما 30 پوند (15 کیلوگرم) اضافه‌وزن داشته باشید، مجبورید حدود 150 پوند (75 کیلوگرم) وزن را روی زانوی خود تحمل‌کنید. حتماً وزن خود را پایین بیاورید تا به درد مزمن خود کمک کنید.

هیچ‌وقت بی‌حرکت نمانید

بعضی از آسیب‌ها احتیاج به استراحت دارند اما به‌طورکلی حرکت کردن و ورزش برای درد مزمن مفید است. حتماً با پزشک خود در مورد اینکه چه ورزش‌هایی برای شما مفید هستند و آیا فیزیوتراپی برای شما کمک‌کننده است یا خیر، مشورت کنید.

همیشه برای درمان سردرد امیدوار باشید

سردردها شامل سردرد میگرن و سردردهای خوشه‌ای روی زندگی روزانه شما تأثیر می‌گذارند. خوشبختانه انتخاب‌های زیادی برای درمان این سردردها در حال حاضر وجود دارد. به‌عنوان‌مثال بسیاری از بیماران که به درمان‌های معمولی جواب نمی‌دهند، امروزه با  روش‌های تحریک عصبی بهبود می‌یابند.این روش‌ها را متخصصین درد برای تحریک اعصاب مغز و کمک کردن به کاهش سردرد آن‌ها استفاده می‌کنند.

کمردرد خود را درمان کنید

حدود 60 تا 90 درصد افراد بالغ درزمانی از زندگی خود به کمردرد دچار می‌شوند. این شایع‌ترین نوع درد مزمن است و البته قابل درمان هم هست. بعضی از انتخاب‌ها مثل گرما درمانی،‌سرما درمانی،‌استفاده از داروها و فیزیوتراپی برای موارد خفیف مؤثر است؛ اما اگر این موارد جواب نداد شما می‌توانید از بلوک‌های عصبی، تزریق استروید در فضای اپیدورال و یا حتی انجام عمل دیسک به کمک لیزر و بدون برش جراحی برای کاهش کمردرد خود توسط متخصصین درد استفاده کنید.

بیشتر بخوانید > ورزش‌های خوب و بد برای کمردرد

همیشه ذهن خود را برای انتخاب‌های جدید باز نگه دارید

اگر شما دچار درد مزمن هستید همیشه از پزشک خود در مورد روش‌های درمان جدیدی که در دسترس هستند، سؤال کنید. بسیاری از بیماران درمان درد خود را با طب سوزنی پیدا می‌کنند ولی برای بسیاری دیگر انجام تحریکات الکتریکی و بیوفیدبک مفید است. بعضي احتیاج به درمان‌های روان‌شناختی و روان‌پزشکی دارند و البته نهایتاً بلوک‌های عصبی ، برای بسیاری از این دردهای مزمن مفید خواهند بود.

مترجم : دکتر مریم ظفرقندی (فلوشیپ فوق تخصص درد)

بازارطب
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *