زخمهای سوختگی را خودسرانه درمان نکنیم

زخمهای سوختگی را خودسرانه درمان نکنیم

دبیرخانه کنگره ملی سوختگی

دبیرخانه کنگره ملی سوختگی,دکترسید حسن طاووسی بیان کرد : سوختگی : اکثر مردم از درمان قدیمی سوختگی استفاده میکنند.ودر روند درمان سوختگی دخالت میکنند. و برای پوشاندن زخم های سوختگی از پمادها و خمیر های دست ساز  برای درمان زخم های سوختگی بهره میبرند .

وی افزود : ممکن در برخی از موارد زخم های حاصل از سوختگی سطحی بوده باشند.و با یک پانسمان  و وازلین ساده زخم بهبود و ترمیم پیدا کنند. اما در موارد وسیع تر و عمیق تر  این درمان ها پاسخگو نیست و سبب افزایش مراجعات به مراکز درمانی  به دلیل وخامت زخم سوختگی شود.

طاووسی ادامه داد: از این رو، تلاش همه دست اندرکاران سلامت و به طور ویژه پزشکانی که در حوزه سوختگی فعالیت می کنند، رسیدن به یک درمان استاندارد در سطح کشور است.

بیشتر بخوانید > درمان سوختگی جزئی

ششمین کنگره ملی سوختگی

وی به برگزاری ششمین کنگره ملی سوختگی با شعار «یک کشور، یک درمان استاندارد سوختگی» اشاره کرد و گفت: در این کنگره تلاش می شود در مورد مسائل و مشکلاتی که در حوزه سوختگی وجود دارد، بحث و تبادل نظر شود.
طاووسی در مورد محورهای این کنگره اظهار کرد: درمان سوختگی حاد, سوختگی استنشاقی, سوختگی الکتریکی, جایگزین های پوست,مراقبت های ویژه در سوختگی,مراقبت زخم در سوختگی, مسائل روحی روانی بیماران سوخته, درمان عوارض سوختگی و نقش سازمان های خیریه در حمایت از بیماران سوخته ازجمله موضوعات مورد بحث در این کنگره است.
وی گفت: این کنگره توسط دانشگاه علوم پزشکی مشهد و همکاری مرکز تحقیقات سوختگی دانشگاه علوم پزشکی ایران و انجمن حمایت از بیماران سوخته برگزار می شود و گروه های هدف را جراحان پلاستیک, جراحان سوختگی, جراحان عمومی, متخصصان پوست, بیهوشی, مراقبت های ویژه, پزشکان عمومی، پرستاران و تمام رشته های مرتبط تشکیل می دهند.
ششمین کنگره ملی سوختگی در روزهای چهارم و پنجم اسفندماه سال جاری برگزار می شود.

منبع : ایسنا

بازارطب
دیدگاه کاربران
1 دیدگاه
  • نازنین راد 3 فروردین 1400 / 11:08 ق.ظ

    عاشق این وبسایت شدم من.عالی هستید شما

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *