ده غذای مناسب در زمان دچار شدن به آنفولانزا

ده غذای مناسب در زمان دچار شدن به آنفولانزا
آنفولانزا
ده غذای مناسب در زمان دچار شدن به آنفولانزا

ده غذای مناسب در زمان دچار شدن به آنفولانزا

بستنی یخی میوه‌ای

بستنی یخی می‌تواند باعث بهبود گلودرد شما و تورم و خشکی گلو شود. آن‌ها همچنین باعث رسیدن آب کافی به بدن می‌شوند که به مبارزه با آنفولانزا کمک می‌کند. دریافت مایعات کافی باعث رقیق شدن مخاطات شما و کاهش احتقان می‌شود. به دنبال بستنی یخی‌ای بگردید که از صد درصد آب‌میوه درست‌شده باشد تا مطمئن باشید که به‌اندازه‌ کافی مواد مغذی دریافت می‌کنید، نه‌فقط آب و شکر. همچنین شما می‌توانید بستنی یخی میوه‌ای خودتان را درست کنید.

 ساندویچ بوقلمون

گوشت بوقلمون حاوی مقدار زیادی پروتئین است که یک جزء مهم رژیم غذایی سالم را تشکیل می‌دهد. اگرچه شما ممکن است میل به غذا نداشته باشید، خوردن مواد غذایی سالم به بدن شما کمک می‌کند تا با بیماری بجنگد. به این ساندویچ سس کرنبری (قره قات) اضافه کنید تا مزه و طعم بهتری پیدا کند.

آب سبزیجات

ازآنجایی‌که شما ممکن است در زمان مبتلا بودن به آنفولانزا حوصله درست کردن و خوردن سالاد را نداشته باشید، یک لیوان آب سبزیجات کم‌نمک را امتحان کنید. شما مقدار زیادی آنتی‌اکسیدان برای تقویت سیستم ایمنی‌تان و تقویت دفاع در برابر ویروس‌ها دریافت خواهید کرد. آیا به دنبال مزه‌ی شیرین هستید؟ آبمیوه کاملاً طبیعی را امتحان کنید.

سوپ مرغ

این غذا به شما کمک می‌کند تا بتوانید به‌اندازه‌ کافی مایعات موردنیاز و مواد مغذی را دریافت کنید. برخی مطالعات علمی نشان می‌دهد که این غذا به بهبود کمک می‌کند. سوپ داغ مرغ می‌تواند عملکرد زوائد مویی شکل مسیر بینی را برای مقابله با باکتری‌ها و ویروس‌ها تقویت کند.

سیر

اگر مزه‌ آن را دوست دارید، سیر می‌تواند انتخاب خوبی برای مزه دار کردن غذای شما باشد. به نظر می‌رسد که سیر توانایی‌هایی برای تقویت سیستم ایمنی دارد و احتمالاً احتقان بینی شمارا کاهش می‌دهد.

بیشتر بخوانید > نکات سرماخوردگی و آنفولانزا

زنجبیل

این ماده غذایی می‌تواند به بهبود دل‌درد و تهوع شما کمک کند. برخی مطالعات نشان می‌دهد که زنجبیل باعث کاهش التهاب می‌شود. شما می‌توانید آن را به غذاهای دیگر اضافه کنید و یا به‌صورت تازه و یا به‌صورت پودر مصرف نمایید.

چای داغ

چای سبز و یا چای سیاه را به‌عنوان آنتی‌اکسیدان بنوشید. بخار آن را استنشاق کنید تا راه‌های هوایی شما باز شود. یک قاشق سوپ‌خوری عسل و مقدار کمی لیموی تازه به آن اضافه کنید تا گلودردتان را بهتر کند. از چای‌های گیاهی یا بدون کافئین استفاده کنید.

موز

چه آن را برش دهید، له کنید یا به‌صورت کامل بخورید، این میوه به عملکرد معده کمک می‌کند. اگر شما دچار تهوع، اسهال و استفراغ هستید، موز یک غذای راحت و آماده است. رژیم”BRAT” که شامل موز، برنج، سس سیب پخته‌شده و نان تست است، اغلب اولین رژیمی است که پزشکان به بیمارانی که در حال بهبود از علائم گوارشی آنفولانزا هستند و برای شروع رژیم جامدات آماده هستند، توصیه می‌کنند.

نان تست

نان تست غذای راحتی است که در زمان مبارزه‌ شما با بیماری می‌تواند مفید باشد. نان تست همراه مناسبی برای سوپ نودل مرغ است و می‌تواند درزمانی که معده‌ شما آماده‌ هضم غذاهای سنگین نیست، وعده‌ مناسبی باشد.

نوشیدنی‌های جایگزین غذا

اگر اشتهای شما بازشده است و به دنبال مواد غذایی و کالری هستید، می‌توانید یکی از نوشیدنی‌های جایگزین را انتخاب کنید. به دنبال نوشیدنی‌های بدون لاکتوزی باشید که شکر کمی دارند و حداقل 6 گرم پروتئین دارند.

مترجم : دکتر شهرام اعظمی (متخصص و جراح استخوان و مفاصل)

بازارطب
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *