آیا نخوردن گوشت قرمز در بدن تاثیراتی به همراه دارد؟

آیا نخوردن گوشت قرمز در بدن تاثیراتی به همراه دارد؟

آیا نخوردن گوشت قرمز در بدن تاثیراتی به همراه دارد؟

در یک رژیم غذایی سالم گوشت قرمز می تواند سهم داشته باشد. به عقیده اغلب کارشناسان تغذیه، گوشت قرمز را باید کم مصرف کرد یا آن را با مقدار زیادی سبزیجات در رژیم غذایی قرار داد.

 در گزارش تحقیقی که روزنامه ایندیپندنت آورده است : از برخی از کارشناسان تغذیه در مورد عدم استفاده از گوشت قرمز در رژیم غذایی سوال شده است و از آن ها در مورد تاثیراتی که این تصمیم می تواند بر بدن داشته باشد سوال پرسیده شده است و آن ها نیز به نکات زیر در این باره اشاره کردند.

1- کاهش وزن :

در تحقیقی که محققان دانشکده پزشکی جرج واشنگتن انجام دادند بر این مسئله توجه شد  میزان کاهش وزن هنگامی که فردی گوشت قرمز را به کلی از رژیم غذایی خود حذف می کنند و  به گیاهخواری صرف روی می آورد. در نتایج این تحقیق مشخص شد که فرد با داشتن رویه فعالیت قبل خود به طور متوسط نزدیک به 5 کیلوگرم کاهش وزن را تجربه خواهد کرد.

2- تغییر باکتری های روده :

به طور کلی دستگاه گوارش یکی از دستگاه های مهم بدن است که مستقیماً با انواع مواد غذایی در ارتباط است. در مطالعه ای که در سال 2014 انجام شد به بررسی باکتری های روده افراد گوشتخوار و افراد گیاه خوار پرداخته شد. در این بررسی مشخص شد که افرادی که به کلی مصرف گوشت قرمز در رژیم غذایی خود را حذف کرده اند باکتری های دفاعی روده آن ها نسبت به افرادی که گوشت قرمز مصرف می کنند بیشتر است.

3- چه مواد مغذی از بدن حذف می شود:

بدن به مواد غذایی بسیاری نیاز دارد که ممکن است با گیاهخواری صرف بعضی از آن ها دیگر به بدن نرسند. اما اگر فرد رژیم مناسبی داشته باشد می تواند اکثریت مواد مغذی را به بدن خود برساند اما اگر گوشت به کلی از رژیم حذف شود بدن در تامین برخی مواد مانند آهن، ویتامین D و ویتامین B12 با مشکل روبرو شود.

4- خطر مبتلا شدن به سرطان کاهش می یابد:

در گزارشی که اخیراً سازمان بهداشت جهانی منتشر کرده است در لیست مواد سرطان زایی که اعلام کرده است گوشت های فرآوری شده به چشم می خورد. در این لیست گوشت قرمز به عنوان ماده غذایی که احتمال ابتلا به سرطان را افزایش می دهد گزارش شده است. در تحقیقی که اخیراً انجام شده است کارشناسان تغذیه دریافتند که تنها مصرف 50 گرم از گوشت قرمز فرآوری شده به تنهایی می تواند تا 18 درصد احتمال ابتلا به سرطان روده را افزایش دهد.

5- احتمال ابتلا به بیماری های قلبی رو به کاهش می رود:

محققان با تحقیقاتی که انجام داده اند دریافته اند که افرادی که گوشت قرمز در برنامه غذایی آن ها جا دارد احتمال وجود بیماری قلبی در آن ها زیاد است. در گوشت قرمز ماده به نام کارنیتین وجود دارد که وجود این ماده باعث می شود برخی میکروب روده را فعال کرده که آن ها باعث بروز بیماری های قلبی می شوند. مصرف گوشت قرمز به طبع آن ایجاد میکروب برای هضم کارنیتین باعث بروز بیماری قلبی در فرد مصرف کننده گوشت قرمز می شود.

بازارطب
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *