آشنایی با درمان زخم عروقی و وکیوم تراپی

آشنایی با درمان زخم عروقی و وکیوم تراپی

یک دسته از زخم‌های مزمن، زخم‌های عروقی پا می باشند که ناشی از اختلال در عروق بدن می باشند. لازم است بدانید خون روشن حاوی اکسیژن و مواد غذایی از قلب توسط شریان‌ها به اندام‌ها می رود و خون تیره فاقد اکسیژن بوسیله وریدها از اندام‌ها به قلب بازمی گردد که اختلال در هر کدام از این مراحل موجب بروز زخم در اندام‌های تحتانی می شود.

درمان زخم‌های مزمن در طی سال‌های اخير مراقبت و درمان زخم متحول شده و روش های جدید درمانی کیفیت زندگی بیماران را به طور چشمگیری ارتقاء داده است.

برخی از روشهای درمانی جدید عبارتند از:

  • پانسمان های مدرن مفهوم جدید درمان مرطوب زخم (MOUIST WOUND HEALING) امروزه به عنوان استاندارد درمان زخم در تمام دنیا پذیرفته شده است. در اين روش از پانسمان هاي مدرن استفاده مي شود و از مزاياي آن كاهش هزينه درمان، كاهش عفونت، كاهش درد و تسريع بهبود زخم ميباشد.
  • وکیوم تراپی باايجاد فشار منفي دربافت منطقه زخم منجربه تسريع ترميم وروند بهبودي زخم مي گردد.
  • ليزر تراپي با تحريك بافت سازي كنترل التهاب و تورم باز كردن عروق و ساخت عروق جديد و تحريك سيستم ايمني و عصبي منطقه زخم نقش بسيار مهمي در روند ترميم زخم دارد.
  • پی آر پی: با استفاده از پلاسماي غني شده از پلاكت خود فرد و تزريق در محل ضايعه روند ترميم زخم تسريع مي گردد.
  • ازن درمانی: با استفاده از اوزون (اكسيژن سه ظرفيتي) تسريع التيام زخم صورت مي گيرد.
  • زخم هاي عروقی پا: زخم هاي عروقی پا ناشي از اختلال خون رساني اندام تحتاني ميباشد.۷۵% زخم هاي اندام تحتاني وريدي ۱۰% شرياني ۱۵% مختلط و حدود ۵% ناشي از ساير عوامل مانند مشكلات لنفي و … هستند.

بازارطب
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *